2007-04-11, 19:16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Just i detta fall är det ju inte Flashback de "rasar" mot utan www.tv-huset.com, något som framgår av texten.

Nä men nästa gång kanske de rasar mot FB, vad händer då, lägger de ner forumet då?

Jag trodde FB låg på servrar utomlands, var det inte snack om att man måste flytta servern till london eller nåt pga anmälningen eller minns jag fel?
Citera
2007-04-11, 19:20
Medlem
mjölkbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nä men nästa gång kanske de rasar mot FB, vad händer då, lägger de ner forumet då?

Jag trodde FB låg på servrar utomlands, var det inte snack om att man måste flytta servern till london eller nåt pga anmälningen eller minns jag fel?

FB's server ligger i England om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2007-04-11, 20:45
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjölkboll
FB's server ligger i England om jag inte är helt ute och cyklar.
Cykeln går varm, enligt uppgifter. Servrarna står i Sverige, men FB som företag är baserat i England.
Citera
2007-04-12, 09:25
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Cykeln går varm, enligt uppgifter. Servrarna står i Sverige, men FB som företag är baserat i England.

Men hur fungerar det då rent juridiskt? Om kändispajasarna får för sig att börja polisanmäla FB pga skvallret kring dem, kan de då kräva husransakning och stängning av servrarna enligt svensk lag eftersom servrarna står i Sverige eller lyder FB och servrarna under engelsk lag eftersom bolaget är reggat i England?
Citera
2007-04-12, 10:18
Medlem
Nate Blacks avatar
Dubbelmoralen är så jävla äcklig, inser de inte att de skjuter sig själva i foten?
Citera
2007-04-12, 11:16
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
...svensk lag...engelsk lag...
det sägs att fb ska följa både svensk och engelsk lag.
Citera
2007-04-12, 11:38
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
det sägs att fb ska följa både svensk och engelsk lag.
Jag har aldrig riktigt förstått det där. Det KAN ju inte stämma, varför skulle flashback ha ett engelskt företag om det inte var för att komma undan svenska lagar? Jaja, det där med vite och alltsammans, men det håller ju inte rent logiskt att man försöker komma undan en lagstiftning genom att dra på sig ytterligare en? Någon med bra koll får mer än gärna förklara detta för mej.
Citera
2007-04-14, 05:44
Medlem
freedom291s avatar
ligger servarna i usa? trode de låg i typ nära sverige
Citera
2007-04-14, 07:02
Medlem
Betala eller ta betalt

Det mest roande, som jag tycker och upplever det, är att alla människor är hycklare. Enda skillnaden, människor emellan, är väl att somliga även är gycklare
Citera
2007-04-14, 09:40
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Det mest roande, som jag tycker och upplever det, är att alla människor är hycklare. Enda skillnaden, människor emellan, är väl att somliga även är gycklare

Du är en kul och trevlig prick du Tortoriello!

Citera
2007-04-14, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
ligger servarna i usa? trode de låg i typ nära sverige
Läs alla inlägg i en tråd .
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6815238&postcount=15
Citera
2007-04-14, 13:25
Medlem
Pansarbjörns avatar
Jag får känslan av att ligga väldigt dassigt till. Kanske får slänga in en Disclaimer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in