2007-04-09, 18:06
Medlem
Parkours avatar
Som topic lyder

Har det hänt något pinsamt sålänge ni bott i lägenhet när ni haft vänner hemma eller så.

Min första fest spårade tyvär ur lite nyligen. Polare pissade från balkongen ner på grannens utemöbler.

Alla var duktiga och la cigarettfimparna på blakongen istället för att kasta ner dom. Men på morgonen soppa ja ihop dom lite lätt i en hög för att sedan ta upp dom. Går in och hämtar en liten skrapa & poff så har en duktigt massa fimpar dröst ner på hennes terass.

Fick gå ner och förklara mig lite för Ulla 85
Citera
2007-04-09, 19:10
Medlem
Baalzamons avatar
Mina kompisar kunde inte fatta det där med privata parkeringsplatser i början, och det är ju inte dom som blir ihågkomna av de sura grannana...

En gång hade jag ett ägg som legat i kylen riktigt länge. Skulle slänga det, men så fick en kompis tag på det. Han kastade det på grannhuset, och det blev en fläck som satt kvar riktigt länge, ända tills jag flyttade ut. Kunde blivit krångligt om någon sett det hända.
Citera
2007-04-09, 19:28
Medlem
SweTechs avatar
Mina kompisar och jag hade en tävling i en av mina lägenheter som vid tillfället verkade helt rättfärdigad.

Tävligen var att från min balkong träffa lyktstolpen nedanför med våra tomma ölflaskor.

Det pinsamma består i att lyktstolpen stod vid en parkering. Parkeringen var för min morsas arbetsplats och att vid runt 8-9 tiden morgonen därefter fick jag ett minst sagt argt samtal där jag beordrades ner för att städa parkeringen...

PS. Jag vann tävlingen... tror jag..
Citera
2007-04-09, 19:39
Medlem
MonkeyWizs avatar
Jupp! Efter ett blött fylleslag var det en tapper individ som kräktes ut genom sovrumsfönstret och träffade väggen, grannens fönster på våning 2 och sen våning 1 samt, för att göra det hela RIKTIGT fint; grannen som var ute och gick med hunden.
INTE roligt att tvätta och be om ursäkt efteråt.
Citera
2007-04-10, 12:29
Medlem
ubersantas avatar
Förutom högljudd sex med öppet fönster - inte mycket.

Det roligaste var dock att grannarna gjorde härmande läten efter att vi hade avklarat våran del.
Citera
2007-04-10, 13:11
Medlem
EvelKnievels avatar
uh.

I min förra lägenhet råkade jag tappa en cigarett ner på grannens balkong. Som den gentleman man försöker vara så gick jag givetvis ner och sa till dem vad som hände hänt och att det inte var meningen. Det var helt lugnt, enligt grannens 15-åriga son som var hemma.

Trodde allt var grönt då, men dagen efter hade kärringen kommit upp och skällt ut mina polare som var dem enda som var i lägenheten för tillfället. Endå nästa dag har hon slängt ner en lapp i brevinkastet där det står "EN cigarettjävel till på min balkong och jag kontaktar hyresvärden!!"

Galen whitetrash-kärring. Lite roligt att jag senare träffade en gammal vän i trapphuset. det var tydligen hennes faster. Berättade historien senare en gång och fick svaret "Mjaaa, hon kan väll vara lite hestig och sååå.."
Citera
2007-04-10, 13:15
Medlem
TTls avatar
Luleåkalaset -05... Ett gäng kompisar står och röker på min balkong, och en av tjejerna drar iväg en redig spottloska ner mot asfalten utan att se sig för. Där gick min granne, festklädd...

Citera
2007-04-10, 13:28
Medlem
Samaels avatar
Jag var lite fuller varpå några fula grannungar började ropa på mig från gården.
Lite hårda ord från båda läger men mest på skoj. Jag tänkte att "vattenballonger är ju rätt festliga". Hade dock inga ballonger hemma så en hederlig 3-liters fryspåse fick duga. Slungar ner den mot gruppen av kids som alla flyttar på sig. Utom den yngsta, han kan högst ha varit 3-4 bast, han fick den tunga påsen rakt i ansiktet och börjar tokvråla. Något senare kom hans morsa och plingade på varpå vi hade en icke fullt så lugn diskussion om min brist på intelligens och hennes brist på vettig uppfödning av knoddar.

En annan gång hade jag förfest hos mig och alla går ut mot bussen mitt i en låt där det är några minuters tystnad. När musiken sedan sattes igång väntade en playlist full av diverse hårdrock och fjantmusik (typ Ice Ice Baby). När jag kommer hemkrypandes vid 4-snåret på morgonen står 3-4 grannar utanför dörren och ifrågasätter mitt val av helgsysslor.
Citera
2007-04-10, 13:43
Medlem
papa_ogens avatar
Jag har råkat kolla på porrfilm med ytterdörren på glänt. Har alltid lagom volym.

Plingade på hos grannen ovan efter 12 på en vardag eftersom någon borrade och gick som en elefant ovanför mig. Dessvärre så var det fel lägenhet och en yrvaken farsa öppnar dörren och försäkrar mig om att ingen i hans lägenhet fört oljud.
Lite pinsamt...
Citera
2007-04-10, 21:38
Medlem
DennisOlofs avatar
Det här var ett tag sedan, eller ganska länge sedan men jag och en polare fick nästan en annan kompis (på den tiden) vräkt från lägenheten.

Det absurda var ju just att detta var en tisdag eller onsdag kväll (natt). Vi var dessutom bara 18, vi hade fixat 3 liter wiskey och började partaja hos honom, åt pizza, rökte som tusan. Det var så grymt vidrigt i lägenheten, ostädat, matrester överallt.

Han som bott där innan hade dessutom ett stort galler innanför dörren, stöldskydd som han hade låst i vanliga fall. Sedan så drog festandet vidare och vi spelade musik, till en början ganska lågt men ju längre tiden gick desto högre blev det konstigt nog fast man ändå tyckte att musiken var låg (blir så på fyllan antar jag).

Det tillhör också att vi brukade göra sjuka saker på fyllan också. Efter ett tag när vi spelat lite musik hittade vi en CD med finsk dunka dunka musik (ungefär som reklamen för holly dolly från jamba) sjukt irriterande musik och vi var ju så packade att vi tyckte det var roligt att spela musiken (samma låt) på oändlig repeat de skulle vi inte ha gjort.

Nu kom en granne upp och jiddrade om att vi spelade för högt, så vi fyllesluddrade om att jaja, vi ska sänka, jävla snack. Han vart lite sur men vi sänkte. Efter typ 5min hade vi glömt bort det och efter 20min var musiken mycket hög igen. Nu kom samma granne upp igen och knackade på dörren.

Denna gången så tyckte han som ägde längeheten att det var roligt, så han öppnade dörren utan att öppna gallret, och grannen blöte ur sig allt möjligt skit medans polaren (som ägde längeheten) öppet, tydligt FLINADE. Då blev grannen ännu surare och vrålade ännu mera. Typ jag ska jobba imorgon bla bla bla.

Sedan gick han och dunkade igen dörren. Nu var vi ju på riktigt flamsigt humör, roligt att irritera folk. Så nu började det spåra ur, vi drog på musiken ännu högre (efter 5min) samma jävla låt som gått i typ 3h på repeat. Efter 10min kommer grannen upp igen och knackar på dörren, denna gången är det han samt några andra och snuten.

Gallret är fortfarande stängt och nu är det ju lite pinsamt men vad tror ni inte polaren gör (han som äger lägenheten), fråga om dom inte vill ha en nubbe å cigg (polisen alltså). Dom är lagom roade.

Nu ligger vi två andra nere på golvet och tjuter av skratt, och dom på andra sidan kokar av ilska, men poliserna säger att om vi inte stänger av musiken och avslutar festen så ska dom bryta sig in (ringa brandkåren). Efter jidder mellan polisen och han som äger lägenheten stänger vi av musiken och avslutar festen. Vi frågade polisen om vi kunde få följa med dem ner ut ur huset för grannarna ville typ lyncha oss lätt

I alla fall det var en skön fest och till saken hör att jag var förbi där två veckor senare, skulle hämta något osv. Det här var en lördag eller liknande. Jag mötte två precis vid ingången till trapphuset och jag känner inte igen dem.

En av dem ser mig och säger DIREKT.

Du ska fan inte ha fest här i helgen jävla "finne" lover. Och så stirrar han hotfullt mot mig. Då vänder sig folk om som sitter (flertalet) utanför en bit bort vid lekparken och stirrar. GUD vad pinsamt.

Tur att polaren flyttade därifrån någon månad senare, han sa att grannarna trackaserad honom genom att sno tvätt och annat elakt.
Citera
2007-04-12, 08:32
Medlem
Hade snöbollskrig med nåra kids från min balkong. Rätt va det är åker min förlovningsring av när ja kastar en boll. Omöjlig att hitta i snön, men ja visste ungefär var den landat.

Ett par dar efter töade det, då hittade jag den en halv meter brevid en dagvattenbrunn. Tjejen var bortrest
Citera
2007-04-12, 09:24
Medlem
tummys avatar
För några år sedan, efter en blöt kväll på puben så vandrade jag hem. Bodde på 3dje våningen, vilket jag tydligen inte kom ihåg i fyllan utan stod och försökte öppna lägenheten på andra våningen. När inte det funkat så har jag tydligen stått och plingar på dörren och väntat på att någon ska öppna troligtvis mor, far eller bror. Men istället så öppnade en nyvaken granne som inet hade blivit alldeles för glad när han såg mig.

Detta vet jag eftersom jag tydligen hade pratat i telefon med min tjej, som ringde och var skadeglad dagen efter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in