2007-04-04, 10:31
Medlem
Något har hänt. Kommer till menyn där jag kan välja att starta Windows normalt, felsäkert läge, felsäkert läge med nätverk, felsäkert läge med kommandotolk.
senaste fungerande inställningar.
Spelar ingen roll vad jag väljer så kommer jag tillbaka till denna meny.
Enligt dottern som använde datorn senast var det problem med nätuppkopplingen innan datorn stängdes av. Inga nya program har installerats
Tips mottages tacksamt. Latmasken i mej hoppas slippa flytta över hårddisken
till annnan dator.
Citera
2007-04-04, 10:40
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Jag hade samma symptom när mitt ena minne hade bränt, behöver inte vara det men testa att plocka bort ett åt gången om du har flera eller testa ett annat.
Citera
2007-04-04, 11:02
Medlem
ok, tack för förslag, testar i kväll
Citera
2007-04-04, 11:42
Medlem
Tog tidig lunch för att försöka rädda familjefriden,
Tog ur minnen och testade men ingen lycka tyvärr
Både hungrig och jagad av dottern nu
Citera
2007-04-04, 12:17
Medlem
aha.ladda ner killdisk bräna på en skiva som bootable sedan lägg in skivan starta om datan tryck på f8 därefter kan du skana hårdisken med killdisk ..
Citera
2007-04-04, 12:32
Medlem
kollade på killdisk men om jag förstår rätt så raderar jag väl allt på hårddisken med det, vilket jag inte vill. eller har jag missat något?
Citera
2007-04-04, 18:00
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makiba
kollade på killdisk men om jag förstår rätt så raderar jag väl allt på hårddisken med det, vilket jag inte vill. eller har jag missat något?

ignorera det där inlägget tills vidare du, att köra killdisk på en disk för att windows inte startar är rejält overkill, gör såhär istället:
  1. Leta fram windows xp cden och se till att din dator är inställd på att starta från cden.
  2. Välj att reparera windows me återställningskonsollen
  3. Väl inne i återställningskonsolen så skriver du: chkdsk enhet: /R där enhet är den paritition du har windows installerat på (TROLIGEN C
  4. Låt systemet köra klart alla tester och starta sen om datorn
Citera
2007-04-05, 11:47
Medlem
Tack för hjälpen, funkade perfekt. Kunde starta om i felsäkert läge, återställa datorn och allt fungerar igen. Dottern förvandlades från till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in