• 2
  • 3
2007-04-11, 00:58
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias.br
Håller med Gentoo e svinbra för att alla depends funkar fint å att den kompilerar dock tar den en jäkla tid. något jag tycker de borde fixa är en bättre installer, den är så dryg.

bygga linux från grunden utan dist å jag som tycker att kompilera kärnan är omständigt fast det vore ju kul att bygga en egen dist.

Jepp, gillar också den aspekten av Gentoo. Den funkar bra och man behöver inte vara sådär sjukt skarp på det hela för att få det att lira.
Installern suger ja. Har förvisso bara gjort en gentooinstallation, det är den jag kör med fortfarande, men körde på metoden utan installer, hittade en bra guide på nätet.

Körde slack i nästan 10 år på servern innan jag dängde på gentoo, och nu är man mest förbannad för att man inte gjorde det tidigare :>

Haha jo ska nog till att man har några skruvar lösa för o orka bygga ett system från början.
Citera
2007-04-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Jepp, gillar också den aspekten av Gentoo. Den funkar bra och man behöver inte vara sådär sjukt skarp på det hela för att få det att lira.
Installern suger ja. Har förvisso bara gjort en gentooinstallation, det är den jag kör med fortfarande, men körde på metoden utan installer, hittade en bra guide på nätet.

Körde slack i nästan 10 år på servern innan jag dängde på gentoo, och nu är man mest förbannad för att man inte gjorde det tidigare :>

Haha jo ska nog till att man har några skruvar lösa för o orka bygga ett system från början.

Jag vet inte vad du menar med sjukt skarp men man måste ju ha ganska mycket innanför pannbenet för att få ett okej system. Dessutom kräver det en massa tid att sätta sig in i USE, profile mm. men men innan det går alltför off topic, Kör gentoo om man vill man vill ha ett snabbt system som inte krånglar med en massa saker man inte kommer använda ändå.

Gentoo, för dom som har tid att konfa systemet mer än att använda det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in