• 2
  • 3
2007-04-11, 22:01
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Blanda havregryn med hembränd sprit i en kastrull, koka det hela till en gröt. Lägg sedan kastrullen mitt på vardagsrumsgolvet så att ni alla kan sätta er i en ring runt denna och avnjuta eran måltid. Du kan även låta nån utav dina gamla tyska bajsporrfilmer gå i bakgrunden. Som måltidsdryck bör du servera gammal hederlig T-RÖD. Glöm ej att föreslå att du och farsan kör en dubbelmacka med den gamle haggan innan ni skiljs åt!
Citera
2007-04-11, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Skämt är alltid så mycket roligare ANDRA gången de dras, eller hur?

Framför allt tredje och fjärde gången... Vem vet, några varv till och man kanske till och med börjar skratta?
Citera
2007-04-11, 22:03
Medlem
Tjohildas avatar
Ett tips: kolla upp att hon inte är semivegetarian och att det var därför hon pratade om fisk. De övre-medelklasskäringar (och tjejer) jag känner har många märkliga matfasoner. Helst äter de inte alls, iaf inte när någon tittar på. Så lägg inte ner hela lönen, hon kanske bara kommer att leka skridsko med maten.
Citera
2007-04-11, 23:53
Medlem
Blodulvs avatar
Jag skulle vilja hävda motsatsen. Majoriteten av den svenska övre medelklassen (och överklassen) uppskattar middagar i goda vänners sällskap och det är ovanligt att man är vegeterian.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Ett tips: kolla upp att hon inte är semivegetarian och att det var därför hon pratade om fisk. De övre-medelklasskäringar (och tjejer) jag känner har många märkliga matfasoner. Helst äter de inte alls, iaf inte när någon tittar på. Så lägg inte ner hela lönen, hon kanske bara kommer att leka skridsko med maten.
Citera
2007-04-12, 00:16
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv
Jag skulle vilja hävda motsatsen. Majoriteten av den svenska övre medelklassen (och överklassen) uppskattar middagar i goda vänners sällskap och det är ovanligt att man är vegeterian.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda

Kan det vara så att Blodulv och Tjohilda talar om olika undergrupper av den övre medelklassen? Båda verkar ju bygga på empiriska studier
"Trendy lefties" vs. "Stil och.."?(hur var det? Har inte läst SVD:s kontaktannonser på länge..) I så fall behöver man kanske veta vilken nya svärmor tillhör? Eller kanske någon tredje variant?

Citera
2007-04-12, 13:58
Medlem
Pyrokemis avatar
Låt höra hur det gick!
Citera
2007-04-15, 22:20
Medlem
A.Krangs avatar
Se på fan, det visade sig bli en diskussion om vem jag är kontra vem jag inte är, antaganden om vilken klass jag tillhör samt hur mycket av min lön jag kan lägga ut på en middag. Aldrig tidigare har jag skådat en sådan ingripande personlighetsanalys baserat på ett snabbt ihopskrivet inlägg där jag efterlyser mattips. Men jag tackar för omtanken.

Om det är av sådan vikt så kan jag väl säga att min familj i allmänhet och min far i synnerhet är goda finsmakare men jag har av många olika själ själv aldrig anammat deras livsstil, däremot har jag inga större problem med att lägga ner en större slant på en proper middag och tycker nog trots allt att det är lönt mödan. Varför jag hade sådan panik bottnade mestadels i att min matkunskap är obefintlig och jag var givetvis nervös över att träffa denna pompösa dam som lyckats fånga min fars hjärta (det är det inte många som gör).

Hur som helst blev middagen riktigt lyckad och jag snappade upp ett par råd från tråden. Måste stressa iväg men kan skriva ner en mer utförlig rescension av kvällen om det finns intresse.

Skål på er,
A Krang
Citera
2007-04-15, 22:35
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Vore roligt att läsa faktiskt, kul att det blev bra iaf.
Citera
2007-04-16, 01:02
Medlem
Blodulvs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av A.Krang
men kan skriva ner en mer utförlig rescension av kvällen om det
Citera
2007-04-19, 09:56
Medlem
Släng ur dig en beskrivning

Kom igen nu, berätta mer utförligt vad som hände!

Blev det en middag i övre medelklass stil på temat fisk, eller tog du råden och slängde ihop något du kan?

*Nyfiken*

Edit: Stavfel, alltid stavfel
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här