2007-04-10, 20:46
Medlem
Hello allihopa! Det är så att jag har börjat träna nu, har tränat i 2 veckor nu. Jag är 174cm och väger 63 kg. vill även tillägga att jag inte är ngn nybörjare direkt, tränade förut regelbundet vid 15-17 års åldern .. men efter det var det ingen träning alls vilket jag ångrar.

Tränar 3-4 ggr per vecka men tänkt börja träna nu 4-5 ggr istället. Och nu har jag funderat på vad jag ska ta för preparat för att öka i vikt och samtidigt i muskel. Många har föreslagit protein/gainers, men grejen är att jag vill helst inte få fett runt magen efter det. Har rasat i vikt på sistone 15 kg på 6 månader. Så nu på sistone har jag även tränat magen, rutorna har börjat kommit fram *stolt*.

Och jag har tänkt på att kombinera gainers med ngn annan muskelökningspreparat, vilken vet jag inte än, har ni ngt att föreslå så tveka inte.

Så, till frågan .. vilket preparat är det bästa. Finns det ngt annat jag kan kombinera med ? Har själv kört med protein förut, men kände att jag ökade mkt i fett och även kreatin, kreatin tyckte jag funkade bra iallafall. men många utav mina vänner säger att jag bör ta hellre Gainers än kreatin. Har kollat runt och läst lite om Anabolic Fuel, funkar den ? ngn som tagit den ?

Ser fram emot råd/förslag!
Ser fram emot att den inte blir raderad nu, eftersom jag tycker att det rör sig mer inviduellt! Ha det gött! Peace
Citera
2007-04-10, 21:27
Medlem
hmm så om jag har förstått det här rätt så vill du bara öka i muskelmassa men ingenting i fett.. Det här är vad jag erfar nästintill omöjligt, vill du bygga muskler får du räkna med att det kommer med lite fett på köpet, men det är ju ingenting du inte kan deffa bort sen!

Vad du ska ha för preparat beror helt på hur du äter i vanliga fall, äter du väldigt mycket protein i kosten är ju det tillskottet onödigt osv,,,,

Citat:
många utav mina vänner säger att jag bör ta hellre Gainers än kreatin

nja det är ju helt olika preparat med olika egenskaper, du får helt enkelt testa lite och se vad som passar dig bäst...
Citera
2007-04-10, 21:42
Medlem
Jag har börjat tagit V12 KOMPRESSOR.
Har hört att det kan funka för vissa, andra säger att det är skit.
Men vad är det för skillnad på V12 KOMPRESSOR och V12 turbo?
Citera
2007-04-10, 21:58
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falluja
Hello allihopa! Det är så att jag har börjat träna nu, har tränat i 2 veckor nu. Jag är 174cm och väger 63 kg. vill även tillägga att jag inte är ngn nybörjare direkt, tränade förut regelbundet vid 15-17 års åldern .. men efter det var det ingen träning alls vilket jag ångrar.

Tränar 3-4 ggr per vecka men tänkt börja träna nu 4-5 ggr istället. Och nu har jag funderat på vad jag ska ta för preparat för att öka i vikt och samtidigt i muskel. Många har föreslagit protein/gainers, men grejen är att jag vill helst inte få fett runt magen efter det. Har rasat i vikt på sistone 15 kg på 6 månader. Så nu på sistone har jag även tränat magen, rutorna har börjat kommit fram *stolt*.

Och jag har tänkt på att kombinera gainers med ngn annan muskelökningspreparat, vilken vet jag inte än, har ni ngt att föreslå så tveka inte.

Så, till frågan .. vilket preparat är det bästa. Finns det ngt annat jag kan kombinera med ? Har själv kört med protein förut, men kände att jag ökade mkt i fett och även kreatin, kreatin tyckte jag funkade bra iallafall. men många utav mina vänner säger att jag bör ta hellre Gainers än kreatin. Har kollat runt och läst lite om Anabolic Fuel, funkar den ? ngn som tagit den ?

Ser fram emot att den inte blir raderad nu, eftersom jag tycker att det rör sig mer inviduellt! Ha det gött! Peace

Gainer är viktigare än kreatin, ja, men båda är tillräckligt billiga för att även gymnasister ska ha råd med båda, så köp båda. Vad innehåller Anabolic Fuel? Vanliga gainers är gymgrossisten.com Gainer Pro eller maltodextrin och vassle från farmacia.cc. Proteinpulver är inte särskilt nödvändigt, du får i dig tillräckligt med protein från kosten, men det kan vara ett bekvämt sätt att få i sig extra kalorier på.
Citera
2007-04-10, 22:08
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Vad innehåller Anabolic Fuel?
Tror det är Twinlabs BCAA-tillskott.
Citera
2007-04-11, 20:29
Medlem
Tackar allihopa!

ska kolla lite runt mer och se hur det blir innan jag köpen ngt som passar mig .

http://www.bodystore.nu/sss/A1772 <--- här står det lite om anabolic Fuel.

Citat:
Igoer

Jag har börjat tagit V12 KOMPRESSOR.
Har hört att det kan funka för vissa, andra säger att det är skit.
Men vad är det för skillnad på V12 KOMPRESSOR och V12 turbo?

Hur har den funkat då när det gäller muskelökning,vikt och styrkan ? Fettnivån ?
Citera
2007-04-11, 21:29
Medlem
Här är en guide till kosttillskott för styrketränande: http://pogue972.blogspot.com/2006/04/sports-supplements-guide-for-beginners.html
Citera
2007-04-11, 21:43
Medlem
Newis avatar
Citat:

Du lägger inte på dig mycket fett bara för att du äter protein. Du lägger på dig fett för att du äter mer än vad du gör av med - och det ska du göra om du vill bygga några muskler.

Vart fettet sedan sätter sig är genetiskt såvida du inte äter väldigt onyttigt. Att ta en gainer efter träning kommer inte sätta sig mer på magen än vad någon annan viktökning skulle göra.
Citera
2007-04-12, 14:00
Medlem
Citat:

Talar vi om kosttillskott eller "kosttillskott"? Och ja, den som tror att muskelökning = ökad träningsfrekvens + en gainer är nog en nybörjare... Inget illa menat! Har själv blivit nybörjarblåst av bilhandlarskojartyperna som dominerar marknadsaktörerna inom branscherna träning/kost/hälsa.
Citera
2007-04-12, 15:05
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruxormasko
Här är en guide till kosttillskott för styrketränande: http://pogue972.blogspot.com/2006/04/sports-supplements-guide-for-beginners.html

Ser ut som en bra guide, men hade väldigt underlig inställning till gainers.
Citera
2007-04-12, 15:08
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Tackar allihopa!

ska kolla lite runt mer och se hur det blir innan jag köpen ngt som passar mig .

http://www.bodystore.nu/sss/A1772 <--- här står det lite om anabolic Fuel.

Hur har den funkat då när det gäller muskelökning,vikt och styrkan ? Fettnivån ?

OK, tja Anabolic Fuel (dvs BCAA) "funkar" definitivt, men tycker inte det är nånting du borde köpa när du precis börjat.
V12 är definitivt inget mirakelmedel, det innehåller typ kreatin, koffein, taurin och lite annat som ska ge pump och extra energi, dvs. blaha blaha. Inget att rekommendera.
Citera
2007-04-12, 15:33
Medlem
Protein och riktig mat är bäst i alla lägen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem