2007-04-15, 23:00
Medlem
Maeglins avatar
Skvallerforumet är en tillgång för FB. Det har hänt att spekulationer och lättsammare detektivarbete kunnat generera löp i Svenska tabloidtidningar. På den tiden då boyahead.com var aktiv som skvallerbulletin så hände det ofta att boyahead-redaktionen tackade användare från detta forum för tips och skvallernyheter.

Nu har det startats en tråd i skvallerforumet där en användare hävdat att Leila K har avlidit. Denna användare formulerade sig även på sådant sätt att vi övriga användare fick lite utrymme till att tvivla på informationen. Användaren hävdade med säker hållning att Leila K var död. Så var det inte. Denna användare är då en medveten desinformatör. Jag anser att den användaren bör bannas. Det bör göras så att FB tydligt visar att skitsnack, manipulering och medveten desinformaiton inte hör hemma här. Sådanat här beteende urlakar bara forumets seriositet. Jag vill höra vad admin och moderatorerna tycker om det här.

Ni har utfärdat varningar på betydligt lindrigare grunder tidigare..
Citera
2007-04-15, 23:05
Medlem
Maeglins avatar
Postar inlägget saken gäller:

Citat:
Ursprungligen postat av brown
"Laila El Khalifi" hittades avliden i natt 23:55 i Grimsta, Västerort utanför Stockholm. Polisen misstänker överdos men inget är bekräftat. En kompis till mig som är väktare/ordningsvakt hittade henne vid Grimstaskolan. Gissar det tar ett tag före media får nys om det då polisen inte ville släppa ett skit om det före dödsorsaken är fastställd. Det torde ju dock inte vara svårt då alla vet att Leika missbrukade "horse" och bar på hepatit-c. Kan ju vara självmord dock...who knows...eller någon pundare som lackat ur på henne..hon var ju ganska jobbig. Det är i alla fall mycket "Hysh hysh!" om det ännu men det förvånar mig att aftonhoran inte skrivit "Världsartist hittad död" ännu...men det kommer kanske i morn

Well anyway...R.I.P Leila.K..

Se fetstilat.

Det här är ren desinformation.
Citera
2007-04-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Skvallerforumet är en tillgång för FB. Det har hänt att spekulationer och lättsammare detektivarbete kunnat generera löp i Svenska tabloidtidningar. På den tiden då boyahead.com var aktiv som skvallerbulletin så hände det ofta att boyahead-redaktionen tackade användare från detta forum för tips och skvallernyheter.

Nu har det startats en tråd i skvallerforumet där en användare hävdat att Leila K har avlidit. Denna användare formulerade sig även på sådant sätt att vi övriga användare fick lite utrymme till att tvivla på informationen. Användaren hävdade med säker hållning att Leila K var död. Så var det inte. Denna användare är då en medveten desinformatör. Jag anser att den användaren bör bannas. Det bör göras så att FB tydligt visar att skitsnack, manipulering och medveten desinformaiton inte hör hemma här. Sådanat här beteende urlakar bara forumets seriositet. Jag vill höra vad admin och moderatorerna tycker om det här.

Problemet ligger väl hos dessa användare som litar blint på att allt på vårt vackra nät är sanning.

Kul om Flashback börjar banna för osant skvaller. Verkligen ett slag för yttrandefriheten.
Citera
2007-04-15, 23:11
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Problemet ligger väl hos dessa användare som litar blint på att allt på vårt vackra nät är sanning.

Kul om Flashback börjar banna för osant skvaller. Verkligen ett slag för yttrandefriheten.

Brown skvallrade inte. Han hävdade med vad som föreföll vara starka argument att hans påstående var sant. vilket bara bevisade att han ljög. Det är en jävla skillnad.
Citera
2007-04-15, 23:12
Bannlyst
Det roliga...

Citat:

Det roliga i det hela är att du inte har vett nog att förstå att du gör dig själv till åtlöje min vän .
Citera
2007-04-15, 23:12
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brown
Det roliga i det hela är att du inte har vett nog att förstå att du gör dig själv till åtlöje min vän .

vatrför gör jag mig själv till åtlöje? Du har ju motbevisats av flera andra användare.
Citera
2007-04-15, 23:15
Medlem
micaeles avatar
Detta är internet. Vill man tro på information, oavsett hur seriös en källa är, är det upp till en själv.
På ett forum som detta, där alla ska kunna komma till tals, är det direkt omlämplig att begränsa möjligheten att skriva information oavsett om den är sann eller inte, sådant ligger i lyssnarens öra. Det vore i praktiken omöjligt att gå igenom allting som skrivs och kolla sanningshalt, något som inte heller alltid kan kollas med säkerhet.

Bara för att man motbevisas och kanske håller sin ståndpunkt är det ingen anledning till att tystas, snarare gör man bara sig själv mindre värd att tro på i framtiden.
Citera
2007-04-15, 23:16
Medlem
Citat:
Brown skvallrade inte. Han hävdade med vad som föreföll vara starka argument att hans påstående var sant. vilket bara bevisade att han ljög. Det är en jävla skillnad.

Skall detta appliceras på bara skvaller-forumet eller även de andra forumen? Skall admin låta banna vänsterpartister med påhittad information om patrioter? Eller skall vi kanske banna nationalister med tvivelaktig statistik? Moderater som ljuger i diskussioner om arbetslöshet?

Det känns ju lite konstigt att låta banna användare av just denna anledning i det _enda_ forumet där tom själva titeln påtalar att det finns lika mycket lögn som sanning att hämta ur innehållet.
Citera
2007-04-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru

Så synd att folk här inte klarar att göra vissa distinktioner. brown ska inte bannas för att han kom med skvaller som var felaktigt, utan för att han medvetet ljög i detta ämne, det är uppenbart.
Citera
2007-04-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjj
Så synd att folk här inte klarar att göra vissa distinktioner. brown ska inte bannas för att han kom med skvaller som var felaktigt, utan för att han medvetet ljög i detta ämne, det är uppenbart.

Då hänvisar jag till mitt inlägg som ligger precis ovanför ditt svar..
Citera
2007-04-15, 23:21
Medlem
von Hindenburgs avatar
KFK är väl passande på såna som brown som medvetet sprider ut falska rykten?
Citera
2007-04-15, 23:23
Medlem
LadyTieras avatar
Vi kan inte göra så, vissa tycker att revisionitersna sprider missinformation, vem ska bedöma vad som är vad och kommer folk till slut inte våga posta? det enda man kan göra är att låsa och upprepas det ge tillsägelse för tramserier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in