2019-10-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Var i rapporten framkommer det?
Sid. 13
Citat:
The southeast portion of the floor above the WTC truck
ramp
Sid. 15
Citat:
Areas between the concrete walls were backfilled with compacted gravel fill and then covered with a concrete slab on grade.
Du har fått det källhänvisat, citerat och förklarat tidigare så kolla tidigare inlägg om du vill ha utförligare förklaring.

Citat:
Du hånar mig för att jag först vill reda ut frågeställning [1], innan jag bemöter frågeställning [2].
Nej, jag skrattar åt denna mening:
Citat:
Jag diskuterar helst en frågeställning i taget, om du inte misstycker.
med tanke på att du återkommande gånger bemött inlägg med en vägg av text med frågeställningar att diskutera.

Citat:
Här är aktuell diskussion igen:

Förklara nu hur du tänker dig att [2] ska diskuteras INNAN [1] är utrett. Alternativt förklara hur din kommentar inte är en stark indikation på att du är sociopat.
Eftersom du gått från fem källarvåningar -> 2,5 - 9m -> 0,5m så var det fullt befogat av SnakePlisssken att fråga hur du tänker och dessutom ställde SnakePlisssken sin fråga utifrån antagandet att frågeställning [1] hade verklighetsförankring.

Citat:
Nej, jag backade direkt med mitt ”förmodligen” efter det att jag förstod att ”fem våningar under marken” var en felaktig uppgift.
Ok du backade direkt från att WTC 7 förmodligen togs ner med sprängningar av de bärande kolumnerna under marknivå.
Citat:
Vem har snackat om ”källare”, menar du? Titta på de schematiska ritningarna i rapporten. Det finns utrymme att aptera kolumnerna under marknivå, vad jag kan se.
Vilka schematiska ritningar menar du?
Sidhänvisning räcker.

Citat:
Däremot kvarstår:

1. Fanns det utrymme under floor 1 där sprängmedel hypotetiskt kan ha placerats?
Nej

Citat:
2. Diskuterar NIST den här eventualiteten i sin rapport och om inte, varför?
Floor 1 var en slab on grade. Finns ingen eventualitet att diskutera.

Citat:
Det framgår att grunden var slab on grade i markplanet, med undantag för diverse ramper och tankar. Det framkommer vad jag vet INTE om det fanns utrymme mellan grunden och floor 1, nej. Den här eventualiteten diskuteras inte heller i NIST’s rapport, vad jag vet.
Precis. Floor 1 var en slab on grade i markplanet med undantag för sydöstra delen över lastrampen. Det fanns inget utrymme under floor 1 att diskutera. Huvudet på spiken. Då kan vi släppa det
Senast redigerad av Prudent 2019-10-26 kl. 11:39.
Citera
2019-10-30, 01:38
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Källare fanns ingen
Grunden var oåtkomlig
Våning 1-3 upptogs till stora delar av det tidigare byggda kraftverket
Våning 5 använde nist i ett av sin scenarios

Återstår då våning 4, men du hävdar ju att minst 8 våningar måste försvunnit så gott som samtidigt.. alltså är våning 5 inom mycket goda marginaler för att motbevisa ditt påstående.

The areas between the concrete walls were filled with compacted gravel fill and then covered with a concrete slab to form closed cells and bring the structure up to the required elevation. In some cases, the area was left unfilled and used to house fuel tanks.”

Ingen riktig källare är helt rätt men såklart fanns där gångar så man kan nå utrymmen för tankar med slang.Detta är alltså på samma våning där man fyllt upp med sten. Inte riktigt oåtkomlig?
Senast redigerad av withnoname 2019-10-30 kl. 01:46.
Citera
2019-10-30, 07:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
The areas between the concrete walls were filled with compacted gravel fill and then covered with a concrete slab to form closed cells and bring the structure up to the required elevation. In some cases, the area was left unfilled and used to house fuel tanks.”

Ingen riktig källare är helt rätt men såklart fanns där gångar så man kan nå utrymmen för tankar med slang.Detta är alltså på samma våning där man fyllt upp med sten. Inte riktigt oåtkomlig?

Det avser - som diskuterats tidigare, och som står i rapporten - 2 dieseltankar på ca 4,5 och 2 på 2 kubikmeter under lastkajen. Givetvis har man access uppifrån till dessa, precis som på din närmaste bensinstation. Hela grunden var innesluten med betong som det står i texten.

Det intressantaste av allt för diskussionen är väl dock att en saneringsfirma tömde dessa tankar på 23,000 gallons efter kollapsen - de var alltså inte ens förstörda av kollapsen vilket ytterligare visar hur fullständigt osannolik onoponos fantasi om sprängningar under marknivå är..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-10-30 kl. 08:12.
Citera
2019-10-30, 12:21
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Det avser - som diskuterats tidigare, och som står i rapporten - 2 dieseltankar på ca 4,5 och 2 på 2 kubikmeter under lastkajen. Givetvis har man access uppifrån till dessa, precis som på din närmaste bensinstation. Hela grunden var innesluten med betong som det står i texten.

Det intressantaste av allt för diskussionen är väl dock att en saneringsfirma tömde dessa tankar på 23,000 gallons efter kollapsen - de var alltså inte ens förstörda av kollapsen vilket ytterligare visar hur fullständigt osannolik onoponos fantasi om sprängningar under marknivå är..

Var det inte du som påstod att man kunde inspektera rasmassor på Fresh Kills? Har det gällt hela tiden eller gäller det idag?
Citera
2019-10-30, 12:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var det inte du som påstod att man kunde inspektera rasmassor på Fresh Kills? Har det gällt hela tiden eller gäller det idag?

Det är väl klart man kan - hurså?
Citera
2019-10-30, 12:25
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Det är väl klart man kan - hurså?

Det fanns en tid då det rådde fotograferingsförbud av samma rasmassor. Jag letar detaljer om detta nu.
Citera
2019-10-30, 12:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det fanns en tid då det rådde fotograferingsförbud av samma rasmassor. Jag letar detaljer om detta nu.

Jag sa inte att DU kan åka dit och inspektera - det har jag ingen aning om. Att det rådde fotoförbud (för allmänheten) berodde på att man inte ville sprida bilder på mosade kroppsdelar, men rasmassorna gicks ju igenom minutiöst ute på Fresh kill landfill så det förbudet är troligtvis lyft sedan länge.
Citera
2019-11-02, 21:57
Medlem
Tremendouslys avatar
Flygplanen var CGI. Det är allt jag vet.
Citera
2019-11-07, 13:17
Avstängd
Citat:
Helt fel tråd va? Du kan tjata om det i rätt tråd istället precis som du brukar.
Tycker du inte att det är liiite skumt att NIST ägnade åratal och 10-tals miljoner dollar för att INTE genomföra några studier av hur respektive kollapsförlopp (WTC 1, 2 och 7) kan ha gått till? Trots att det var själva kärnan i deras uppdrag?

1. Förstör nästan allt stål/bevis INNAN en formell brandteknisk utredning tillsätts efter påtryckningar från efterlevande och en växande opinion.

2. Tillsätt en politiskt styrd utredning som lyder direkt under Department of Commerce och därmed direkt under krigsförbrytarna W Bush och Dick Cheney i Vita huset.

3. Se till att utredningen INTE genomför några studier av respektive kollapsförlopp, trots att det var själva kärnan i det formella uppdrag man fick från USA’s president och därmed indirekt av det amerikanska folket.

Här ser du inga konstigheter?
Citera
2019-11-07, 13:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tycker du inte att det är liiite skumt att NIST ägnade åratal och 10-tals miljoner dollar för att INTE genomföra några studier av hur respektive kollapsförlopp (WTC 1, 2 och 7) kan ha gått till? Trots att det var själva kärnan i deras uppdrag?
Nej.

Citat:
1. Förstör nästan allt stål/bevis INNAN en formell brandteknisk utredning tillsätts efter påtryckningar från efterlevande och en växande opinion.
Gjorde NISt det?

Citat:
2. Tillsätt en politiskt styrd utredning som lyder direkt under Department of Commerce och därmed direkt under krigsförbrytarna W Bush och Dick Cheney i Vita huset.
Gjorde NISt det?

Citat:
3. Se till att utredningen INTE genomför några studier av respektive kollapsförlopp, trots att det var själva kärnan i det formella uppdrag man fick från USA’s president och därmed indirekt av det amerikanska folket.
Var det själva kärnan? Var det verkligen själva kollapsförloppet som är intressantast att studera utifrån det givna uppdraget - eller var det varför byggnaderna föll och hur kollapserna initierades och kunde ha undvikits tror du?
The specific objectives were:
Determine why and how WTC 1 and WTC 2 collapsed following the initial impacts of the aircraft and why and how WTC 7 collapsed;
Determine why the injuries and fatalities were so high or low depending on location, including all technical aspects of fire protection, occupant behavior, evacuation, and emergency response;
Determine what procedures and practices were used in the design, construction, operation, and maintenance of WTC 1, 2, and 7; and
Identify, as specifically as possible, areas in current building and fire codes, standards, and practices that warrant revision.
Citat:
Här ser du inga konstigheter?
Nej. Jag kan dock i mitt stilla sinne drömma om att NIST skulle haft tillgång till superdatorer och ultraljudsskanningar av byggnaderna innan de kollapsade så de kunde simulerat kollapsen exakt - inte för att jag bryr mig - men det hade kanske tystat nån promille av rösterna i trutherrörelsen, och vi hade kanske sluppit upprepa den här diskussionen hela tiden...
Citera
2019-11-07, 16:00
Avstängd
Citat:
Nej.
Varför inte då?

Citat:
Gjorde NISt det?
Nej. De ytterst ansvariga, Bush’s adminstration, gjorde det.

Citat:
Gjorde NISt det?
Nej. Läs vad jag skrev igen.

Citat:
Var det själva kärnan? Var det verkligen själva kollapsförloppet som är intressantast att studera utifrån det givna uppdraget - eller var det varför byggnaderna föll och hur kollapserna initierades och kunde ha undvikits tror du?
Hur tänker du dig att en tänkt initiering ska kunna studeras om den inte kopplas till en studie av ett likaledes tänkt kollapsförlopp?

Citat:
The specific objectives were:
Determine why and how WTC 1 and WTC 2 collapsed following the initial impacts of the aircraft and why and how WTC 7 collapsed;
Determine why the injuries and fatalities were so high or low depending on location, including all technical aspects of fire protection, occupant behavior, evacuation, and emergency response;
Determine what procedures and practices were used in the design, construction, operation, and maintenance of WTC 1, 2, and 7; and
Identify, as specifically as possible, areas in current building and fire codes, standards, and practices that warrant revision.
Exakt. Hur tänker du dig att ett ”why” ska kunna besvaras om det inte är kopplat till ett ”how”?

Citat:
Nej. Jag kan dock i mitt stilla sinne drömma om att NIST skulle haft tillgång till superdatorer och ultraljudsskanningar av byggnaderna innan de kollapsade så de kunde simulerat kollapsen exakt - inte för att jag bryr mig - men det hade kanske tystat nån promille av rösterna i trutherrörelsen, och vi hade kanske sluppit upprepa den här diskussionen hela tiden...
Vad är det som kräver en superdator i NIST’s fall, som inte kräver en superdator i Schneiders fall?
Citera
2019-11-07, 16:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför inte då?

Nej. De ytterst ansvariga, Bush’s adminstration, gjorde det.
Nej. Läs vad jag skrev igen.
Du punktade upp det so 1. och 2. under din fråga om NIST...

Citat:
Hur tänker du dig att en tänkt initiering ska kunna studeras om den inte kopplas till en studie av ett likaledes tänkt kollapsförlopp?
Som att undersöka varför någon kör rätt in i en långtradare i 200 km/h utan att studera den exakta påverkan krocken fick på varje beståndsdel i bilen.
Hur menar du att man skulle kunna simulera exakt hur byggnaden kollapsade när man inte känner till slitage, skador, konstruktionsfel, reparationer, åverkan, möblering etc in i minsta detalj? Vilka datorer menar du fanns tillgängliga på den tiden som ens skulle ha klarat sådana beräkningar om datan fanns?
Vad skulle man ha vunnit på det?

Exakt. Hur tänker du dig att ett ”why” ska kunna besvaras om det inte är kopplat till ett ”how”?

Vad är det som kräver en superdator i NIST’s fall, som inte kräver en superdator i Schneiders fall?[/quote]
Nu har jag inte sett Schneiderssimulering - trodde inte ens han hade nån..
Titta på Hulseys om du vill se nåt riktigt yxigt - och den är nygjord ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in