Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-08, 23:48
Medlem
Konstapel Kuks avatar
Innan jag installerade Vista på min trogna dator funkerade Bluesoleil utmärk med min Wiimote.

Jag använde Wiimoten med programmet GlovePIE. Användes mest för att byta musik och så vidare.

Numera, när jag sitter på Vista har jag dragit hem den nyaste versionen av Bluesoleil (3.0), som ska vara anpassat efter Vista. De tidigare versionerna går inte att installera. Jag både hittar och kan ansluta Wiimoten till datorn men där tar det stopp.

När jag kör igång ett script i GlovePIE händer helt enkelt inget. Har provat många olika script. Både costumscript som hängde med och enkla script som jag skrivit själv. Wiimoten fortsätter bara att blinka som den gör när den söker mottagare.

Anledningen till att jag hellre sitter på just Bluesoleil är att Windows Bluetooth feature inte funkar riktigt som jag vill. När jag försöker ansluta där funkar den helt enkelt när den vill och ibland när jag vill.

Skulle vara grymt om någon har någon aning om hur jag ska gå till väga.
Citera
2008-02-14, 19:59
Medlem
thatdudes avatar
var väldigt längesen du skrev denna, men jag undrar bara om du fortfarande har problemet och vill ha hjälp med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in