Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-09, 18:54
  #1
Medlem
Börjar bli dags att söka nu.. Hört att sista dan är 15 april, men vad är det som gäller?
Är det att den då ska vara skickad (alltså poststämplad, så jag kan skicka den tex på lördag) eller att den ska vara mottagen 15 april (och eftersom det är en söndag måste jag väl skicka på torsdag eller senast fredag) ?
Det är ju en djungel med alla utbildningar och jag skulle jättegärna utnyttja tiden till fullo, men man vill ju inte att det ska komma in för sent heller.

Någon som vet?

Tack på förhand
Citera
2007-04-09, 19:04
  #2
Medlem
Den ska vara "antagningsenheten tillhanda" dvs postad och mottagen på slutdatumet. Eftersom 15:e april infaller på en söndag, gäller sista datum måndagen efter, alltså den 16:e.
Citera
2007-04-09, 19:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phreak
Den ska vara "antagningsenheten tillhanda" dvs postad och mottagen på slutdatumet. Eftersom 15:e april infaller på en söndag, gäller sista datum måndagen efter, alltså den 16:e.
Betyder det att man senast ska ha lagt det på posten på fredag? Eller ska man vara säker och lägga den på torsdag? Eller man kanske rentav kan åka någonstans och Lämna den på måndag?
Citera
2007-04-09, 19:23
  #4
Medlem
brobbans avatar
Sök på internet? Bra mycket lättare och bättre översikt.
Citera
2007-04-09, 19:24
  #5
Medlem
Kuggarns avatar
Poststämpeln gäller. Har själv jobbat med antagning.
Citera
2007-04-09, 20:12
  #6
Medlem
theumans avatar
Enklast blir väl i detta fall att lämna in din ansökan via internet så slipper du oroa dig för att den inte kommer fram i tid. Detta förutsätter ju dock att du söker via vhs eller liknande där man har möjlighet att lämna in ansökan via just internet!
Citera
2007-04-10, 15:23
  #7
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Poststämpeln gäller. Har själv jobbat med antagning.

Ja, så var det ju förut. Men jag hörde av någon att VHS har bytt till att bara ta med ansökningar som anlänt till deras postöppningscentral senast 16/4 (eller normalt den 15/4). Detta är även vad som står på https://www.studera.nu/vhstemplates/...ag.aspx?id=908
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback