2009-02-02, 21:02
Medlem
Awesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackaN^
Varför? Larmad? Igenmurad? Berätta!

man kan se en liten bit av tunneln från museet som ligger bara några hundra meter från slottet, tyvärr minns jag inte namnet på museet. Några meter in i tunneln så ser man ett galler och därefter är massa stenar ivägen, skulle nog tro att det är larmat och övervakat också.
Citera
2009-02-03, 06:06
Medlem
FRA-mannens avatar
Jag har också hört att det ska finns tunnlar (fler än 1) under slottet men finns det ingen tunnel som går från slottet till Riksdagen!??! eller det kanske bara är skrock?
Citera
2009-02-03, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
man kan se en liten bit av tunneln från museet som ligger bara några hundra meter från slottet, tyvärr minns jag inte namnet på museet. Några meter in i tunneln så ser man ett galler och därefter är massa stenar ivägen, skulle nog tro att det är larmat och övervakat också.
Medeltidsmuseet heter det, finns benrangel också!
Citera
2009-02-03, 22:14
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Jag har också hört att det ska finns tunnlar (fler än 1) under slottet men finns det ingen tunnel som går från slottet till Riksdagen!??! eller det kanske bara är skrock?

Skrock, jag menar.. Varför skulle det? Vad har kungahuset med politik att göra..
Citera
2009-02-04, 00:19
Medlem
CBSativas avatar
Fick detsamma när jag var runt 8 år
Citera
2009-07-28, 22:09
Medlem
Den tunnel som finns som många känner till ska visst vara under bron vid museet men ganska dålig gång. det finns teletunnlar som går raka vägen in till slottet, dock är dom larmade men kommer du ner i tunnel är det inte långt kvar till slottet.
Citera
2009-07-31, 01:39
Medlem
Dharmas avatar
Frågan är Om Det Fortfarande Finns Kvar Någon Tunnel. Någon Som Vet Med Säkerhet?
Citera
2009-08-01, 00:10
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Frågan är Om Det Fortfarande Finns Kvar Någon Tunnel. Någon Som Vet Med Säkerhet?

Japp, en vad jag vet. Dock kan man inte ta sig in, den är ganska låst och larmad.
Citera
2009-08-01, 01:14
Medlem
Nu är det som så att tunneln som hade utgång vid vattnet vad jag vet ska vara helt avstängd numera.
Dock ska det finnas tunnlar till byggnader runt slottet men då dessa inte är offentliga så blir det svårt att få reda på vart och vilka dom är, eftersom man får lita på berättelser man hört från dom som varit i tunnlarna.
Citera
2013-12-02, 22:59
Medlem
UrbanResearchs avatar
Jag tänker bestämt bumpa liv i denna gamla tråd. Jag har fått information från en person som jag bedömer som väldigt trovärdig. Jag vill ej gå in på vilken koppling denna person har till hovet men det finns en väldigt stark koppling! Han har förtäljt att han fått besöka Kungens vinkällare. Han minns att i detta stämningsfulla rum finns en stor skyddsrumsport som inte alls passar in i sammanhanget. Stor och bastant stör den atmosfären i denna eleganta vinkällare. Från denna port går sedan en evakueringstunnel, dock oklart vart exakt den leder. Troligtvis inte ut ur fastighetens direkta närhet, utan snarare några hundra meter bort från det Kungliga Slottet. Observera att detta är ej en alternativ utgång för att försvåra massmediarapportering eller smyga in/ut folk efter dylika skandaler. Detta är en evakueringstunnel som skall nyttjas av säkerhetspolis och militär för snabb transportering av kungafamiljen alternativt snabb och diskret resursstyrkning till Slottet i skarpt läge. Har någon annan information i detta ämne?
Citera
2013-12-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResearch
Jag tänker bestämt bumpa liv i denna gamla tråd. Jag har fått information från en person som jag bedömer som väldigt trovärdig. Jag vill ej gå in på vilken koppling denna person har till hovet men det finns en väldigt stark koppling! Han har förtäljt att han fått besöka Kungens vinkällare. Han minns att i detta stämningsfulla rum finns en stor skyddsrumsport som inte alls passar in i sammanhanget. Stor och bastant stör den atmosfären i denna eleganta vinkällare. Från denna port går sedan en evakueringstunnel, dock oklart vart exakt den leder. Troligtvis inte ut ur fastighetens direkta närhet, utan snarare några hundra meter bort från det Kungliga Slottet. Observera att detta är ej en alternativ utgång för att försvåra massmediarapportering eller smyga in/ut folk efter dylika skandaler. Detta är en evakueringstunnel som skall nyttjas av säkerhetspolis och militär för snabb transportering av kungafamiljen alternativt snabb och diskret resursstyrkning till Slottet i skarpt läge. Har någon annan information i detta ämne?

Eftersom Stockholms Slott är SO med tillträdesförbud bör man vara försiktig med vad man avslöjar i detta ämne. Särskilt eftersom ett lands makthavare är de som är mest hotade vid en "besvärlig situation".
Citera
2013-12-04, 00:03
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Eftersom Stockholms Slott är SO med tillträdesförbud bör man vara försiktig med vad man avslöjar i detta ämne. Särskilt eftersom ett lands makthavare är de som är mest hotade vid en "besvärlig situation".

stick du din paragrafryttare detta är ett fritt forum... avslöja vad ni vill folket !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in