2007-04-12, 10:12
Bannlyst
Har upprepade gånger på sista tiden fått bluescreen med jämna mellanrum, har aldrig hänt förut fören senaste 2 veckorna. I bluescreenen stog det att filen "nv4_disp" kunde vara problemet.
Jag sökte igenom datorn och hittade följande:
nv4_disp.dll c:/i386
nv4_disp.inf c:/i386
nv4_disp.dll c:/WINDOWS/system32
nv4_disp.dl_ c:/drivers/video/addon
Kan det vara någon av dom som är problemet, typ som en infekterad fil? Och hur vet jag att jag kan ta bort dom utan att ställa till med övriga problem på min dator?
Kan i princip inget om datorer så om någon skulle kunna förklara på ett sätt som en "noob" förstår skulle det vara grymt schysst.
Tack på förhand!
Citera
2007-04-12, 10:32
Medlem
blueCommands avatar
Det är din grafikkortsdrivrutin så gissa
Citera
2007-04-12, 10:37
Medlem
Okej tack, antog det men var inte säker.
Så ska jag ta bort den filen eller försöka hitta drivrutiner? Antar att det här låter korkat men vill ju inte göra fel.
Citera
2007-04-12, 10:46
Medlem
micaeles avatar
Det är grafikkortsdrivrutinen, så prova först med att uppdatera den till tänderna.
Citera
2007-04-12, 11:19
Bannlyst
Okej det här låter säkert extremt korkat men, jag har ett Nvidia Geforce 7900 GS men kan inte hitta drivrutiner till det någonstans på deras hemsida. Min dator är köpt som ett färdigt paket så har ingen kartong eller dylikt till grafikkortet där det står.
Det är inte så att jag bara är lat, jag är bara jävligt dålig och kan inte hitta drivrutinerna. Om någon med erfarenhet skulle kunna hjälpa mig skulle jag vara ytterskt tacksam.
www.nvidia.com
Citera
2007-04-12, 11:27
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Okej det här låter säkert extremt korkat men, jag har ett Nvidia Geforce 7900 GS men kan inte hitta drivrutiner till det någonstans på deras hemsida. Min dator är köpt som ett färdigt paket så har ingen kartong eller dylikt till grafikkortet där det står.
Det är inte så att jag bara är lat, jag är bara jävligt dålig och kan inte hitta drivrutinerna. Om någon med erfarenhet skulle kunna hjälpa mig skulle jag vara ytterskt tacksam.
www.nvidia.com

Då är det ju en fördel om du skriver vad du har för CPU arkitektur och OS?
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html om du har 32bitars XP
Citera
2007-04-12, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Då är det ju en fördel om du skriver vad du har för CPU arkitektur och OS?
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html om du har 32bitars XP
Ja du, jag har Windows XP, datorn är från i sommras så antar att det är en nyare version av XP det handlar om. Är som sagt inte så haj på datorer så vet inte vad CPU arkitektur är, är det vad jag har för processor, ram minne osv?
Citera
2007-04-12, 11:42
Medlem
sven_banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Har upprepade gånger på sista tiden fått bluescreen med jämna mellanrum, har aldrig hänt förut fören senaste 2 veckorna. I bluescreenen stog det att filen "nv4_disp" kunde vara problemet.
Jag sökte igenom datorn och hittade följande:
nv4_disp.dll c:/i386
nv4_disp.inf c:/i386
nv4_disp.dll c:/WINDOWS/system32
nv4_disp.dl_ c:/drivers/video/addon
Kan det vara någon av dom som är problemet, typ som en infekterad fil? Och hur vet jag att jag kan ta bort dom utan att ställa till med övriga problem på min dator?
Kan i princip inget om datorer så om någon skulle kunna förklara på ett sätt som en "noob" förstår skulle det vara grymt schysst.
Tack på förhand!

Kanske detta kan var något:
http://www.christopherjason.com/arti...4disp-problem/
Citera
2007-04-12, 11:46
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Datasäkerhet, flyttas till Datoranvändning.

/Mod
Citera
2007-04-12, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sven_banan
Kanske detta kan var något:
http://www.christopherjason.com/arti...4disp-problem/
Tack så mycket Sven, jag är rätt så säker på att det ska ha löst sig nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in