2007-04-04, 09:28
Medlem
Dr Hanss avatar
Då jag är intresserad av att läsa en kurs på distans samtidigt som jag ska läsa ett program till HT2007, hur går jag tillväga för att söka båda? Jag finner ingen information på studera.nu om hur man söker två kurser som man kan bli antagen till samtidigt.
Citera
2007-04-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Hans
Då jag är intresserad av att läsa en kurs på distans samtidigt som jag ska läsa ett program till HT2007, hur går jag tillväga för att söka båda? Jag finner ingen information på studera.nu om hur man söker två kurser som man kan bli antagen till samtidigt.

Om man ser till det gamla poängsystemet (en del har bytt till bologna) så kan man läsa 30 poäng per termin utan problem. Det blir då 1,5 heltid studier. Det är bara att söka dessa kurser i första hand och sen tacka ja till dessa kurser/program när du får papper i sommar. Sen om du vill läsa mer poäng under en termin tror jag att du måste ansöka om det.
Citera
2007-04-04, 09:38
Medlem
Ad Astras avatar
Du söker program via VHS och kursen via skolan. Du kan, om det inte blir mer än 30 poäng, bli antagen till båda och därmed tacka ja till båda.
Citera
2007-04-04, 12:00
Medlem
Koffe1010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Hans

Du kan bli antagen genom vhs till högst 45hp per termin, överskrider du det får du ta kontakt med institutionen som ger kursen och försöka förhandla fram en lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in