2007-04-09, 16:15
Medlem
frosses avatar
Ställde frågan förut men fick inget svar, finns det några direkta nackdelar med Audi rent generellt?
Citera
2007-04-09, 17:44
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Ställde frågan förut men fick inget svar, finns det några direkta nackdelar med Audi rent generellt?

Inget speciellt men ha inte överdrivna förväntningar på kvalité bara för att den är tysk.
Har kompisar som jobbar på både Audi och BMW och alla nya bilar verkar ha barnsjukdomar, kostar inte dig ett öre men jobbigt att lämna bort bilen hela tiden.
BMW och Audi verkar iofs ligga en bit före MB när det gäller driftsäkerhet/kvalité.

Chrysler 300C är ju en riktigt snygg bil men vet inte hur den är att äga.
Citera
2007-04-09, 17:45
Medlem
Relativt dyra reservdelar. Deras verkstäder har fått rätt mycket kritik på sistone samt så är service etc på Audi ganska dyrt.

Men, jag hade nog också köpt Audi. Dock så hade jag köpt t.ex en 1-2 år begagnad A6 3.2 som hade gått 1500-3000 mil. Du kan få en väldigt välutrustad sådan för 400.000. Eller till och med en 4.2 men då får du kanske gå upp lite från 400.000.

Mvh
dolby (Kör Saab 9-5 Aero)

edit: t.ex http://www.blocket.se/vi/10138885.htm?ca=15_s

den kan du pruta ner till 400.000
Citera
2007-04-09, 17:50
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpikeTV
Inget speciellt men ha inte överdrivna förväntningar på kvalité bara för att den är tysk.
Har kompisar som jobbar på både Audi och BMW och alla nya bilar verkar ha barnsjukdomar, kostar inte dig ett öre men jobbigt att lämna bort bilen hela tiden.
BMW och Audi verkar iofs ligga en bit före MB när det gäller driftsäkerhet/kvalité.

Chrysler 300C är ju en riktigt snygg bil men vet inte hur den är att äga.

Visst är den snygg, speciellt som touring. Men frågan är hur mycket den tappar i vårde efter några år gentemot en lyxig tysk.
Citera
2007-04-09, 17:53
Medlem
Alla bilar tappar mycket. Värst av alla är ju Audi RS6. Medelminskningen är väl i runda slängar 50% av värdet kvar efter 3 år/5000 mil, speciellt på "lyxiga tyskar" och andra större bilar som kostar lite.

Mindre, billigare bilar tappar ju mindre, mycket mindre...men är ju mycket tråkigare

"Minst värdefall av de granskade bilarna har Hyundai Atos som sjunker fyra kronor per mil. Mest tappar den 450 hästkrafter starka Audi RS6 Avant med hela 54 kronor per mil."

från http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5C01%5C31%5C6207

/dolby
Citera
2007-04-09, 18:05
Medlem
frosses avatar
Audi A6 eller Volvo S80?
Citera
2007-04-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Audi A6 eller Volvo S80?

Vad menar du nu?
Citera
2007-04-09, 18:12
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolby
Vad menar du nu?
Vilken väljer jag? haha

Denna vill jag ha: http://www.blocket.se/vi/11217247.htm?ca=15_s
Citera
2007-04-09, 18:41
Medlem
Svårt val mellan Audi A6 3.2 och Volvo S80 V8.

Provkör båda och gå på känsla. S80'n är en mycket bra bil den också, speciellt med V8'an på 315hk. Audin har 255hk så du får ju mer prestanda om du tar volvon. Extrautrustning är dyr på Audi så du får kanske mer bling-bling för samma pengar om du väljer S80.

/dolby
Citera
2007-04-09, 19:09
Medlem
Kvalité

Citat:
Det finns ju som sagt flera andra märken, som följer nedan:
Lexus - Snyggt men kvalitén känns inte vidare bra.
VW Passat - Inte mkt för VW. Inte alls faktiskt.
Mazda - gud nej.

Vad jag vet så har Lexus en utomordentlig kvalité. Om jag var du skulle jag kolla lite efter någon sådan. Grymt snygga och riktigt bra kvalité
Citera
2007-04-09, 19:11
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolby
Svårt val mellan Audi A6 3.2 och Volvo S80 V8.

Provkör båda och gå på känsla. S80'n är en mycket bra bil den också, speciellt med V8'an på 315hk. Audin har 255hk så du får ju mer prestanda om du tar volvon. Extrautrustning är dyr på Audi så du får kanske mer bling-bling för samma pengar om du väljer S80.

/dolby

Ajo. Jag vill ju ha manuell växellåda vilket gör att Volvos V8 går bort dessvärre, får isf bli 2,5T då vilket ändå känns som ett ok alternativ. Ni måste se det ur mitt perspektiv. Jag är en kille på 19 som letar bil åt min far :P haha, det är alltså inte JAG som skall köpa en utan han, därav familjeinslaget. Jag kan ju nada om bilar utan vill bara ha nåt snyggt som går bra samtidigt som han får sin löjliga familjebil...haha, men jag gillar ju ändå S80 så what the hell
Citera
2007-04-09, 19:20
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Du kan köpa den dyraste av de billiga Jaguarerna: x-type, eller den billigaste
av de halvdyra s-type.

Det där är mer eller mindre fordar med jaguaremblem. Dessutom riktigt fula. Skall man ha jaguar får man nog lätta ordentligt på lädret, och köpa en riktig.

Personligen skulle jag satsat på BMW 5-serien för köregenskaperna eller audi för designen. I övrigt finns nog ingen annan bil som intresserar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in