• 1
  • 2
2007-04-05, 16:01
Medlem
Botanikerns avatar
Elektrisk kylväska är inte vackert, och jag är tveksam till om du får ner temperaturen till den man vill ha på en öl.
Citera
2007-04-05, 16:13
Medlem
aryan_utophias avatar
köp nån billig frys på elgiganten typ, eller köp en begagnad på blocket.

Jag antar att elen ingår i hyran, o då kan man ju skita i hur mycket el den drar :P
Citera
2007-04-05, 18:58
Medlem
Trädpojkes avatar
aryan_utophia: precis elen ingår i hyran. Så det e göttast om man hittar en på blocket om man pallar frakta sen...
Botanikern: Men annars borde väl en kylväska få ner tempen rätt bra för öl väl? Hur kalla blir dom, en öl ska väl inte va halvfryst bara lite kylig?

Har ni några kylboxar ni vill rekomendera, Jula och Elgiganten ska jag kolla in - men det verkar finnas jävligt många i olika prisklasser...
Citera
2007-04-06, 00:06
Medlem
Smaskenss avatar
Låt oss ponera att det dröjer innan du får ditt kylskåp.

Köp en vanlig enkel termoväska för några tior på ett varuhus. Alltså en sån där väska med lufttätt plasthölje och blixtlås och metallfolie på insidan och så. Ställ 2 sexpack i den. Inköp 4 st frysklampar. Stoppa i 2 st på kvällen och dina öl kommer vara svala och goda i 24 timmar om de inte var alltför varma då du stoppade i dom. gör till rutin att byta kylklampar varje kväll och stoppa de använda i frysen igen. Mycket bra och billigt för att få kall öl.
Citera
2007-04-06, 10:44
Moderator
Tystnads avatar
Några länkar:
http://www.waeco.se/engine.wbf har bla minikylskåp kolla under produkter

http://www.dometic.com/templates/fp.aspx?id=6358 Har till och med "Student kylskåp" kolla produkter.

Dock tror jag du får be pärona hosta upp plånboken

Sådana här grejor är knappast billiga pga dem är så kallade nisch produkter ,med ett väldigt smal kundgrupp ,och då blir priserna därefter.
Citera
2007-04-08, 21:49
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskens
Låt oss ponera att det dröjer innan du får ditt kylskåp.

Köp en vanlig enkel termoväska för några tior på ett varuhus. Alltså en sån där väska med lufttätt plasthölje och blixtlås och metallfolie på insidan och så. Ställ 2 sexpack i den. Inköp 4 st frysklampar. Stoppa i 2 st på kvällen och dina öl kommer vara svala och goda i 24 timmar om de inte var alltför varma då du stoppade i dom. gör till rutin att byta kylklampar varje kväll och stoppa de använda i frysen igen. Mycket bra och billigt för att få kall öl.
Hehe talar av erfarenhet antar jag?
Låter annars som den billigaste och tja, bästa lösningen. En liten kyl översätts ofta med en lyxkyl för några lappar snarare än några tior...
Men tack föra alla era förslag gussar!
Citera
2007-04-14, 19:13
Medlem
Hotelbar kylskåp är fina, kolla även med båt affärer, varning dock för gamla begagnade hotelbar kylskåp dom innehåller freon och det är förbjudet att fylla på dessa, alltså inte värda så mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in