Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-04-11, 13:44
Medlem
DaVajjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxman
Det kan vara så att din skola blockar lunarstorms url bara, det kan man komma förbi genom att skirva ip adressen i adressfältet i webläsaren istället för urlen.

Citat:
Ursprungligen postat av MuGuFuTsu
jag har försökt komma åt sidan gemom att öppna CMD och skriva: tracert www.lunarstorm.se och då får man ipnr så man kan komma in där. MEN det funkar inte längre.. det är helt blockat.

Hans skola är noggrann.

EDIT: För övrigt kan du kolla in geekens pwnage-video: http://geeken.mine.nu/pwnage
Citera
2007-04-11, 14:02
Medlem
StiffyTheNewbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxman
Är inte så påläst, men det finns proxy filter i vissa routrar och gateways som gör så att proxys inte fungerar.

visst, men de erfarenheter jag haft av dem är att de inte fungerar allt för bra. speciellt inte om du har en privat proxyserver hemma
Citera
2007-04-11, 14:05
Medlem
Luxmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj
Hans skola är noggrann.

EDIT: För övrigt kan du kolla in geekens pwnage-video: http://geeken.mine.nu/pwnage

Läste lite snabbt bara, såg inte det. En sista utväg är att använda http://wap.lunarstorm.se annars.
Citera
2007-04-11, 15:25
Medlem
jhsns avatar
På vår skola använder nästan alla putty och tunnlar trafiken till en server som en kille har funkar perfa.
Citera
2007-04-11, 17:00
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Datasäkerhet, flyttas till Datoranvändning.

/Mod
Citera
2007-04-16, 11:21
Medlem
Command Prompt (CMD) med *.BAT

[quote=MuGuFuTsu]Tjennare..

alla slags kommando skulle jag vilja få. t.ex. förstör dator på snällt elr ont sätt via en *.bat fil

hacking elr annat kul via nät/lan m.m.

vill hålla på med farsan :P

alla slags kommando skulle jag vilja få

allt är mottagnings bart :P
Citera
2007-04-16, 11:26
Medlem
Ta Bort Dett HÄr InlÄgget

Citat:
Ursprungligen postat av MuGuFuTsu
Tjennare..

Skulle vilja ha massa kul cmd knep för hacking elr annat kul via nät/lan m.m. allt är mottagnings bart :P

men jag har ett annat problem

skolan har blockat LUNARSTORM!!!

jag har försökt komma åt sidan gemom att öppna CMD och skriva: tracert www.lunarstorm.se och då får man ipnr så man kan komma in där. MEN det funkar inte längre.. det är helt blockat. Det står ist:

Blockerad sida eller fil (policy_denied)
Sidan har stoppats eftersom den tillh?n typ som inte ?till?n i detta n?erk.
Om Du har några frågor, var god kontakta Helpdesk 0418 - 47 53 50 eller helpdesk@svalov.se

hur kommer man förbi det?
Citera
2007-04-16, 14:23
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhsn
På vår skola använder nästan alla putty och tunnlar trafiken till en server som en kille har funkar perfa.
Min strategi också. Tunnlar allt via putty och min moddade FON routher. Fungerar riktigt fint och passerar alla "hemsides" spärrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in