2007-04-11, 19:52
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
Men svara på det då om du vet Eller avstår du hellre?

HELT onödiga inlägg, som vanligt.
Har du ingen scroll knapp pa din dator?
Citera
2007-04-11, 19:54
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jo, de rika skall ge allmosor till de fattiga... Dessutom får de inte låna ut pengar mot ränta, eftersom det är att utnyttja de fattiga...
Missade ditt inlagg forut. Vad menar du med att rantan har att gora med att utnyttja fattiga? Hur hoer det ihop?
Citera
2007-04-11, 20:06
Medlem
Bismillah

GayMan

Citat:
Jag har ingen direkt statistik, men jag kan kolla upp det. Däremot är jag medveten om att Jizya ska vara mycket dyrare än vanlig zakat, och den går inte till fattiga, som i zakat-fallet, då den är en slags utpressningsmetod, eller "beskyddarpengar" som ni så fint kallar det.
Jag fragade inte efter statistik utan om procent.
Ja du ar pa ratt vag ... det ar dubbelt ungefar mot Zakat som ar 2,5 procent. Sa jamfort med svensk skatt ar det en spottstyver.
Nej skatten ar inte utpressningspengar utan ger icke muslimer rattigheter. Om du kallar det beskyddarpengar ar upp till dig.

Citat:
Hela poängen med Jizya, är som sagt att förödmjuka icke-muslimer, i syfte att till slut få dem att konvertera till islam (Jizya kommer efter Dawah (inbjudan till islam, och efter Jizya är det Jihad). Jizya är en mycket viktig del av dhimmi livet.
Jasa ar det sa? Sager vem da? Robban?
Jizyah ar viktigt for den som vill leva i ett islamiskt samhalle och fa sina rattigheter tillgodosedda.

Citat:
Du vet, dhimmi, att göra det obekvämt för icke-muslimer, så att man till slut får dem att välja att konvertera till islam för ett drägligare liv.
Nej det vet jag inte. Om manniskor valjer Islam sa kan man val inte neka dom det? Alhamdulillah sager jag i sa fall. Och vill dom inte, deras val.

Citat:
Du vet, pengar är makt.
Japp GM och har snackar vi STALAR. Jamfort med vad svensken betalar i skatt sa borde Sverige vara en superstat i antal kronor i intakter av skatt...Och da ska vi inte glomma inrullande av dinarer eller vad det ar fran icke muslimer i en islamisk stat!

Citat:
Dessutom får inte dhimmis som betalar jizya samma rättigheter som muslimer. Dina förskönande lögner kan du lägga ner. Jizya betalande dhimmis har det väldigt restriktivt med deras rättigheter, de får knappt utöva sin egen religion, om det strider på något sätt mot islam.
Jag forskonar ingenting. DU sager att dom knappt far utova sin religion - nar dom har ratt till synagogor och kyrkor, egna domstolar - hur gar det ihop fornuftsmassigt?

Citat:
Nej. Helst vill jag leva så icke-islamiskt som möjligt.
Da kanske du inte ska satsa pa att bo i en islamisk stat? Bara ett tips.

Citat:
Icke-muslimer har inget val i muslimska stater att sluta betala jizya, om de vill fortsätta vara icke-muslimer.
Undrar vad som hander den svensk som slutar betala skatt? Finkan nasta? Sa vem ar det som forskonar - du eller jag?
Citera
2007-04-11, 20:19
Medlem
Lance Dances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Jag forskonar ingenting. DU sager att dom knappt far utova sin religion - nar dom har ratt till synagogor och kyrkor, egna domstolar - hur gar det ihop fornuftsmassigt?

Vilket muslimskt land talar du om egentligen? Nämn ett muslimskt land där det inte har funnits någon diskriminering mot judar eller kristna. Ni behandlar minoriteter sämre än hundar i era samhällen.
Lever du i en drömvärld eller är du för stolt för att erkänna något negativt om din påhittade skit religion?
Citera
2007-04-11, 20:20
Bannlyst
Ut Med Snyltande Packet!
Citera
2007-04-11, 20:34
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Lance Dance
Vilket muslimskt land talar du om egentligen? Nämn ett muslimskt land där det inte har funnits någon diskriminering mot judar eller kristna. Ni behandlar minoriteter sämre än hundar i era samhällen.
Lever du i en drömvärld eller är du för stolt för att erkänna något negativt om din påhittade skit religion?
Aha du verkar vara ny pa FB ser jag - da halsar jag dig valkommen, hoppas du ska trivas.

Det finns ca 50 islamiska stater idag som klassas som islamiska beroende pa att majoriteten ar muslimer. De flesta av dessa flyter pa ratt bra utan storre friktioner.

Pa vilket satt diskriminerar ett LAND mot en grupp manniskor som utovar en specifik religion? Vilka uttryck tar det sig menar du?

Jag har inte ett dugg problem med minoriteter. En av mina narmaste grannar ar 'minoritet'. Vi kommer hur bra overens som helst. Hon verkar dock en aning glomsk for hon har glomt att ta bort sin juldekoration som ar fullt synlig pa ytterdorren. Kanske jag bor paminna henne om att julen ar forbi...vad tycker du?

Man ska vara snall mot djur. Det ar hogt varderat i Islam.

Jomenvisst jag lever i verkligheten men den ser inte ut som du beskriver den. Kanske for att DIN beskrivning overlag inte stammer med verkligheten - vad tror du?

Oj det var ord och inga visor. Jag diskuterar garna min religion, det ar darfor jag ar har. Nagot du undrar har och nu som jag kan hjalpa till med?
Citera
2007-04-11, 20:34
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Ut Med Snyltande Packet!
Och en supertrevlig kvall onskas du! Ta vara pa den.
Citera
2007-04-11, 20:38
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Bismillah

Aha du verkar vara ny pa FB ser jag - da halsar jag dig valkommen, hoppas du ska trivas.

Det finns ca 50 islamiska stater idag som klassas som islamiska beroende pa att majoriteten ar muslimer. De flesta av dessa flyter pa ratt bra utan storre friktioner.

Pa vilket satt diskriminerar ett LAND mot en grupp manniskor som utovar en specifik religion? Vilka uttryck tar det sig menar du?

Jag har inte ett dugg problem med minoriteter. En av mina narmaste grannar ar 'minoritet'. Vi kommer hur bra overens som helst. Hon verkar dock en aning glomsk for hon har glomt att ta bort sin juldekoration som ar fullt synlig pa ytterdorren. Kanske jag bor paminna henne om att julen ar forbi...vad tycker du?

Man ska vara snall mot djur. Det ar hogt varderat i Islam.

Jomenvisst jag lever i verkligheten men den ser inte ut som du beskriver den. Kanske for att DIN beskrivning overlag inte stammer med verkligheten - vad tror du?

Oj det var ord och inga visor. Jag diskuterar garna min religion, det ar darfor jag ar har. Nagot du undrar har och nu som jag kan hjalpa till med?

Inget av det där svarar ju på hans grundfråga vilket var.

Citat:
Vilket muslimskt land talar du om egentligen? Nämn ett muslimskt land där det inte har funnits någon diskriminering mot judar eller kristna.
Citera
2007-04-11, 20:54
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Inget av det där svarar ju på hans grundfråga vilket var.
Jag har ingen personlig erfarenhet av alla ca 50 landerna. Jag utgar fran vad jag VET. Och utifran det har jag svarat.
Citera
2007-04-11, 20:55
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Bismillah

Jag har ingen personlig erfarenhet av alla ca 50 landerna. Jag utgar fran vad jag VET. Och utifran det har jag svarat.

Men vilket muslimskt land menar du när du skrev;

Citat:

?
Citera
2007-04-11, 21:12
Medlem
Bismillah

Krappfiskarn

Det finns flera, men lat oss ta Egypten.
Citera
2007-04-11, 21:13
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Bismillah

Krappfiskarn

Det finns flera, men lat oss ta Egypten.

Sedär ja, var väl inte så svårt att svara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in