• 2
  • 3
2007-04-20, 19:39
Medlem
nån måste väl veta?
Citera
2007-04-21, 17:06
Medlem
Det är ett trolleritrick, och sådana ska man inte berätta för då är det inte roligt längre. Det roliga är att inte veta hur man gör.
Citera
2007-04-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Det är ett trolleritrick, och sådana ska man inte berätta för då är det inte roligt längre. Det roliga är att inte veta hur man gör.

hur fan ska man då kunna göra det själv? förklara det roliga?
Citera
2007-04-21, 20:09
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wild_Child
hur fan ska man då kunna göra det själv? förklara det roliga?
Det roliga är att sådana som du går och irriterar dig på att du inte har en aning om hur "tricket" fungerar".

Ja, jag vet hur man gör. Men tänker inget säga.
Citera
2007-04-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Det roliga är att sådana som du går och irriterar dig på att du inte har en aning om hur "tricket" fungerar".

haha ja förmodligen
Citera
2007-04-21, 22:02
Bannlyst
Citat:

Mpee: ger mig fan på att det är du som gjorde tricket på mig - gång på gång. Han var nämligen också lika envis och dum som dig. Jag tycker du är dum om du inte delar med dig av tricket. Eller kanske du inte kan tricket, och bara säger så för att vi ska vara nyfikna?

Upp till bevis om du kan det...jag utmanar dig.
Citera
2007-04-22, 03:30
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbeBubbe
Mpee: ger mig fan på att det är du som gjorde tricket på mig - gång på gång. Han var nämligen också lika envis och dum som dig. Jag tycker du är dum om du inte delar med dig av tricket. Eller kanske du inte kan tricket, och bara säger så för att vi ska vara nyfikna?

Upp till bevis om du kan det...jag utmanar dig.
Får väl ta och erkänna att det var jag(och ingen annan)som kom innanför dina något för stora trosor. Och visst, du kan tycka att jag är dum och envis men lik förbannat går du och tänker i banorna blaa blaa blaaa TÄNK OM MPEE ÄNDÅ HADE RÄTT.
Nyfiken my as men det är du och INTE jag som går och grubblar på detta dagarna i enda.
Jag VET HUR TRICKET FUNGERAR, VET DU? nej det vet du inte...så därför, somna om och vakna upp i vetskap om att jag krossar dig i vilken utmaning som helst.

EDIT 1: Och nej, jag brukar inte bara flaShback när jag är full!!

EDIT 2:
Citera
2007-04-22, 08:38
Medlem
Snusets avatar
Norsk raket, bland det absolut roligaste som finns. Synka gärna detta trick med "Also spracht Zarathrusta" (2001-soundtracket).

Ta en tepåse. Klipp av överdelen precis under det minimala gemet som håller ihop påsen.

Töm ur teét och forma påsen till en cylinder. Ställ cylindern på bordet.

Tona ut ljuset.

Sätt på musiken.

Vänta tills 0:21 in i stycket (Nu gissar jag bara, kommer inte ihåg exakt.)

Tänd på i överkanten med en tändare.

PFFFFFFT!!!!

Som sagt, kan ni öva en gång innan OCH synka detta till musiken så har man ett av världens bästa trick.
Rök gärna ner åskådarna lite innan, så att dom hamnar i ett mer "mottagligt" stadium.
Citera
2007-04-22, 11:43
Bannlyst
Citat:
Får väl ta och erkänna att det var jag(och ingen annan)som kom innanför dina något för stora trosor. Och visst, du kan tycka att jag är dum och envis men lik förbannat går du och tänker i banorna blaa blaa blaaa TÄNK OM MPEE ÄNDÅ HADE RÄTT.
Nyfiken my as men det är du och INTE jag som går och grubblar på detta dagarna i enda.
Jag VET HUR TRICKET FUNGERAR, VET DU? nej det vet du inte...så därför, somna om och vakna upp i vetskap om att jag krossar dig i vilken utmaning som helst.

Nu blir jag ledsen...för du är riktigt dum.
Du har rätt! Jag har grubblat på detta sedan 1999!!!!
De få håren jag har i skallen som börjar åldras - har åldrats pga detta, tro mig!

Nu har du sabbat min sömn i ytterligare någon vecka. Hoppas du är nöjd, din sömnsabbare!!!
Citera
2007-04-22, 21:20
Medlem
jagsomundrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Norsk raket, bland det absolut roligaste som finns. Synka gärna detta trick med "Also spracht Zarathrusta" (2001-soundtracket).

Ta en tepåse. Klipp av överdelen precis under det minimala gemet som håller ihop påsen.

Töm ur teét och forma påsen till en cylinder. Ställ cylindern på bordet.

Tona ut ljuset.

Sätt på musiken.

Vänta tills 0:21 in i stycket (Nu gissar jag bara, kommer inte ihåg exakt.)

Tänd på i överkanten med en tändare.

PFFFFFFT!!!!

Som sagt, kan ni öva en gång innan OCH synka detta till musiken så har man ett av världens bästa trick.
Rök gärna ner åskådarna lite innan, så att dom hamnar i ett mer "mottagligt" stadium.

Ngn mer utförligare förklaring..?
Citera
2007-04-22, 21:56
Medlem
Chis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efaman
En annan gammal klassiker som förvisso mest impar på yngre människor är tillverkandet av s k "partycigg". Tämligen enkelt, och tämligen effektfullt, speciellt när det är mörkt.

Över en plan yta rullas hjulet på en tändare, dock så sakta att några gnistor aldrig slår. Detta innebär att små spån av flinta hamnar på den plana ytan. Slicka nu på cigaretten, rulla den nu fuktiga delen i flintan, och VOILA! En partycigg! När glöden når det ställe där flintan finns börjar det spraka och gnistra så mysigt!

Jaja, den var populär när man var ung Man var ju drottning när man gjorde den och hade man riktigt tråkigt en kväll hemma kunde man ju alltid liva upp tristessen med en partycigg på balkongen
Citera
2007-04-25, 21:46
Medlem
Bjerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vongöran
Är inte 100 på att detta tricket funkar men iallafall here we go!

häll T-röd eller ev. sprit över en sedel och tänd på, fast var snabb med att släcka den igen innan spriten brunnit upp

Det fungerar, tyvärr var jag inte så snabbtänkt. Vilket resulterade i 100kronor mindre
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in