2007-04-09, 23:50
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,
Jag har fått problem med min c-disk och det går inte att boota vare sig i normal eller i safe mode. STORT problem.

Jag har installerat min restore CD på disk #2 och gjort den till boot disk och kan läsa den gamla boot-disken, som d-disk.

Nu till frågan: Går det att kopiera de gamla Outlook Express filerna till den nya bootdiskens OE directories och sedan kunna läsa emailen? Jag har ett email jag behöver därifrån.

Tjingeling
Citera
2007-04-09, 23:54
Medlem
Al Swearengens avatar
Borde väl rimligtvis gå att boota till C: via en floppy om du har en sån kvar och kopiera över mapp/filer. Alternativt kanske du har USB-Minne och kan ta det den vägen. Har du lite "skills", lol, så kan du ju boota med nån live-CD av till exempel Ubuntu, OpenSUSE eller liknande.
Citera
2007-04-10, 00:10
Medlem
927s avatar
du har två mappar som heter outlook express, en är en standard mapp och den andra är den du använder. ta en en kopia på den och sen väljer du importera via oe. du väljer oe-katalog osv och då visas alla "mail-mappar" och då är det bara välja importera mailen som finns i inkorgen, skickat osv
Citera
2007-04-10, 14:51
Medlem
DennisOlofs avatar
Sök på nätet så hittar du information.

Finns även speciella program som tar "backup" på filer och info som berör Outlook express. Kan vara bra då jag antar att du ska installera om systemet.

Därför man alltid kör med C: och D: på samma disk, blir det fel eller något händer är det så enkelt att kopiera filer från D: till USB minne eller liknande. Man blir ju galen om man har 1000 dokument osv på C: som man inte hittar och datorn inte går att boota.
Citera
2007-04-10, 22:41
Medlem
Ajaxxs avatar
tack för informationen men jag förstår fortfarande inte hur jag skall ta backup på OE på d-driven då det är en applikation jag inte använder.
Citera
2007-04-10, 22:58
Medlem
927s avatar
jag "tolkar" ditt inlägg så här:
hur ska jag ta backup på mina mp3or när jag inte använder winamp.
alltså helt wacko!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in