Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-06, 00:31
Medlem
styler88s avatar
Har inte Windows Defender och avast samma funktioner? Real time skydd, anti virus och spyware osv. Så är det då inte onödigt att använda sig av både Windows Defender och Avast Realtidsskydd ? eller är Windows Defender så pass bra att man även bör ha det aktiverat ?
Citera
2007-04-06, 01:07
Medlem
927s avatar
windows defender är väl ett halvdant antispywareprogram och avast ett ok antivirusprogram så du det kan ju va ide att köra båda på samma gång
Citera
2007-04-06, 01:19
Medlem
Sigmaswes avatar
Avast är ju ett AV, och Windows Defender ett Anti-Spyware program, så de fyller ju lite olika funktioner. Därför tycker jag att det är en god idé att ha båda igång samtidigt.
Citera
2007-04-06, 01:39
Medlem
styler88s avatar
okej tack så mycket för svaren, ska ha båda igång. Anledningen till att jag undrar är för att jag kör 64 bits vindows vista premium och det finns inte direkt godd om varken brandväggar, antivitus eller anti spyware programm ute än.
Citera
2007-04-06, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styler88
Har inte Windows Defender och avast samma funktioner? Real time skydd, anti virus och spyware osv. Så är det då inte onödigt att använda sig av både Windows Defender och Avast Realtidsskydd ? eller är Windows Defender så pass bra att man även bör ha det aktiverat ?
Det är skit när det väll gör något.
Men det gör inte speciellt mycket..

Citat:
okej tack så mycket för svaren, ska ha båda igång. Anledningen till att jag undrar är för att jag kör 64 bits vindows vista premium och det finns inte direkt godd om varken brandväggar, antivitus eller anti spyware programm ute än.

Norton ska funka. Hmm och norton suger men 10000 gånger säkrare än windows defender..
Citera
2007-04-06, 02:04
Medlem
Sigmaswes avatar
Citat:

Och där har vi anledningen till att jag inte bytt till Vista än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in