2007-04-15, 17:06
Medlem
Kyparens avatar
Jag var på East vid stureplan igår. Jag var dock bara där två timmar, en kompis bjuder mig på en grogg och jag ska bjuda tillbaka. Det är värdens kö och trängsel och musiken är så hög att man inte hör något, men jag lyckas beställa två GT. En kombination av klantighet och det faktum att jag måste sträcka mig över en tjej för att skriva på kontoslippen gör att jag inte ser vilket belopp man dragit. Nu visar det sig att jag fått pröjsa någon annans jättebeställning(skumpa förmodligen) på över tvåtusen.

Finns det överhuvudtaget något jag kan göra eller är det bara att gilla läget? Jag har ju trots allt skrivit på slippen, men dom borde ju ha någon godwill.
Citera
2007-04-15, 17:11
Medlem
Har du inte använt kortet nått mer sedan dess?
Anmäl det stulet isåfall.

Det är nog det bästa sättet att få tillbaka pengarna på.
Citera
2007-04-15, 17:36
Medlem
frosses avatar
Nu ska vi se här. Du har beställt två st GT men skrivit på för en skumpa? Alltså har bartendern gjort fel. Jag skulle föreslå att du ringer upp till East och förklarar läget, det är ju trotsallt människor du pratar med. Allt går att lösa. Sen att du skrivit på är ett stort problem så om inte dom går med på det så blir det till att anmäla kortet stulet.
Citera
2007-04-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Nu ska vi se här. Du har beställt två st GT men skrivit på för en skumpa? Alltså har bartendern gjort fel. Jag skulle föreslå att du ringer upp till East och förklarar läget, det är ju trotsallt människor du pratar med. Allt går att lösa. Sen att du skrivit på är ett stort problem så om inte dom går med på det så blir det till att anmäla kortet stulet.

Är det inte lite dumt att först ringa och förklara läget - när det sen, om det sen inte fungerar så anmäler man kortet stulet?
Citera
2007-04-15, 17:50
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psike
Är det inte lite dumt att först ringa och förklara läget - när det sen, om det sen inte fungerar så anmäler man kortet stulet?

Jo, det tycker jag verkligen. Inte omöjligt att kortutgivaren kommer vilja se slippen för att se underskriften, hör de då av sig till East kommer ju så klart East berätta att du ringt osv...

Så anmäl det stulet nu.
Citera
2007-04-15, 18:32
Medlem
Kyparens avatar
Tog ut pengar i en bankomat med min kod lite senare, sen är det ju min namnteckning på slippen. Ska höra med dom om man inte kan få tillbaka stålarna. Tänkte mest vad som händer om dom bara skrattar åt en.
Citera
2007-04-15, 20:33
Medlem
Drömscenartion skulle vara

om de som beställde skumpan, gick till bartendern o sa "vi har inte fått kvitto än". och sedan har bartendern sett misstaget att någon redan betalat för skumpan, och skrivit ut ett nytt kvitto till de som beställt skumpan.och på så sätt väntar på att du ska ringa o få tillbaka dina pengar.
Citera
2007-04-15, 22:29
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tawlan
Drömscenartion skulle vara

om de som beställde skumpan, gick till bartendern o sa "vi har inte fått kvitto än". och sedan har bartendern sett misstaget att någon redan betalat för skumpan, och skrivit ut ett nytt kvitto till de som beställt skumpan.och på så sätt väntar på att du ska ringa o få tillbaka dina pengar.

Jag är rädd att dom med stora notan fick betala mina Gin % Tonics eller att bartendern helt enkelt trodde att jag skulle betala för ett helt gäng vid baren! Just detta faktum gör det ju svårt för mig att bevisa något. Ska ändå kolla med dom om det inte går att få något tillbaka.
Citera
2007-04-16, 20:54
Medlem
woofers avatar
Händer någon gång ibland att man drar för mycket på någos kort. Det är väldigt sällan frågan om hopblandning av kort dock utan snarare att den som dragit kortet tryckt fel och knappat någon siffra för mycket utan att märka det. Detta händer nästan enbart under nattruscher mellan 1-3 då det kan vara ganska stressigt.

Om det är ett enkelt skrivfel så kommer det att visa sig genom en stor kassadiff när dom räknar kassan och om du då hör av dig och påpekar att
det dragit alldeles för mycket pengar från ditt kort så brukar det lösa sig.

Om det blivit någon sammanblandning och du betalat någon annans beställning så kan det vara betydligt svårare. Tyvär så är det ju så att man
får vara lite observant på vad det eg är som man skriver på. Ibland verkar det som att folk inte fattar koppling mellan deras betalkort och deras bankkonto. Dom slänger korten på den som står i kassan och kladdar snabbt ner något på sin kortslipp utan att kolla vilket belopp som är draget. Vissa borde ha ett alkolås kopplat till sitt kort.
Citera
2007-04-16, 21:16
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
En kombination av klantighet och det faktum att jag måste sträcka mig över en tjej för att skriva på kontoslippen gör att jag inte ser vilket belopp man dragit.

Men hur blev namnteckningen under dessa omständigheter? Själv brukar jag bara dra en vågig linje när jag skriver på när ja gär på krogen.

Kan du inte hävda att du inte har skrivit på något?
Citera
2007-04-16, 21:55
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Men hur blev namnteckningen under dessa omständigheter? Själv brukar jag bara dra en vågig linje när jag skriver på när ja gär på krogen.

Kan du inte hävda att du inte har skrivit på något?

Bör kunna funka utmärkt, speciellt om kortet anmäls stulet.
Citera
2007-04-21, 11:03
Medlem
Den låga moralen genomsyrar tråden märker jag..

Vill du inte ha tillbaka dina pengar så kan du ju alltid anmäla det stulet.. funkar säkert ypperligt flera dagar efter!
Det enda fallet jag fått höra om som har fått tillbaka pengar på ett stulet kort några dagar efter är en dam som trodde att hon hade sitt kort i sin byrålåda.

Det enda du kan göra är att gå tillbaka och höra med East (alternativt ringa först? ), ta gärna med dig din vän som bestyrker din historia. De har trots allt en slip med din underskrift. Be ansvarig att höra med bartendern du blev serverad av, denne kanske minns din beställning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in