Jag tänker bestämt bumpa liv i denna gamla tråd. Jag har fått information från en person som jag bedömer som väldigt trovärdig. Jag vill ej gå in på vilken koppling denna person har till hovet men det finns en väldigt stark koppling! Han har förtäljt att han fått besöka Kungens vinkällare. Han minns att i detta stämningsfulla rum finns en stor skyddsrumsport som inte alls passar in i sammanhanget. Stor och bastant stör den atmosfären i denna eleganta vinkällare. Från denna port går sedan en evakueringstunnel, dock oklart vart exakt den leder. Troligtvis inte ut ur fastighetens direkta närhet, utan snarare några hundra meter bort från det Kungliga Slottet. Observera att detta är ej en alternativ utgång för att försvåra massmediarapportering eller smyga in/ut folk efter dylika skandaler. Detta är en evakueringstunnel som skall nyttjas av säkerhetspolis och militär för snabb transportering av kungafamiljen alternativt snabb och diskret resursstyrkning till Slottet i skarpt läge. Har någon annan information i detta ämne?