• 1
  • 2
2007-04-09, 21:34
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Hehe, ska du komma undan de "onda" kapitalisterna så är väl Ubuntu fel dist? Bara för att disten är fri så är det ett kapitalistiskt företag som ligger bakom, precis som med det mesta inom Open Source.
Fast det är ju bara bra att företag utvecklar bra grejer och släpper dem under fria licenser.

(Så, nu har jag varit OT så det räcker, ska inte politisera denna tråden. Vill någon tjafsa om Free Software och GNU-filosofi så starta gärna en ny tråd)
Citera
2007-04-09, 21:50
Medlem
Nu är det så att det händer ingenting när jag klickar på installationsfilen vilken är en ".run". Jag försökte skriva de kommandon som rancor tidigare föreslog, det första fungerar men de andra två är inkorrekta om det inte är jag som gör fel, vilket inte är särkilt omöjligt . Men ska jag skriva dessa kommandon och sedan klicka på filen, eller tänker jag helt åt helvete?
Citera
2007-04-09, 22:22
Medlem
Bossiemans avatar
Jesus Kristus: Jag hjälper dig gärna. Lägg till mig msn eller icq eller registrera dig på http://ubuntu-se.org/forum/ och posta dina frågor där.
Citera
2007-04-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Är det konsole man skall använda för att skriva in kommandon?

Konsole är terminalprogrammet till KDE. Om du kör Ubuntu så kör du troligast Gnome, och då är det som sagt gnome-terminal som gäller. Sedan finns ju alltid xterm också, och det hör inte till något speciellt skrivbordssystem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in