Bismillah
GayMan
Citat:
Jag har ingen direkt statistik, men jag kan kolla upp det. Däremot är jag medveten om att Jizya ska vara mycket dyrare än vanlig zakat, och den går inte till fattiga, som i zakat-fallet, då den är en slags utpressningsmetod, eller "beskyddarpengar" som ni så fint kallar det.
Jag fragade inte efter statistik utan om procent.
Ja du ar pa ratt vag ... det ar dubbelt ungefar mot Zakat som ar 2,5 procent. Sa jamfort med svensk skatt ar det en spottstyver.
Nej skatten ar inte utpressningspengar utan ger icke muslimer rattigheter. Om du kallar det beskyddarpengar ar upp till dig.
Citat:
Hela poängen med Jizya, är som sagt att förödmjuka icke-muslimer, i syfte att till slut få dem att konvertera till islam (Jizya kommer efter Dawah (inbjudan till islam, och efter Jizya är det Jihad). Jizya är en mycket viktig del av dhimmi livet.
Jasa ar det sa? Sager vem da? Robban?
Jizyah ar viktigt for den som vill leva i ett islamiskt samhalle och fa sina rattigheter tillgodosedda.
Citat:
Du vet, dhimmi, att göra det obekvämt för icke-muslimer, så att man till slut får dem att välja att konvertera till islam för ett drägligare liv.
Nej det vet jag inte. Om manniskor valjer Islam sa kan man val inte neka dom det? Alhamdulillah sager jag i sa fall. Och vill dom inte, deras val.
Citat:
Du vet, pengar är makt.
Japp GM och har snackar vi STALAR. Jamfort med vad svensken betalar i skatt sa borde Sverige vara en superstat i antal kronor i intakter av skatt...Och da ska vi inte glomma inrullande av dinarer eller vad det ar fran icke muslimer i en islamisk stat!
Citat:
Dessutom får inte dhimmis som betalar jizya samma rättigheter som muslimer. Dina förskönande lögner kan du lägga ner. Jizya betalande dhimmis har det väldigt restriktivt med deras rättigheter, de får knappt utöva sin egen religion, om det strider på något sätt mot islam.
Jag forskonar ingenting. DU sager att dom knappt far utova sin religion - nar dom har ratt till synagogor och kyrkor, egna domstolar - hur gar det ihop fornuftsmassigt?
Citat:
Nej. Helst vill jag leva så icke-islamiskt som möjligt.
Da kanske du inte ska satsa pa att bo i en islamisk stat? Bara ett tips.
Citat:
Icke-muslimer har inget val i muslimska stater att sluta betala jizya, om de vill fortsätta vara icke-muslimer.
Undrar vad som hander den svensk som slutar betala skatt? Finkan nasta? Sa vem ar det som forskonar - du eller jag?