2007-04-14, 20:49
Medlem
zebreuss avatar
Söker efter ett program att strömma ljud med som spelas upp på min PC. Alltså tex. spelar jag en låt i Itunes så strömmar detta program allt ljud och det kan sedan spelas upp på Xbox via en adress.

Har använt mig en del av XBMC WebGUI men tycker inte det fungerar så smidigt. Helst vill jag via Itunes kunna styra vad som skall spelas upp på min Xbox. Det får gärna vara opensource.
Citera
2007-04-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebreus
Söker efter ett program att strömma ljud med som spelas upp på min PC. Alltså tex. spelar jag en låt i Itunes så strömmar detta program allt ljud och det kan sedan spelas upp på Xbox via en adress.

Har använt mig en del av XBMC WebGUI men tycker inte det fungerar så smidigt. Helst vill jag via Itunes kunna styra vad som skall spelas upp på min Xbox. Det får gärna vara opensource.

Du vill alltså sända "Webradio" som du kan ansluta din Xbox till ? .,
Citera
2007-04-14, 22:57
Moderator
Falukropps avatar
Tjaa, xbmc grejar ju shoutcast, så du kan ju drämma upp en shoutcastserver på datorn om shoutcast nu klarar av att sända ljudströmmen som går ut på line out på ditt ljudkort eller nåt sånt.
Citera
2007-04-15, 11:05
Medlem
zebreuss avatar
Webradio eller inte men det som jag vill uppnå är precis att få "line out" signalen att gå via nätverket till xboxen. Med så hög kvalité som möjligt. De flesta program jag har sett får man skapa en separat ljudström tex. en spellista. Så tror jag att shoutcast fungerar.
Citera
2007-04-15, 14:13
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebreus
Webradio eller inte men det som jag vill uppnå är precis att få "line out" signalen att gå via nätverket till xboxen. Med så hög kvalité som möjligt. De flesta program jag har sett får man skapa en separat ljudström tex. en spellista. Så tror jag att shoutcast fungerar.

..är dock inte 100% säker på att shoutcast klarar av att göra det, men det skadar ju inte att testa.
Om det bara grejar att spela upp en ström från winamp så kan du leta runt och kolla om du kan hitta nån inputplugin för winamp som tar upp line out-strömmen, så du kör itunes -> winamp -> shoutcast -> xbox
Meckigt värre men borde ju funka
Citera
2007-04-15, 14:15
Moderator
Falukropps avatar
..är dock inte 100% säker på att shoutcast klarar av att göra det, men det skadar ju inte att testa.
Om det bara grejar att spela upp en ström från winamp så kan du leta runt och kolla om du kan hitta nån inputplugin för winamp som tar upp line out-strömmen, så du kör itunes -> winamp -> shoutcast -> xbox
Meckigt värre men borde ju funka

Det borde ju också finnas alternativa servrar som kan sända en shoutcastkompatibel ström som kanske klarar av att plocka upp line out-strömmen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in