2007-04-13, 23:00
Medlem
Vagabondens avatar
Iochmed att klimatet nu förändras, hur önskar du att det "slutar"?
Min tippning:

Medeltemperatur

Februari-Mars: 15 grader
April-Maj: 20 grader
Juni-Augusti: 30 grader
September: 25 grader
Oktober: 20 grader
November: 15 grader
December-Januari: 10 grader

Wildcard: Gotland som redan har landets bästa väder har en medeltemp på 5 grader över normen.

Följande är inte troligt, men jag önskar att det blir så.

Snötäcke:
Fjällen: Oktober-Mars
Landet: December-Januari

Gotland: Runt jul och nyårshelgen
Citera
2007-04-13, 23:34
Medlem
Konstig fråga. Klimatet förändras ju hela tiden. Tippar du att vi kommer att ha dessa temperaturerna om 1 år eller 1000?

Fy satan, 30 grader 1/4 av året. Då hade jag fått lämna Skåne. Mitt drömväder har vi just nu. Typiskt skånskt . Fast lite kallare vintrar hade jag gärna haft. Denna vintern gick det inte att åka skridskor en enda dag.
Citera
2007-04-14, 00:52
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödgul_
Konstig fråga. Klimatet förändras ju hela tiden. Tippar du att vi kommer att ha dessa temperaturerna om 1 år eller 1000?

Vet ärligt talat inte. Ville bara ha en anledning att posta mitt drömväder.

Citat:
Fy satan, 30 grader 1/4 av året. Då hade jag fått lämna Skåne. Mitt drömväder har vi just nu. Typiskt skånskt . Fast lite kallare vintrar hade jag gärna haft. Denna vintern gick det inte att åka skridskor en enda dag.
Hur kan man klaga?! Tänk dig, fotboll året om.

Vill du åka skridskor så finns inomhushallar eller fjällen.
Citera
2007-04-14, 01:37
Medlem
Digimaxs avatar
Mitt drömväder är när augusti är varm och fin. Älskar när gräs och annat börjar torka till lite och allt inte längre är bara grönt. Och varmt ska det vara, gärna lite soldis också. Och dessa underbara varma svarta nätter...
Citera
2007-04-14, 11:17
Medlem
Drömväder...ja, vädret styr utan tvekan mycket av det vi gör och hur vi mår. Igår när det var riktig försommar var det många fler som var pigg på stan och pratsjuk i affärerna. Också detta med klimatförändring som enligt forskare kan gynna Sverige positivt om man nu inte är otrolig vinterälskare. Mitt tips är att Mars kommer att bli som April var förut om 50 år. Mars blir en riktig vårmånad och i April kan man prata om försommar. Det är vad jag tror och kanske hoppas.
Citera
2007-04-14, 12:46
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Drömväder...ja, vädret styr utan tvekan mycket av det vi gör och hur vi mår. Igår när det var riktig försommar var det många fler som var pigg på stan och pratsjuk i affärerna. Också detta med klimatförändring som enligt forskare kan gynna Sverige positivt om man nu inte är otrolig vinterälskare. Mitt tips är att Mars kommer att bli som April var förut om 50 år. Mars blir en riktig vårmånad och i April kan man prata om försommar. Det är vad jag tror och kanske hoppas.

Folk kanske blir så glada och uppåt just för att vi inte har så mycket av det? För övrigt kommer ingen växthuseffekt i världen att rå på mörkret, så vi är dömda till depressioner iallafall.
Citera
2007-04-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alimama
Folk kanske blir så glada och uppåt just för att vi inte har så mycket av det? För övrigt kommer ingen växthuseffekt i världen att rå på mörkret, så vi är dömda till depressioner iallafall.

Problemet med de mörka månaderna är att de är så kalla. Folk giter inte gå ut helt enkelt, när det är kallt. Hade man bara vistats lite mer utomhus hade man säkert blivit mindre deppig.
Citera
2007-04-14, 14:55
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Problemet med de mörka månaderna är att de är så kalla. Folk giter inte gå ut helt enkelt, när det är kallt. Hade man bara vistats lite mer utomhus hade man säkert blivit mindre deppig.

Exakt, ett varmt totalmörker kommer ingen störas av.
Citera
2007-04-15, 01:46
Medlem
12/12 dag o natt och 25 grader året runt skulle sitta fint
Citera
2007-04-15, 01:57
Medlem
Tjennstroums avatar
Jag hoppas att Sundsvall och Stockholm hamnar under vatten
Då struntar jag i vilken temperatur det är.
Citera
2007-04-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Jag hoppas att Sundsvall och Stockholm hamnar under vatten
Då struntar jag i vilken temperatur det är.

Ska nollåttorna bo hos dig sen eller hade du tänkt att de skulle drunkna?
Citera
2007-04-15, 18:51
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ska nollåttorna bo hos dig sen eller hade du tänkt att de skulle drunkna?
Göteborg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in