2007-04-11, 11:55
Medlem
blaus avatar
Jag lade ett Active X-objekt på skrivbordet tidigare idag. Av någon anledning så dök det upp en bakgrundsfärg till ikonerna och ikon-texten. Nu får jag inte bort den, hittar bara inställningarna där man kan byta färgen, inte ta bort den.
Och ja, jag har tagit bort objektet.
Citera
2007-04-11, 12:10
Medlem
overklockeds avatar
Höger musknapp på Den Här Datorn -> Egenskaper -> Avancerat -> Sen inställningar på den översta rutan. Sen där inne nånstans, vet inte om du har windows på svenska eller engelska, då mitt är på engelska så minns jag inte vad allt heter på svenska.
Citera
2007-04-11, 12:36
Medlem
blaus avatar
Men det var ju det jag skrev. Där byter man färg och jag hittar ingen inställning för transparent bakgrund.
Citera
2007-04-11, 12:58
Medlem
TuXIs avatar
Windows XP

* Open System Properties in Control Panel, choose the Advanced tab, and click Settings in the Performance section. Turn on the Use drop shadows for icon labels on the desktop option, and click Ok.
* You can also try MicroAngelo (v5.5 or later), which allows you to change the text color, configure custom icons, and change other aspects of Windows.
* Another utility of this type is WindowFX.
Citera
2007-04-11, 16:32
Medlem
blaus avatar
Egenskaper för skrivbordet -> Skrivbord -> Anpassa skrivbordet -> Välj fliken Webb och se till så inget är markerat i listan. Success!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in