Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Jag hade också samma problem förut med ett moderkort. Också det hade integrerat ljudkort. Surrade när jag rörde musen. Lät nästan lite som radiostörningar eller hur jag ska förklara. Jag köpte dock ett externt ljudkort och blev av med problemet. Men idag på nya grejer så kan jag uppleva samma sak lite då och då, och jag kör med externt ljudkort också.
Står datorn för nära en stereo/teve eller radio?
Jag jobbar även med musik på datorn och har märkt att störandet ibland kommer då jag har en mikrofon kopplad till datorn (även om mikrofonen inte är påslagen). Om du har en mick ikopplad där bak, så dra ur den. Det kan räcka med att det är ett headset ikopplat med mick på. Testa att dra ur det.
Ett annat alternativ kan vara att gå in i volymkontrollen (högtalaren nere vid klockan) och där manuellt koppla av mikrofon. Testa och se ifall störningarna försvinner då.
Tack för svar, men det beror tyvärr inte på micken, låter även när den är urdragen. Högtalarna står heller inte nära stereo, eller någon annan apparat som kan orsaka störning. Har nog ett gammalt ljudkort som ligger och skräpar här hemma som jag kan peta i och se om det slutar.