2007-04-09, 20:06
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det finns oändligt med disskussionsunderlag för ishockey. Tänk bara på alla gamla klassiska matcher som har spelats och som kan dissekteras och analysera varför det gick som det gick och vad som kunde ha hänt om den spelaren inte fanns med. Eller om den spelaren inte hade blivit skadad.

Precis. Känns inte riktigt som att folk idag vågar skapa trådarna som behandlar sådana ämnen. Och om det nu görs, så glöms den ofta bort ett par sidor bakåt då sportforumet ändå är ett väldigt aktivt forum. Flashback skulle utan tvekan få Sveriges bästa hockeyforum ifall det fanns underlag för det. Skribenterna finns, de kunniga moderatorerna finns. Allt som saknas är forumet.
Citera
2007-04-10, 17:17
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag skulle vilja ha ett underforum till sport avdelningen för ishockey. Det finns redan ett för fotboll och varför inte då ett för ishockey?

Jag gick igenom några sidor på sport forumet och hittade 15 trådar utan problem som handlar om ishockey och det var bara på dom 4-5 första sidorna av forumhistoriken.

Att samla alla hockeytrådar skulle innebära bättre diskussioner tror jag och det skulle vara mycket lättare att hitta.

Edit:

Jag har länge velat ta upp saken men inte vetat om jag hade stöd men när jag hittade trådar när jag kollade efter hockeytrådar som jag hade missat annars. T.ex en tråd om Pelle Lindbergh som jag anser är vår bäste hockeymålvakt genom tiderna. En sådan tråd har helt kommit bort i sportforumet så som det är utformat nu.

Kan bara instämma, det vore riktigt fint med en "hockeydel" för oss hockeynördar
Citera
2007-04-12, 15:07
Medlem
Klart vi ska ha ett underforum, går ju inte att läsa Elitserietråden om man vill snacka sport just nu!
Citera
2007-04-12, 15:14
Medlem
Swe.patriots avatar
Ja, det hade varit super!
Citera
2007-04-12, 18:36
Medlem
Guinnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Mitt huvudargument mot detta är att diskussionerna för det mesta handlar om Elitserien, vilken bara pågår under en del av året.
Under det ca. 4 månader långa uppehållet så finns det mycket som kan diskuteras. Avhandlingar av säsongen som varit, värvningar, spelscheman, försäljning av säsongskort, den kommande säsongens matchtröjor etc. Dessutom så finns diskusioner som "bästa publik", "bästa arena", "bästa spelare" osv. vilka inte direkt är säsongsbetonade.

Jag skulle gärna se ett eget hockeyforum. För oss som pga. arbete inte har möjlighet att sitta på Flashback 24h om dygnet så blir det ganska svårt att hänga med i trådar som "Elitserien 06/07" och "Silly Season, Elitserien 07/08". Det hade varit mycket enklare om det funnits ett hockeyforum där trådarna var mer uppdelade och specialinriktade, t.ex. "Silly Season, Frölunda 07/08", "Silly Season, Färjestad 07/08" osv.

Ett försök är det i alla fall värt. Det värsta som kan hända är att det inte fungerar och då är det väl inte mycket mer än att återgå till den ursprungliga utformningen?
Citera
2007-04-13, 12:34
Medlem
SweTechs avatar
Det vore intressant att iallafall få en kommentar från admin i frågan så man vet vart läget ligger om man säger så.
Citera
2007-04-13, 12:40
Medlem
loafmasters avatar
Jag tycker att vf borde säga sitt. Han är trotsallt den moderator som syns mest i hockeydiskussionerna.
Citera
2007-04-14, 15:07
Administrator
admins avatar
Nu finns det ett hockeyforum.

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=202

admin
Citera
2007-04-14, 15:12
Medlem
Wittgensteins avatar
Trevligt. Hoppas folk hittar dit.
Citera
2007-04-14, 15:13
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin

Tack Admin.
Citera
2007-04-15, 00:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag tycker att vf borde säga sitt. Han är trotsallt den moderator som syns mest i hockeydiskussionerna.

I bland älskar jag chefen.

Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto