2007-04-10, 22:04
Medlem
håller på att minskar på mitt kroppsfett.
normalt sett finns det inte tid och möjlighet till morgonpromenader. men imorgon gör det det!

bör jag gå ut gå eller ska jag sova ut istället?
alltså, kommer en 50minuters promenad göra någon större skillnad, då jag ändå håller strikt kost och tränar bra på kvällarna!?
Citera
2007-04-10, 22:05
Medlem
ColtrasteNs avatar
Morgonpromenader fungerade bra för mig. Ska börja med det igen när min tå är normal. Hur lång sömn har du om nätterna?
Citera
2007-04-10, 22:13
Medlem
RVDs avatar
För en eventuell viktminskning finns det inga fördelar med att gå på morgonen jämfört med valfri annan tid på dygnet.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6313396&postcount=17
Citera
2007-04-10, 22:20
Medlem
tapirs avatar
jag hade då sovit en timme längre. Det är bättre ur viktminsknings-synpunkt skulle jag vilja säga. För de flesta då. Du blir inte hungrig av att sova, tvärtom och tiden bara flyger förbi
Citera
2007-04-10, 22:51
Bannlyst
Jag vet inte.

Jag går till skolan varje dag 7 km på ungefär 70 minuter.
Jag har under några veckor nu (4-5) ändrat mitt matschema helt och med ständig träning + morgonpromenader har det gått jävligt bra och jag känner att musklerna syns mer då underhudsfettet tappas.

Dock har jag under påskveckan tappat ordningen lite och nu väger jag 1 kg mer, men ska fortsätta med morgonpromenader som vanligt igen imorgon.

Jag brukar käka när jag kommer till skolan, alltså käkar jag inget så att det ska brännas från fett direkt. (jag vet olika teorier).

Hursomhelst, påverkar det mycket om jag tar en whey-80 portion (22,3 gram/protein, 4 gram kolyhydrater, 1 gram fett) ungefär.. kan jag ta det innan promenaden ? eller förstör det ?
Citera
2007-04-10, 23:11
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVD
För en eventuell viktminskning finns det inga fördelar med att gå på morgonen jämfört med valfri annan tid på dygnet.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6313396&postcount=17
Lycka till att få död på den mytn.

Det kommer ju minst någre användare i veckan som tror att morgonpromenader är rena miraklet nr det gäller viktuppgång.

Hade de läst något annat än skvallerblaskor så hade deras kunskaper kanske, men bara kanske varit på lite högre nivå än en 10-årings.

Citat:
Ursprungligen postat av toninho
Jag vet inte.

Jag går till skolan varje dag 7 km på ungefär 70 minuter.
Jag har under några veckor nu (4-5) ändrat mitt matschema helt och med ständig träning + morgonpromenader har det gått jävligt bra och jag känner att musklerna syns mer då underhudsfettet tappas.

Dock har jag under påskveckan tappat ordningen lite och nu väger jag 1 kg mer, men ska fortsätta med morgonpromenader som vanligt igen imorgon.

Jag brukar käka när jag kommer till skolan, alltså käkar jag inget så att det ska brännas från fett direkt. (jag vet olika teorier).

Hursomhelst, påverkar det mycket om jag tar en whey-80 portion (22,3 gram/protein, 4 gram kolyhydrater, 1 gram fett) ungefär.. kan jag ta det innan promenaden ? eller förstör det ?
Tar du det innan promenaden kommer du få negativ proteinsyntes, ju mer protein kroppen förbränner desto bättre blir den på det och medans den förbränner proteinet du precis fått i dig så "förbränns" ofta muskler också.
Så det kommer att bli direkt katabolt för dig att göra så.
Tur at jag hann stoppa dig i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in