Har på senare tid fått ett stort intresse för läderslöjd och brukar besöka en verkstad för att bygga mina små saker. Men nu har andra visat intresse och vill köpa det jag bygger så jag funderar på om det kan vara värt att bygga en egen liten verkstad hemma där jag kan göra det viktigaste för att spara tid.
Så jag funderar på att köpa en maskin för att sätta nitar samt öljetter i läder. Den bör vara handdriven med vred eller presslikande funktion. Någon som har koll på var man hittar maskiner för detta samt andra tillbehör för ändamålet?
Nej jag söker en fast monterad apparat som man kan byta bits på till att passa olika ändamål. Nitar på tok för mycket för att det skall räcka med hammare.
Jag vet att min moster som är designer har en sådan, den har dock ett par år på nacken, men du borde kunna kolla i affärer som säljer symaskiner och liknande, de kanske har koll.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!