• 1
  • 2
2007-04-08, 14:44
Medlem
ischs avatar
Detta är ett diskussitionsforum och även om vi har en del som heter listor så betyder det inte att man kan slänga ut sig inlägg med bara ett bandnamn eller en länk. Vi har en tråd som heter liknande artister där detta är tillåtet men inte här. Så höj nivån eller jag kommer att låsa trådar på löpande band

-mod
Citera
2007-04-09, 16:20
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av show
Stakes Is High skivan med De La Soul kommer du nog att gilla. Riktigt skön.

Riktigt bra, tack för tipset!
Citera
2007-04-10, 21:19
Bannlyst
Som sagt, allt med Jurassic 5

Med tanke på glada beats så tänker jag direkt på "Concrete Schoolyard"
http://www.youtube.com/watch?v=AZmQIGLNxBs

Låten "Back 4 you" vet jag inte hur många gånger jag lyssnat på, texten flyter med beatet helt perfekt hela låten igenom. Hittade bara live versionen på you tube men den är värd att tanka, finns på albumet "Feedback"

Kanske inte lika glatt, men du kan kolla in "Gym class heroes"
Citera
2007-04-10, 21:33
Medlem
Profets avatar
Kottonmouth Kings - King's blend
Kottonmouth Kings - Rest of my Life

Sköna sommarlåtar enligt mig
Citera
2007-04-11, 14:20
Medlem
shows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Riktigt bra, tack för tipset!

Skönt att du gillade det. Jag vet inte hur insatt du är i hip-hop men Beats, Rhymes & Life med A Tribe Called Quest är en liknande skiva, och artisterna är också liknande. Båda grupperna är en del av Native Tongues crewet. Skivan är från '95, fast det är inte deras bästa, utan den som 'liknar' mest Stakes Is High. ATCQ's tre föregående skivor är bättre tycker jag.

Ifall du inte har checkat något med Little Brother så tycker jag att du ska göra det. 2003 albumet The Listening är riktigt jävla skönt, och deras andra album The Minstrel Show likaså. De har även en del mixtapes ute som innehåller guldkorn, men du kan börja med dessa två. Little Brother är en sådan riktigt softar-grupp som gör "genom-soft-chill"-musik. De består (bestod) av Phonte, Big Rapper Pooh och (då) producenten 9th Wonder. Nu är han inte längre med dom. De har en ny skiva som heter Getback ute snart, så håll utkik!
Citera
2007-04-12, 12:28
Medlem
Duckmysicks avatar
Testa Ugly duckling med albumet Taste the secret. Riktigt sköna, och glada beats med inspiration ifrån sambamusik. Inget tjafs om bling bling och kill kill.

En låt ifrån albumet.
http://www.youtube.com/watch?v=yY5QzAYm5KE
Obs det är inte bara plojlåtar på albumet testa låten La Revolucion.
Citera
2007-04-14, 12:25
Medlem
Harry_Hallers avatar
Passar på att tipsa om ett aktuellt släpp som jag tycker passar in bra på beskrivningen, nämligen: Superscis Cutting Down Trees Mixtape. 30 schysta spår med tunga gäster som Phonetik, Black Fist, Organismen & Chords, Trees och Professor P.

Mer info här:

http://www.flyphonic.com/supersci/ne...ng_down_trees/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här