Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-13, 21:50
Medlem
ihfmmds avatar
Hej!
Jag har en genväg på skrivbordet sominte går att ta bort.När jag försöker ta bort den står det att den används av ett program, men det gör den inte! Jag har stängt av alla onödiga processer som den kan tänkas användas av.
Har ni några förslag på vad ja kan göra?

Tack på förhand!
//ihfmmd
2007-04-13, 21:51
Medlem
micaeles avatar
Första utvägen - felsäkert läge och ta bort däri.
2007-04-13, 21:54
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Första utvägen - felsäkert läge och ta bort däri.

Förmodligen enklare att bara starta om explorer.exe, brukar de flesta filer bli upplåsta.
2007-04-13, 22:01
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Förmodligen enklare att bara starta om explorer.exe, brukar de flesta filer bli upplåsta.
Helt riktigt. Men för en normalanvändare är det lättare att gå till felsäkert än att fippla med processer och bli av med GUI:t.
2007-04-13, 22:16
Medlem
en annan första utväg är Unlocker - google
väldigt litet och smidigt program som alltid hittar nyckeln till vad det är för fil som inte går o ta bort
2007-04-14, 07:57
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Helt riktigt. Men för en normalanvändare är det lättare att gå till felsäkert än att fippla med processer och bli av med GUI:t.

Nej? Vad är så jävla svårt med att trycka Shift+Ctrl+Esc, markera explorer.exe, välja att avsluta processen, och sedan starta upp den igen? Förklara för mig vad som är så jävla svårt och vad det är som gör att "normalanvändaren" inte klarar av detta, men däremot klarar av att starta datorn i felsäkert läge? Var god förklara det för mig. "Normalanvändaren" kanske är en dövblind och efterbliven jävel för dig, eller?
2007-04-14, 13:39
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Nej? Vad är så jävla svårt med att trycka Shift+Ctrl+Esc, markera explorer.exe, välja att avsluta processen, och sedan starta upp den igen? Förklara för mig vad som är så jävla svårt och vad det är som gör att "normalanvändaren" inte klarar av detta, men däremot klarar av att starta datorn i felsäkert läge? Var god förklara det för mig. "Normalanvändaren" kanske är en dövblind och efterbliven jävel för dig, eller?
Vaknade du på fel sida idag?

Inte sagt att en normalanvändare inte klarar eller kan stänga av processer, men i och med att explorer.exe avslutas försvinner gui:t, sådant är en störande faktor. Samt att man måste in och fippla i en anings mer avancerad del i Aktivitetshanteraren.
Felsäkert läge finns beskrivet överallt hur man gör, det är en naturlig del av Windows som beter sig som vanligt men är avskalad. Därför, man känner igen sig och vet vad man kan och ska göra.
2007-04-14, 14:47
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Vaknade du på fel sida idag?

Inte sagt att en normalanvändare inte klarar eller kan stänga av processer, men i och med att explorer.exe avslutas försvinner gui:t, sådant är en störande faktor. Samt att man måste in och fippla i en anings mer avancerad del i Aktivitetshanteraren.
Felsäkert läge finns beskrivet överallt hur man gör, det är en naturlig del av Windows som beter sig som vanligt men är avskalad. Därför, man känner igen sig och vet vad man kan och ska göra.

Ren bullshit. När du stängt explorer, gå till Program-fliken, klicka på Ny aktivitet..., skriv explorer/explorer.exe och det är klart. Och hjälper detta, är felsäkert läge så otroligt jävla onödigt, eftersom filen blir upplåst direkt när explorer startas om. Det räcker med att antingen göra som jag skriver, vilket tar några sekunder, eller starta om datorn. Vad du ska in i felsäkert läge och göra har jag inte en aning om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in