2007-04-11, 16:08
Medlem
Hej,

Jag har fått erbjudande om en studentlägenhet, en etta, för 3500 i månaden genom Svenska Bostäder som byggt i kvarteret Rio.

Jag har ingen möjlighet att gå på visning. Är det någon som vet hur det är där? Ska jag ta det???? Är ju inte lätt att få tag i hyres i sthlm.

Alltså, har någon varit i Kvarteret Rio, eller vet något om det?

MVH
p
Citera
2007-04-11, 16:45
Medlem
Gärdet är ett bra ställe i Stockholm.
Jag har för mig att det ligger ett ålderboende i kvarteret Rio också, dessutom finns/fanns det en bra och billig lunchrestaurang som drevs av någon kockskola.
Om det är området det hänger på så finns det ingen anledning att tacka nej.
Citera
2007-04-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apisotto
Gärdet är ett bra ställe i Stockholm.
Jag har för mig att det ligger ett ålderboende i kvarteret Rio också, dessutom finns/fanns det en bra och billig lunchrestaurang som drevs av någon kockskola.
Om det är området det hänger på så finns det ingen anledning att tacka nej.

Jo jag känner till området, är stockholmare

Tänkte mer på kåket, 25kvm för 3500 står det, allt jag vet om själva lägenheten......
Citera
2007-04-11, 17:43
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Jag tror faktiskt att det är det gamla äldreboendet som är ombyggt. Riktigt bra lugnt område 100 m från gärdets tunnelbanestation.

3500 är väl inte mycket att prata om, den nivån ligger hela Sverige på när det gäller nya stundentlyor, och då är 3500 väldigt billigt i Sthlms innerstad jämfört med campus norrköping eller nåt...
Citera
2007-04-11, 21:33
Medlem
När jag pluggade bodde jag på 18 kvm i Frösunda via SSSB. Tror det kostade 3700 på slutet... 2 år sen. Så 3500 för 25 kvm känns som ett riktigt kap.
Citera
2007-04-11, 23:02
Medlem
Jakob:

Ja det stämmer bra, det är ett ombyggt äldreboende.
Får se, bestämmer mig imorgon....
Citera
2010-08-10, 11:34
Medlem
Apanalol001s avatar
Vad ingår i hyran där?vatten, el, bredband?
Citera
2010-08-10, 20:52
Medlem
Hoppsan, missade att tråden startades 2007.. Men för att svara på sista frågan så ingår bara värme och vatten..
Senast redigerad av noell 2010-08-10 kl. 20:55.
Citera
2024-03-23, 17:22
Medlem
Hej! Tänkte göra en tråd men såg att det redan fanns en om kvarteret Rio.

Är det någon här som bott/bor i studentbostäderna i kvarteret Rio på Gärdet i Sthlm som kan berätta lite hur det är att bo där?

Hur ser lägenheterna ut, är det renoverat/stambytt i kök och badrum? Plats för diskmaskin/tvättmaskin? Är området bra? Har hört att byggnaden varit ett tidigare gammalt ålderdoms hem.

Detta gäller en lägenhet på 39 kvm om det har någon betydelse.

Ska möjligtvis flytta in men det är inte mycket information man får från brf när lägenheten förmedlas utan bilder eller visning så därför undrar jag om någon annan kanske har lite mer koll!
Tack för svar
Citera
2024-03-23, 18:44
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolie13

Ska möjligtvis flytta in men det är inte mycket information man får från brf när lägenheten förmedlas utan bilder eller visning så därför undrar jag om någon annan kanske har lite mer koll!
Tack för svar

Brf? Det är väl hyresrätter?
Citera
2024-03-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Brf? Det är väl hyresrätter?
Menade bf, (bostadsförmedlingen)
Citera
2026-03-05, 16:27
Medlem
Hej Jolie,

Såg att du skrivit i en tråd om lägenheterna på Värtavägen 60, och nu står jag inför en likadan situation som du hade 2024. Jag har blivit erbjuden en 2:a i huset men har varken tillgång till visning eller bilder. Min fråga är då om du till slut flyttade in eller fick tag på bildunderlag och om jag i så fall skulle kunna få ta del av det. All hjälp uppskattas!

Med Vänliga Hälsningar,
Danoton
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här