• 1
  • 2
2010-03-30, 23:33
Medlem
Frvnad att man fortfarande behver skicka in fysiska betyg!

Men annars som redan nmnts. Kontakta din skola s vidimerar de
och snder hem kopior till dig.
Citera
2010-06-20, 13:33
Medlem
Svartskggs avatar
Jag lt min mamma vidimera mina betyg. Hon har inte samma efternamn som jag.
Citera
2010-11-19, 10:04
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Ska du ska till ett utlndskt universitet krvs ofta kopior bestyrkta av notarius publicus. Det r dock en ganska dyr historia, s finns det inget uttalat krav om detta r det bst att lta bli med sdan lyx. Att hitta notarius publicus p sin ort i Sverige r inte helt ltt, eftersom svensk byrkrati sllan efterfrgar dessa tjnster.

Stmmer bra, ska du utomlands s krvs ALLTID styrkning av notarius publicus.
Citera
2014-06-05, 13:40
Medlem
BarryHeros avatar
Sa ha skriver Antagning.se:

De betygskopior och andra handlingar som du skickar in ska se ut p ett visst stt. Du mste exempelvis be ngon intyga att kopian stmmer med originalet.

Personnummer
Om ditt personnummer inte framgr av handlingen, mste du mrka varje papper med det. Skriv det hgst upp till hger.

Be ngon intyga att kopiorna stmmer
De kopior du skickar in ska vara vidimerade. Med det menas att ngon intygar att kopian verensstmmer med originalhandlingen. Det gr han eller hon genom att skriva sin namnteckning, namnfrtydligande och telefonnummer p kopian. Du kan be en vn, slkting eller myndighetsperson att vidimera dina kopior.

Rtt utformning, rtt datum
De betygshandlingar du skickar in fr inte vara utfrdade efter det datum som r satt som sista kompletteringsdag. Se Viktiga datum.

https://www.antagning.se/sv/Hur-du-a...tt-utformning/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in