2007-04-13, 03:04
Medlem
Hejsan.
Det är såhär att jag blev av med mitt körkort melllan den 20-30 november förra året.
Orsaken till indragningen var drograttfylla.
I papperna stod det att jag skulle lämna totalt 3 st prover varav dessa omfattade rubbet såväl ASAT som andra drogprover.
Stod även att körkortet hade en spärrtid på 6 månader.
Till saken.
Nu är det iaf så att jag under dessa månader lidit av en psykisk sjukdom.
Dvs att jag ej har lämnat dessa prover än.
Har i dagsläget inte lämnat ett enda prov.
Lagen säger ju att man måste ha fått körkortet indraget i 12 månader innan man får ta om det.
Så vad tror ni har jag någon chans att få tillbaka kortet?, om jag ringer länsstyrelsen snarast och säger att jag kan intyga min sjukdom jag hade under denna tid med hjälp av diverse psykläkare etc?.
Sen så säger jag även att jag är villig att sätta i gång med provtagning såfort som möjligt!.

Svar snabbt önskas
Citera
2007-04-13, 07:25
Medlem
Kuyichis avatar
Du har 0 % chans att få tillbaka körkortet utan det efterfrågade intyget. Du behöver inte ta om körkortet - men du måste ansöka om körkortstillstånd igen. De har all rätt i världen att ge dig avslag om du inte lämnar in läkarintyget och kommer så göra också. Det enda du kan göra är att masa dig iväg till en läkare och sätta igång med provtagningen.
Citera
2007-04-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Du har 0 % chans att få tillbaka körkortet utan det efterfrågade intyget. Du behöver inte ta om körkortet - men du måste ansöka om körkortstillstånd igen.
De har all rätt i världen att ge dig avslag om du inte lämnar in läkarintyget och kommer så göra också.
Vad menar du? var lite mer utförlig är du snäll.
Tack för svar iaf hoppas på fler!
Citera
2007-04-13, 16:58
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Vad menar du? var lite mer utförlig är du snäll.
Tack för svar iaf hoppas på fler!

Blir man av med körkortet på grund av rattfylleri får man ALDRIG tillbaka det automatiskt. Man måste ALLTID ansöka om körkortstillstånd. Du kommer ALDRIG att få ett körkortstillstånd utan det efterfrågade läkarintyget. Så enkelt är det.

I teorin kan för övrigt psykiska besvär utgöra hinder för körkortsinnehav också så jag skulle nog hålla tyst om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in