• 1
  • 2
2007-04-10, 19:48
Medlem
Hej mitt namn r daniel... Jag har en dator med Xp p... Det r s jag har brjat med att ha den p 24/7 hadde den p i 6 dagar... Sen var jag tvungen att starta om den.. Jag stgnde av den sen nr jag starta om den sger den att den inte hittar ngra hrdisskar... D r min frga kan man brnna dom av att ha p datorn 24/7 fast jag har en Starnad flkt :S snlla kom med frslag vad som kan ha gott snder kan man annars bara ha brnnt en sladd lr vad kan ha hnt...................

Tack alla p frhand.

MvH// Daniel.....
Citera
2007-04-10, 19:51
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crayer
Hej mitt namn r daniel och jag har en dator med Xp p och det r s jag har brjat med att ha den p 24/7 hadde den p i 6 dagar sen var jag tvungen att starta om den s jag stgnde av den sen nr jag starta om den sger den att den inte hittar ngra hrdisskar :S och d r min frga kan man brnna dom av att ha p datorn 24/7 fast jag har en Starnad flkt :S snlla kom med frslag vad som kan ha gott snder kan man annars bara ha brnnt en sladd lr vad kan ha hnt

Tack alla p frhand

MvH// Daniel
Kan du skert ha gjort men hoppas ngon hjlper dej xD
Citera
2007-04-10, 19:51
Medlem
Packans avatar
Du menar "gtt" till?

Det frsta du kan gra r att kolla IDE-kablar, s dom sitter ordentligt bde p moderkort och diskar. Kolla ven s allt ser "bra" ut, och knn om det luktar brnt.

Nr du gjort detta s kan du g in och "terstlla" BIOS till standardinstllningar.

Testa detta.
Citera
2007-04-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Du menar "gtt" till?

Det frsta du kan gra r att kolla IDE-kablar, s dom sitter ordentligt bde p moderkort och diskar. Kolla ven s allt ser "bra" ut, och knn om det luktar brnt.

Nr du gjort detta s kan du g in och "terstlla" BIOS till standardinstllningar.

Testa detta.

Ja det har vi gjort.... men nu har vi kommit s lngt att den kansek hittar dom.. Men nu r det s vi har problem fr den vill att jag ska ange Admin lsen o jag har inte ens stt ngra lsen ord :S hur kan jag gra det p lttare stt...
Citera
2007-04-10, 19:56
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ja det har vi gjort.... men nu har vi kommit s lngt att den kansek hittar dom.. Men nu r det s vi har problem fr den vill att jag ska ange Admin lsen o jag har inte ens stt ngra lsen ord :S hur kan jag gra det p lttare stt...
DRA UT BIO BATTERIET!!!!!!!
Citera
2007-04-10, 19:58
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
DRA UT BIO BATTERIET!!!!!!!

Ja, pilla ut det runda batteriet som sitter ngonstans p ditt moderkort.
Citera
2007-04-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Ja, pilla ut det runda batteriet som sitter ngonstans p ditt moderkort.

Okej men vad inebr det fr risker kan allt g snder d lr?
Citera
2007-04-10, 20:09
Medlem
groils avatar
Citat:
Okej men vad inebr det fr risker kan allt g snder d lr?

r ingen fara.

Men vad fr admin lsen menar du?

Det till bios eller det till windows?
Citera
2007-04-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groil
r ingen fara.

Men vad fr admin lsen menar du?

Det till bios eller det till windows?

windows till att reparera Xp :/
Citera
2007-04-10, 20:25
Medlem
Hkarns avatar
Bls hrdisken smidigt och enkelt.
Citera
2007-04-10, 23:40
Medlem
Sigmaswes avatar
Du kan annars testa Erd Commander frn Winternals Administrator Pak, den har hjlpt mig ett par gnger d datorn inte hittat hrddiskarna.

Om BIOS r lst och CD ej instllt i boot ordningen kan detta dock ge problem, och jag rekommenderar d som mnga andra sagt att ta ut batteriet och vnta en stund. Annars finns det register ver standard BIOS lsenord fr mnga moderkort, och d du inte verkar ha ndrat det kan du ju testa ngot av dessa.
Citera
2007-04-10, 23:50
Medlem
Hkarns avatar
man resetar bios nr man sliter ut bateriet p moderkortet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in