• 1
  • 2
2007-04-10, 11:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renttu
exakt vad du menar med svenssons vet jag inte.
men om du vill ha svenskar som grannar blir det svårt. iofs, Torslanda, Säve, Örgryte, Askim, delar av Frölunda osv lär ju vara rätt etniskt svenskt.

men om du menar svenssons som medelsvensson, alltså arbetare (oavsett etnisk tillhörighet) finns ju alla förorter.

vill du ha SVENSKA arbetare som grannar skall du INTE flytta till Tuve t ex.. där är bor det väldigt mycket finnar. Gårdsten oxå. Hammarkullen där har du i stort sett varenda etnicitet representerad.. hehe
Hjälbo är somaliland, med ett fåtal araber och finnar, INGEN svensk alls.

Kålltorp är ett hyfsat område med lagom blandning och relativt få invandrare. Bagagegården ligger något mer centralt till, men bebos bara av gamla kärringar som ringer polisen så fort de ser fler än två invandrare samtidigt..
Citera
2007-04-10, 14:43
Medlem
DunderKs avatar
Jag skulle säga hela östra Göteborg.
Citera
2007-04-10, 20:40
Medlem
Intressant är i samma sits och skall flytta till hösten

Har dock lite andra krav, kan tänka mig att hyra i 2;a hand eller hyresrätt
men vill som sagt inte heller bo i Bergsjön eller nått sånt område
utan hyffsat centralt, nått mer tipps?
Citera
2007-04-10, 22:02
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Just det, sorry för bristande spec... priset för en bostadsrätt kan max vara 500 kkr, men det fungerar även med en hyresrätt.
Våning spelar mindre roll, hiss likaså. Centralt (dvs max 10 min prom. från centrum) skulle vara ett stort plus.

Okej ! Det kan bli lite problem iaf den lagliga vägen =/

Hyresrätt i Gbg city är inte att räkna med om man inte stått på lista väldigt länge eller har rätt kontakter.

En bostadsrätt för 500 000 lär inte heller vara lätt. Visst en bit i utkanten eller en 1a eller 2a i halvdåligt skick i Majorna men.

Annars finns det ju fullt av lägenheter runt om Götet. Mycket bussar,vagnar & pendeln går hela tiden.

Lerum? Hisingen? Partille?
Citera
2007-04-11, 09:31
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelle_
Intressant är i samma sits och skall flytta till hösten

Har dock lite andra krav, kan tänka mig att hyra i 2;a hand eller hyresrätt
men vill som sagt inte heller bo i Bergsjön eller nått sånt område
utan hyffsat centralt, nått mer tipps?

Eftersom det är över 3000 sökande per lägenhet i centrum så är chansen liten att man får de som bjuds ut.

Om du vill ha boende snabbt så sök en 5 poäng sommarkurs och minst 10 poäng på universitetet i höst så kan du få studentbostad omgående då det finns lediga just nu. Dessa tar slut i början av sommaren så man får vara snabb. Då har du något boende åtminstone under hösten och har bättre tid på dig att fixa en annan lägenhet vilket tar åtminstone 2-3 för normala sökanden. Om du däremot accepterar att bo i typ Partille så är det mycket lättare om du har fast jobb och referenser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in