Det där är mer eller mindre fordar med jaguaremblem. Dessutom riktigt fula. Skall man ha jaguar får man nog lätta ordentligt på lädret, och köpa en riktig.
Du har fel, lille vän. Jaguar X och S är inte på något sätt Ford med andra emblem. Om vi tar X-type, som är den vagn som har mest gemensamt med Ford kan vi ju nämna att motorerna skiljer, hjulupphängningarna skiljer (väldigt mycket!) chassit är längre och bredare. Några få knappar passar mellan Ford-Jaguar men mycket mer än så är det faktiskt inte. Motorn till vindrutetorkaren också, tror jag.
Det där är mer eller mindre fordar med jaguaremblem. Dessutom riktigt fula. Skall man ha jaguar får man nog lätta ordentligt på lädret, och köpa en riktig.
Personligen skulle jag satsat på BMW 5-serien för köregenskaperna eller audi för designen. I övrigt finns nog ingen annan bil som intresserar.
S-type är jävligt ful, brukar fan ta miste på den och Rover ibland, däremot är X-type och XJ riktig snygga "billiga" Jaguars. Har faktiskt funderat på att skaffa mig en nyare XJ/XJ8.
Det måste vara baseballträet och ljuset bakom killen
Edit: Är inne på dodge svenska sida, jag hittar inte Magnum? :S
Edit2: Byggde mig en Magnum på US-site fick detta för 40,000 dollares:
Model
2007 DODGE MAGNUM SRT8 X Pkg.
$37,670
Change Model
+ Color $0
Main Paints: Brilliant Black Crystal Pearl Coat
Included
Trims: Dark/Light Slate Gray
Included
Change Colors
+ Options $795 Engines: 6.1-Liter SRT HEMI® SMPI V8 Engine
Included
Axles - Gear Ratios: 3.06 Axle Ratio
Included
Transmissions: 5-Speed Automatic Transmission
Included
Seats: Leather-Trimmed Seats with Preferred Suede Accents
Included
Tires: 245/45ZR20 All Season Performance Tires
Included
Wheels: 20" x 9.0" Aluminum SRT Design Wheels
Included
Speaker Systems: 6 Boston Acoustics Speakers
Included
Sound Systems: AM/FM Radio with Cassette, CD, 6-Disc Changer & MP3
Included
Sound System Components: SIRIUS® Satellite Digital Radio
Included
Climate Control Options: Air Conditioning
Included
Additional Equipment Groups: SRT Option Group II
$795
Additional Options: Electronic Stability Program
Included
Additional Options: Front and Rear Floor Mats
Included
Additional Options: Power Adjustable Pedals
Included
Det är väl ändå en skön motor? Vad är då problem, suger kvalitén eller vad?!
Det måste vara baseballträet och ljuset bakom killen
Edit: Är inne på dodge svenska sida, jag hittar inte Magnum? :S
Du måste tänka på att amerikanska bilar speciellt sådan ovanliga för svenskmarknad har otrolig dålig begagnade-värde. Är du beredd på dunderförlust och problem med att få såld bilen nångång i framtiden så ska du köpa dig en sådan. Däremot vill du ha en bil som du vet att det är lätt och sälja och dessutom har hyfsad begagnad-värde så ska du välja ett europeiskt märke.
Du måste tänka på att amerikanska bilar speciellt sådan ovanliga för svenskmarknad har otrolig dålig begagnade-värde. Är du beredd på dunderförlust och problem med att få såld bilen nångång i framtiden så ska du köpa dig en sådan. Däremot vill du ha en bil som du vet att det är lätt och sälja och dessutom har hyfsad begagnad-värde så ska du välja en europeiskt märke.
Va'fan betala 400.000:- för en bil som inte ens har helskinn?
Hahaha, ja sant men för dom hästarna och det utseendet och vetskapen om att köra runt i en fet dodge räcker bra för mej. Och ska ja va ärlig tycker ja skinn är för varmt på sommaren och kallt på vintern så hällst inge skinn alls