2007-04-04, 12:49
Medlem
skulle det gå? hur börjar man? :P

hur många år tar det?
Citera
2007-04-04, 13:14
Medlem
papa_ogens avatar
Lättare att ladda ner ett midiprogram som konverterar din midi-fil till en text-fil. Kommer ihåg att jag använde något sådant för Nokia-telefoner back in the day när jag gjorde ringsignaler.

Kan se om jag hittar något på google.

edit:
http://www.borg.com/~jglatt/progs/software.htm

kanske?

Det tar ca 3 år och 7 dagar att lära sig denna teknik.
Citera
2007-04-04, 13:26
Medlem
Stockos avatar
Programmering -> musik

/Mod
Citera
2007-04-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Programmering -> musik

/Mod

det är snarare programmeringsdelen jag skulle behöva hjälp med :P vet inte om jag får så många bra svar här. men nåja
Citera
2007-04-04, 14:07
Medlem
Goggens avatar
Hm, en polare som håller på lite med musik yra om det här för ett tag sedan. Jag tror att du kan använda MilkyTracker och sedan öppna i princip vilka filer som helst.
Citera
2007-04-04, 14:12
Medlem
papa_ogens avatar
Alltså vill du hårdkoda musiken så kan det ta en stund att lära sig. Är knappast värt tiden det tar heller.
Citera
2007-04-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Alltså vill du hårdkoda musiken så kan det ta en stund att lära sig. Är knappast värt tiden det tar heller.

aa precis. tänkte väl inte göra något i stil med mozart eller va man ska säga. utan bara se om ja skulle kunna skriva något i antekningar och se om man får ut någora ljud typ.
Citera
2007-04-04, 14:58
Medlem
papa_ogens avatar
Hm, hittar många "midi -> valfritt filformat program" men inget direkt vad du är ute efter.

Du kan ju alltid ta en midi-fil och öppna den i en text-editor och lära dig den hårda vägen.
Citera
2007-04-04, 16:38
Medlem
blueCommands avatar
Problemet med anteckningar är att det är så förbannat begränsat. Använd valfri HEX editor istället och gräv fram PCM specifikationerna
Citera
2007-04-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Problemet med anteckningar är att det är så förbannat begränsat. Använd valfri HEX editor istället och gräv fram PCM specifikationerna

ok. tackar för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in