2007-04-16, 16:34
Medlem
Pinhead 'this is me' (finns att hitta på nätet.)

Det är lätt för mig att kritisera musik någon annan tycker om, så därför skulle jag vilja dra mitt strå till stacken med ett okänt band som kallar sig pinhead och jag refererar till albumet "this is me",Rock på demostadiet brukar allt för ofta vara samma sak som osexigt bröt och medioker sång. Därför hajade jag till när jag nyligen fick höra Uddevalla bandet ... pinhead.
"This is me" är lite tuff och har tunga beats. Men det funkar tyvärr inte för mig,däremot kan jag till viss del uppskatta denna typ av forcerad-intensitets-musik.Men för min del måste jag totalsåga detta album.Skulle gärna prova på några andra låtar de gjort,någon som vet. .

--------------------------------------------------------------------------
- Pinhead wanted to join a bad band competition,when they arrived management said - Sorry,no professionals!
--------------------------------------------------------------------------
Citera
2007-04-16, 16:38
Medlem
Hur vågar man ta namnet efter Doug Bradley's karaktär Pinhead i Hellraiser?!
Hädelse!
Citera
2007-04-16, 18:10
Medlem
Hädelse

Hädelse
Wikipedia

Hädelse, blasfemi, innebär att en person genom ord eller handlingar kränker något som anses heligt. I första hand brukar det handla om att uttrycka sig nedvärderande om någon religions gud, men även att uttrycka förakt mot religionens företrädare (präster, profeter, helgon etc). Skändande av religiösa platser och byggnader räknas ibland till hädelse. I utsträckt betydelse används ordet hädelse även om att man tycker, säger eller gör något som är emot vedertagen ideologi eller värdering, till exempel "Det är hädelse för en vänsterpartist att förspråka privatisering."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in