Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-06, 11:35
Medlem
kedjas avatar
För några veckor sen krashade min andra hårddisk, där jag hade sparat i princip allt jag hade och intallerat de aldra flesta av mina program.

Problemet är att jag inte kan ominstallera vissa program som antivirusprogrammet(AVG 7.5 Free). Men det största problemet är adobe acrobat reader som verkligen fått fnatt; såfort jag försöker öppna "den här datorn" så får jag upp det här meddelandet:

Den försöker alltså hitta en installationsfil till adobe acrobat reader pro 7.0 som jag aldrig haft installerat!

Jag har testat installera den versionen av adobe reader jag hade innan men det fungerade inte.

Vad göra?
Citera
2007-04-07, 12:11
Medlem
BlåTomtes avatar
Eftersom du har installerat program på din andra hårddisk än den du har ditt OS på så blir det såhär.

Även att programmet låg på den andra disken så har du massa regfiler och lite *.dll filer på c:. Och därför tror din dator att du redan har det installerat fast den inte hittar programmappen som är på din andra trasiga disk..

En ominstallation hade jag gjort i detta fall.
Testa med en regcleaner, den kanske tar bort dessa brutna länkar till din andra disk, och du kan installera programmen på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in