2007-04-13, 02:32
Medlem
Hello alla opiatforumanhängare!
Jag har ett litet problem, jag tycker inte att jag får den effekten jag vill ha av subutexen. Jag vet att det ska slå på hårdare än vad det gör men jag suger nog på att snorta antar jag. så nu har jag bestämt mig för att prova skuta det istället. Jag har hållt på med opiater ett tag och har en obeprövad tolerans dvs jag har inte provat hur mkt jag klarar men när jag tar kod och tram brukiar doseringarna ligga högt.

Till saken. Det jag skulle vilja ha hjälp med är en grundlig instruktion från början till slut hur jag ska gå tillväga när jag ska skuta subben. allt från på lämpligast sätt lösa upp tabben till tillbehör som krävs osv.

Moralpredikningar och förmaningar undabedes.

tack på förhand mvh artredes
Citera
2007-04-13, 07:21
Medlem
Björnfars avatar
Lös upp subben i 1-2ml kokhett vatten, och kyl ner pumpen under kranen (det blir mindre friktion mln kolv o pump om vattnet är kallt. Och därmed lättare att få svar).

Se till att ha nya och rena 25G-nålar (oranga) el insuslinare

Gör rent med klorhexedin där du ska sticka, både före och efter.

Eftersom sub innehåller lite otrevliga bindemedel (cellulosa mm) som kan leda till proppar (t.o.m. stroke har rapporterats) så föreslår jag att du filtrerar två gånger. Filtrena kan du sedan lägga undet tungan, för att gröpa ut det som fastnat där.
Citera
2007-04-13, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Björnfar
Lös upp subben i 1-2ml kokhett vatten, och kyl ner pumpen under kranen (det blir mindre friktion mln kolv o pump om vattnet är kallt. Och därmed lättare att få svar).

Se till att ha nya och rena 25G-nålar (oranga) el insuslinare

Gör rent med klorhexedin där du ska sticka, både före och efter.

Eftersom sub innehåller lite otrevliga bindemedel (cellulosa mm) som kan leda till proppar (t.o.m. stroke har rapporterats) så föreslår jag att du filtrerar två gånger. Filtrena kan du sedan lägga undet tungan, för att gröpa ut det som fastnat där.

Ä filtrera e fjolligt men bra egentligen, bara jag som struntar i det!
Har gjort så hela tiden, men problemen har väll inte kommit ännu!!!

Annars var beskrivningen jäkligt bra den,,
Citera
2007-04-13, 15:43
Medlem
Unbalanceds avatar
Först och främst vill jag bryta in med en liten varning, tänk igenom ditt val noga, för om du nu börjar injicera subben så är det
väldigt, väldigt svårt att gå tillbaka att ta dom under tungan eller i näsan.
Och visst blir det en liten skillnad, ingen kick men lite snabbare och starkare effekt men när du väl har gått in dig
ett tag så kommer det knappt kännas länge utan du känner dig bara normal.
Och det är antagligen det du känner av nu när du skriver att subben inte slår som den ska,
precis lika dant kommer du känna ganska snabbt när du injicerat dom ett tag.

När jag tog mycket subutex så ångrade jag hela tiden att jag injicerade, men det gick inte att komma ifrån då jag även använde
heroin på den tiden.

Jag föreslår att du filtrerar dom noga, gärna två gånger med nytt filter varje gång som björnfar skrev.
För fyllningsämnena i en tablett vill man inte ha i hjärta, lungor, vener.
Citera
2007-04-13, 15:53
Bannlyst
Ögon

mvh
Citera
2007-04-14, 17:02
Medlem
snillet2s avatar
Det viktigaste är att du filterar väl med ex, cigg filter. Bindmedlet sätter sig som "plack" i kärlen och om en liten plack partikel ger sig i väg t.ex. till hjärnan så får du kanske vad man kallar "stroke" = hjärninfarkt....med varierande allvarliga konsekvenser!!
Citera
2007-04-14, 22:12
Medlem
tack för svar alla!

snillet2

det låter ju inte alltför mysigt. är detta en risk som endast sub medför eller gäller det vid injisering av alla sortes tabbar?

hur går filtreringen till?

mvh artredes
Citera
2007-04-14, 22:35
Medlem
snillet2s avatar
Man drar lösningen genom ett filter med en spruta utan att ha nålen på såklart!

Krossa tabl. blanda med vartten rör om till det löst sig, ibland underlättare det att tillsätta lite askorbinsyra/citronsyra alltså vanlig c-vitamin. man ska akta sig för att koka då kan det bara bli en kletig smörja kvar.... en del föredrar dock att värma lösningen innan filtrering, fast ej till kokpunkten. För att eliminera så mycket skit som möjligt föreslår jag att du filtrerar 2ggr innan du slår i dig grejjorna! Fast du kan inte slå suboxone p.g.a. narcantin men det visste du nog redan....
Citera
2007-04-14, 22:36
Medlem
snillet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artredes
tack för svar alla!

snillet2

det låter ju inte alltför mysigt. är detta en risk som endast sub medför eller gäller det vid injisering av alla sortes tabbar?

hur går filtreringen till?

mvh artredes

Gäller alla tabbar!
Citera
2007-04-14, 22:37
Medlem
snillet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin

Menar du allvar???!! filtrerar du inte subben...faaan mannen det måste du göra annars kan det gå åt helvete en otursdag!
Citera
2007-04-16, 14:41
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
Menar du allvar???!! filtrerar du inte subben...faaan mannen det måste du göra annars kan det gå åt helvete en otursdag!

vet en hel folk som skiter i filter på dom .... har vart så i åratal överläkaren på min beroende enhet sa att han bara sitter o väntar på dom första subutex amputationerna ska ske där ja bor
Citera
2007-04-17, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin

första gångerna jag tog sub iv filtrerade jag men sen tyckte jag det bara var jobbigt så jag filtrerar inte nu längre. iofs är det inte så ofta jag tar sub iv. snortar oftast
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in