2007-04-09, 18:19
Medlem
SweTechs avatar
Jag skulle vilja ha ett underforum till sport avdelningen för ishockey. Det finns redan ett för fotboll och varför inte då ett för ishockey?

Jag gick igenom några sidor på sport forumet och hittade 15 trådar utan problem som handlar om ishockey och det var bara på dom 4-5 första sidorna av forumhistoriken.

Att samla alla hockeytrådar skulle innebära bättre diskussioner tror jag och det skulle vara mycket lättare att hitta.

Edit:

Jag har länge velat ta upp saken men inte vetat om jag hade stöd men när jag hittade trådar när jag kollade efter hockeytrådar som jag hade missat annars. T.ex en tråd om Pelle Lindbergh som jag anser är vår bäste hockeymålvakt genom tiderna. En sådan tråd har helt kommit bort i sportforumet så som det är utformat nu.
Citera
2007-04-09, 18:28
Medlem
loafmasters avatar
Instämmer. Tycker även att hockeydiskussionerna är väldigt begränsade till NHL- och ES-trådarna. Vill också trycka på lite för ett underforum för hockeyn. Tror absolut att det skulle locka mer folk att diskutera.
Citera
2007-04-09, 18:31
Medlem
storytellers avatar
Mitt huvudargument mot detta är att diskussionerna för det mesta handlar om Elitserien, vilken bara pågår under en del av året. Säsongsbetonad sport. Kommer du tillbaka i sommar så är det nog betydligt färre trådar om hockey än vad du hittar idag.
Fotbollsforumet är alltid aktivt, då intresset är mycket stort året om eftersom olika ligor börjar/startar vid olika tillfällen och finns över hela världen. Dessutom är det en mycket större sport.
Citera
2007-04-09, 18:31
Medlem
Ladidas avatar
Inte alls en dum ide även om jag är emot underforum som fenomen.
Citera
2007-04-09, 18:32
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Mitt huvudargument mot detta är att diskussionerna för det mesta handlar om Elitserien, vilken bara pågår under en del av året. Säsongsbetonad sport. Kommer du tillbaka i sommar så är det nog betydligt färre trådar om hockey än vad du hittar idag.
Fotbollsforumet är alltid aktivt, då intresset är mycket stort året om eftersom olika ligor börjar/startar vid olika tillfällen och finns över hela världen. Dessutom är det en mycket större sport.
Så du menar att ifall man har ett fotbollsforum kan man inte ha ett hockeyforum?
Det var ju ett dumt argument.

Sedan diskuteras det ju NHL och de mindre divisionerna också. Det kanske behövs en annan struktur för att kunna diskutera bättre och längre?
Citera
2007-04-09, 18:37
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Jag håller inte alls med. Inför denna säsongen så var det silly season snack långt in i maj/juni. Lägg till VM och försäsonger för dom olika ligorna så är det som mest en månad som ett sådant forum skulle vara någorluna inaktivt.

Det finns trådar som backar upp det påståendet.
Citera
2007-04-09, 18:45
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Så du menar att ifall man har ett fotbollsforum kan man inte ha ett hockeyforum?
Det var ju ett dumt argument.
Vad yrar du om? Var inte ens i närheten av något sådant argument.
Jag anser helt enkelt inte att diskussionsunderlaget är tillräckligt stort för ett sådant underforum, svårare än så är det inte.
Underforum skall enligt min åsikt endast finnas om en typ av diskussioner (i detta fallet fotboll) totalt dominerar forumet. När fotboll diskuterades i Sportforumet handlade i princip varje tråd om fotboll.
En snabb koll på förstasidan i Sportforumet avslöjar att ungefär en fjärdedel av trådarna handlar om hockey, helt otillräckligt enligt mig. Särskilt eftersom det väl är någon form av slutspel just nu?
Citera
2007-04-09, 18:47
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag håller inte alls med. Inför denna säsongen så var det silly season snack långt in i maj/juni. Lägg till VM och försäsonger för dom olika ligorna så är det som mest en månad som ett sådant forum skulle vara någorluna inaktivt.

Det finns trådar som backar upp det påståendet.
Sedan märkte jag att alla saker som diskuteras i fotbollsforumet är ju inte relaterat till just ligorna.

Det finns ju supportersnack och diskussioner kring utrustning etc. Något som faller bort lite i en stor mastodonttråd om elitserien idag.
Citera
2007-04-09, 18:49
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Hockeysäsongen slutar vid midsommar och børjar i inledningen av augusti med førsäsongsmatchingen. Men du har nog rätt i att det är lite mer stilla i juli än under säsongen.

Vi har ett fotbollsforum därfør att det finns ett behov før det. Jag tycker också att det finns ett behov før ett Ishockeyforum.
Citera
2007-04-09, 18:50
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Vad yrar du om? Var inte ens i närheten av något sådant argument.
Jag anser helt enkelt inte att diskussionsunderlaget är tillräckligt stort för ett sådant underforum, svårare än så är det inte.
Underforum skall enligt min åsikt endast finnas om en typ av diskussioner (i detta fallet fotboll) totalt dominerar forumet. När fotboll diskuterades i Sportforumet handlade i princip varje tråd om fotboll.
En snabb koll på förstasidan i Sportforumet avslöjar att ungefär en fjärdedel av trådarna handlar om hockey, helt otillräckligt enligt mig. Särskilt eftersom det väl är någon form av slutspel just nu?
Men tagga ner en smula.

Varje tråd om fotboll?

Det diskuteras ju i hur man formar skor, supportersnack.

Ifall en fjärdedel av trådarna handlar om hockey så är det ganska mycket ska jag säga dig.

Här har vi ett litet axplock om "fotboll" i fotbollsforumet:
  • Svenska huligantråden.
  • Forma fotbollsskor
  • TV6 fotbollsteam Aka - the Ö-team.
  • Bästa stämmningen
  • Se toppfotboll på datorn
  • Snyggaste/Fulaste matchdräkterna.

Just sådant som inte avhandlar ligorna utan är mer surr runt omkring, något som kan appliceras på hockey också.
Men nu inte riktigt får någon chans för det dränks i en massa annat surr.

Man kan faktiskt ha både ett hockeyunderforum och fotboll.
Citera
2007-04-09, 19:15
Medlem
loafmasters avatar
Personligen tror jag att trådskapandet och diskussionerna skulle öka ifall ett underforum för hockey fanns. Se bara på fotbollsdelen. Jag tror absolut att fotboll skulle diskuteras mindre om det inte fanns ett underforum för just fotboll.
Citera
2007-04-09, 19:23
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Personligen tror jag att trådskapandet och diskussionerna skulle öka ifall ett underforum för hockey fanns. Se bara på fotbollsdelen. Jag tror absolut att fotboll skulle diskuteras mindre om det inte fanns ett underforum för just fotboll.

Jag håller absolut med dig. Jag tror också att om man hade ett mer profilerat hockeyforum så kunde man få fler skribenter då många som tillkommer inte haft en aning om att flashback faktiskt har det bästa hockeyforumet i sverige.

Det finns oändligt med disskussionsunderlag för ishockey. Tänk bara på alla gamla klassiska matcher som har spelats och som kan dissekteras och analysera varför det gick som det gick och vad som kunde ha hänt om den spelaren inte fanns med. Eller om den spelaren inte hade blivit skadad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in