2022-10-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Herrmaskinen rullar vidare, nio bollar upp borta mot Tyskland tidigt i andra. 25 mål på 35 minuter.

Tycker det är synd att Chrintz(stavning?) inte får chansen. Eller är det någon skada som ligger bakom? Är det Daniel Pettersson man väljer istället. Sorry jag följer inte utanför landslaget så jag har inte så bra koll. Låt säga att man väljer honom, eller vem det nu är, för att han är något bättre. Chrintz har visat att han håller i de mest pressade lägena plus att han ska enligt alla uppgifter skapa en ny nivå utav glädje i laget. Det borde räcka. Det faktum att han dessutom gjort det riktigt bra i både EM och VM, ja det räcker i min bok så det blir över.

Men som sagt, han kanske är skadad vilket gör mitt mitt inlägg meningslöst..
Citera
2022-10-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO8484
Tycker det är synd att Chrintz(stavning?) inte får chansen. Eller är det någon skada som ligger bakom? Är det Daniel Pettersson man väljer istället. Sorry jag följer inte utanför landslaget så jag har inte så bra koll. Låt säga att man väljer honom, eller vem det nu är, för att han är något bättre. Chrintz har visat att han håller i de mest pressade lägena plus att han ska enligt alla uppgifter skapa en ny nivå utav glädje i laget. Det borde räcka. Det faktum att han dessutom gjort det riktigt bra i både EM och VM, ja det räcker i min bok så det blir över.

Men som sagt, han kanske är skadad vilket gör mitt mitt inlägg meningslöst..

Chrintz kom väl in senaste mästerskapet för att just DP blev skadad, så jag antar att dom tävlar om platsen med den ordningen just nu. Borde vara en av dom positionerna som inte är huggna i sten, just platsen bakom Ekberg på högersex.
Citera
2022-10-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Chrintz kom väl in senaste mästerskapet för att just DP blev skadad, så jag antar att dom tävlar om platsen med den ordningen just nu. Borde vara en av dom positionerna som inte är huggna i sten, just platsen bakom Ekberg på högersex.

Precis, han kom in och glädjen på bänken dubblades. Han gjorde bra från sig på planen samt en avgörande straff i slutspelsvarvet.
Citera
2022-10-16, 15:58
Medlem
FNLSs avatar
Europamästarna mot världsmästarna på ettan nu
Citera
2022-10-16, 17:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Bra insats av Sverige även i dag, liksom senast mot Tyskland. Allt fungerar inte, men tillräckligt mycket för att man ska kunna hoppas på ett riktigt fint VM i januari. Utmärkt toppbredd över hela linjen i princip.
Mycket starkt att besegra Danmark.
Senast redigerad av Ezzelino 2022-10-16 kl. 17:34.
Citera
2022-10-16, 17:35
Medlem
FNLSs avatar
Håll den spärren för hela ditt liv
Citera
2022-10-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Europamästarna mot världsmästarna på ettan nu

Europamästarna vann..

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Bra insats av Sverige även i dag, liksom senast mot Tyskland. Allt fungerar inte, men tillräckligt mycket för att man ska kunna hoppas på ett riktigt fint VM i januari. Utmärkt toppbredd över hela linjen i princip.
Mycket starkt att besegra Danmark.

Stabilt..

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Håll den spärren för hela ditt liv

Strike! 🎳
Citera
2022-10-28, 18:47
Medlem
Man har ju sett bättre värdemätare än damernas match mot Tjeckien just nu. En sak är säker och det är att man äntligen kan ha förhoppningar på bra målvaktsspel i mästerskapet.
Citera
2022-10-30, 17:22
Medlem
FNLSs avatar
Har Tjeckien bytt hela laget?
Citera
2022-10-31, 18:55
Medlem
Vänskapliga matcher som spelades nu under helgen precis innan EM.

Sverige som många kanske såg körde över Tjeckien första matchen men sen i andra spelade chockerande dålig handboll i 50 min för att sen köra över Tjeckien de sista tio och komma tillbaka från att ha legat under med 5 mål.

Norge(möter Sverige i huvudrundan), Danmark(Sveriges grupp), Nederländerna hade en egen mini-cup. Nederländerna vann båda sina matcher, knapp vinst med 1 boll mot Danmark men man slog Norge med hela 9 bollar i just Norge. Danmark och Norge spelade en jämn match som slutade med en norsk vinst, med 1 måls marginal.

Frankrike och Polen möttes två gånger under helgen i Frankrike där bägge matcher slutade med en klar fransk vinst, med 7 respektive 11 bollars marginal.

Tyskland mötte nyss Ungern(möter Sverige i huvudrundan) och vann med 9 bollar. Ungern vann dock mot Rumänien med 5 bollar.

Slovenien(Sveriges grupp) och Kroatien(möter Sverige i huvudrundan) slutade med kroatisk vinst med 1 boll.

Spanien och Schweiz(möter Sverige i huvudrundan) slutade med en spansk seger med 11 bollar.

Känns som en väldigt jämn turnering vi går in i med flera guld-kandidater. Nederländerna imponerade med att vinna mot både Danmark och Norge utan Tess Wester och Lois Abbingh. Någon till av deras start-sjua var också borta. Tyskland ser jag som en "dark horse".
Citera
2022-11-29, 01:20
Medlem
Lundbondens avatar
https://www.handbollslandslaget.se/herr/svenska-bruttotruppen-till-vm-inskickad-2/

Bruttotruppen till VM!

Några intresanta namn man inte sett ett tag i landslagsdressen:

Johan Sjöstrand
Jerry Tollbring
Andreas Nilsson
Jesper Nielsen
Jesper Konradsson
Jack Thurin
Mikael Appelgren
Simon Jeppsson
Olle Forsell Schefvert
Citera