2007-06-25, 01:12
Bannlyst
Jag måste faktist hålla med nu.

Damfotboll kan verkligen dra åt helvete!!

Det borde inte förbjudas totalt, flatorna behöver iaf något som håller dom från gatorna....

Men att behöva se skiten på tv är bara skandalöst, att sen kvinnor har mage att kalla det för "orättvist" att de inte tjänar lika mkt som män på det....

Kvinnor är ju så jävla dåliga på fotboll så det inte finns....
Citera
2008-11-23, 17:29
Medlem
RAzakas avatar
I en jubileumsmatch mellan Sleipner och IFK Norrköping för ett par år sedan lånade Sleipner in Marta. Första anfallet stoppas hon rätt brutalt, varav spelaren satt att bevaka henne (tror det var Filip Apelstav) blir utkallad till sidan. Resten av matchen såg det ut ungefär som i filmer när Marta kom mot honom, rätt uppenbart att han "försökte" gå på finten. Efteråt kunde man läsa att Norrköpingspelarna blivit tillsagda att ta det lungt med Marta.

Hon fick också helvetiskt med beröm för att ha gjort mål, på straff... En bedrift som även Göran Persson har lyckats med.
Citera
2008-11-23, 19:34
Medlem
markus120s avatar
Som så mycket annat i flashback har tråden blivit oallvarlig pga så mycket kontroversiella förödmjukande åsikter som att kvinnor bara kan pyssla i köket och att kvinnor inte bör spela fotboll.

Varför kunde inte trådskaparen bara skriva att han tycker att damfotboll får för mycket uppmärksamhet i media. Det tycker jag i alla fall, med tanke på att herrfotboll växte från gräsrötterna utan medias hjälp borde man förvänta sig att damfotboll skulle göra det samma. Det är inte heller männen som ska gå och titta på damfotboll för i jämställdhetens namn, det är kvinnor med deras döttrar, som män tog deras pojkar med sig till fotbollsmatcher när fotbollen växte fram.

Jag orkar verkligen inte titta på damfotboll, jag tycker att det är tråkigt att spelarna är tekniskt så underlägsna herrarna, för fysiskt så förväntar man sig att de är underlägsna och det gör inte så mycket för mig. Marta må vara underhållande att titta på, men hennes försvarare är ju otroligt kassa.

Jag gillar faktiskt att titta på damtennis, trots att de är lite underlägsna männen tekniskt sätt så tycker jag att de inte är märkvärd inkompetenta i det de håller på med som damerna i fotboll. Jag brukar tänka hur jag skulle kunna gå in där och dribbla bort allihopa och jag har aldrig spelat professionell fotboll. Samma sak kan inte sägas om damtennis spelare som skulle spöa skiten utav mig och jag har faktiskt både spelat tennis och fotboll när jag växte upp.

Kan det ha något att göra med bristande motorik från tjejer? Eller hur fotboll är mycket mer fysiskt än basket, tennis och andra sporter som tjejer spelar ganska så bra?

För övrigt så tycker jag att damfotbollspelare ska sluta tjata på jämställdhet och istället tjata på kvinnor som inte går och tittar på deras matcher på samma sätt som killar går och kollar på herrfotboll. Varför är inte kvinnor intresserade i damfotboll? Ni är mer än 50% av befolkningen och skulle kunna göra damfotboll större än herrfotboll ifall ni så önskar. Damfotboll fångar helt enkelt ingens intresse.
Citera
2008-11-23, 19:42
Medlem
JollyRogerss avatar
Jag tycker dom ska få spela boll bäst dom vill, man behöver ju inte vara bra så länge man har roligt.

Dessutom får ju hammarby spela och dom spelar ju alltid som fittor.
Citera
2008-11-25, 00:00
Medlem
Zezuios avatar
Damfotboll borde få "existera" men inte mer . Vem fan orkar kolla på ett EM/VM. när man lika gärna kan kolla på knatte fotboll.

Anyway har ett minne från när jag gick i högstadiet. Vi var 4-5 killar i klassen och några tjejer 5 av tjejerna spelade fotboll i ett bra lag och hade vunnit massa priser, dem var väldigt duktiga (om man jämnför med tjejer). Varje gång det var fotboll på gymnastiken ville dem köra "Tjejerna mot killarna" för att krossa oss. vi killar var dator nördar och dåliga kondition. krossade dem totalt varje gång. Helt patetiskt, jag vet inte vad det är i tjejernas natur varför dem är så kassa .
Citera
2008-11-25, 00:31
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Text...

Varför kunde inte trådskaparen bara skriva att han tycker att damfotboll får för mycket uppmärksamhet i media.

.. Text

Bra inlägg

Måste dock instämma. Damfotbollen är ett skämt. Såklart ska dom få spela, men visa det för fan inte i tv. Visa nån division 6 match istället. Fan så mycket bättre.
Citera
2008-11-25, 21:28
Medlem
saksammas avatar
Gymnaster och konsåkerskor är inte kralliga dom heller...
Citera
2008-11-25, 22:27
Medlem
chibarikus avatar
Visst ska dom väl få spela fotboll men dom kan aldrig få mig att kolla på det innan dom iaf spelar som ett lag i superettan. Den lägsta serien jag tycker är värd att titta på.
Citera
2008-11-25, 22:52
Medlem
snillet_1s avatar
Minns själv när jag för några år sedan mötte klubbens damlag tillsammans med mitt eget lag. Vi var då 16 år. Vi mötte damernas A-lag som då låg i divisionen under allsvenskan.(vad heter den hos damerna?)

Vi vann med 11-0. Till historien hör också att vi då spelade i Göteborgs första division, men ändå... Det är en enorm skillnad.
Citera
2008-11-26, 10:26
Medlem
Klart det är skillnad. Och även om jag gillar damfotboll så tycker jag att det är extremt dåligt ibland. Man kan inte begära att det går lika fort och att de skjuter lika hårt etc. Men att kunna slå en passning ska de kunna göra.

Sen kan man ju säga samma sak om herrforboll. Varför se på herrallsvenskan när man kan se på premier league eller la liga?
Citera
2008-11-26, 11:28
Medlem
RasNeguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Minns själv när jag för några år sedan mötte klubbens damlag tillsammans med mitt eget lag. Vi var då 16 år. Vi mötte damernas A-lag som då låg i divisionen under allsvenskan.(vad heter den hos damerna?)

Vi vann med 11-0. Till historien hör också att vi då spelade i Göteborgs första division, men ändå... Det är en enorm skillnad.
Vi spelade också så. Fast vi vann med 7-0 och spelade i nordöstra skånes division 1(inte särskilt bra).
Citera
2008-11-30, 22:12
Medlem
Försöker Jens Littorin skaffa lite hårig feministfitta eller vad är grejen?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=851804

"Jag är inte så naiv så jag tror att damer och herrar kan spela fotboll på lika villkor i detta land"

Precis som om det vore det enda rättvisa. Precis som om det vore det ultimata scenariot. Ignoranta jävla äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in