2008-12-20, 13:08
Medlem
cooops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Jag också!
jag skulle också tycka det vore trevligt om någon kunde fixa fram den
2008-12-20, 13:50
Medlem
SKiTSURs avatar
Skulle vilja ha ”Du får ingen ny chans – du måste ta den” med Liam Norberg.

Tack på förhand.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4036964.ab?teaser=true
2008-12-20, 14:00
Medlem
Bananas avatar
De tjänar mest i Uppsala - vore tacksam om ngn kunde fixa fram den!
2008-12-20, 14:18
Medlem
cavedivers avatar
Ge mig GW !
2008-12-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Linda Rosing!

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article3982816.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article3977960.ab

bump
Någon som kan fixa?
2008-12-20, 15:33
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag vill gärna läsa intervjun med Leif GW där han bland annat berättar att han kan dö av en hostattack:
http://www.aftonbladet.se/plus/article4039878.ab?teaser=true
Samma här! Och tack på förhand!
2008-12-20, 15:50
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag vill gärna läsa intervjun med Leif GW där han bland annat berättar att han kan dö av en hostattack:
http://www.aftonbladet.se/plus/article4039878.ab?teaser=true

Här har du:

"Jag kan dö - av en hostattack"

Leif GW Persson om hälsan, hoten, lantlivet och kärleken
Leif GW Persson kan vara en hostattack från döden.

Och just i dag har hans bildäck än en gång skurits sönder.

Vissa dagar är värre än andra och det här är en av dem.

Det är fredag morgon och regnigt och polishögskolan i Solna ligger ödsligt och Leif GW Persson sitter i sitt egendomligt kala tjänsterum och är på dåligt humör och poppar hjärtmedicin.

Han har än en gång fått punktering på bilen.

– Fjärde på två månader. Höger framhjul varenda gång. Det köper jag inte. Det är nån jävel som skär sönder mina däck. Det stör mig. Det är fegt. Det vore bättre att de konfronterade mig så jag fick en hygglig chans att bryta några ben på dem.

– Dessutom skickar någon otäcka sms. Nu har säkerhetspolisen upprättat en anmälan.

Vad är det för sms?

– Det är någon nazist som kallar mig ”jävla negerälskare” och sådant. Givetvis från ett kontantkort. Jag ligger inte sömnlös, men det stör mig. Jag blir sur.

Några frågor om Quick senare har dock professorns humör genomgått en avsevärd förbättring.

Hur kan du vara så säker på att han är oskyldig?

– Jag och psykiatrikern Ulf Åsgård har gått igenom alla ärenden, förundersökningsmaterialet kring morden och de gamla handlingarna från då de inträffade. Det finns mängder av omständigheter som talar emot Quick, men inget som talar för honom.

– Vad gäller själva utredningarna så trotsar de alla mänskliga och polisiära begrepp av stollighet. Det är idiotutredningar.

Quick är utöver morden dömd för att ha knivhuggit en man, förgripit sig sexuellt på barn och för att ha tagit en familj som gisslan i samband med att han rånade en bank. Han fick diagnosen sexualsadist redan 1970.
Har du något ansvar om han släpps och begår nya våldsbrott?

– Nej, naturligtvis inte. Jag har inget förälderansvar för Thomas Quick. Men jag upplever ett visst ansvar för rättsakerna kring de åtta morden han är dömd för.

Din gamle polare Jan Guillou är givetvis även han ute och vevar i detta ärende. Hur är er relation nuförtiden?

– Utmärkt. Speciellt sedan det här hände har vi varit mycket muntra när vi pratat med varandra. Jan har en jävla näsa för grejer som inte stämmer. Vi träffas ibland, men inte varje dag.

En av dina romanfigurer heter Evert Bäckström. Han är rasist, sexist, homofob, han har dålig hygien, är oärlig och egoistisk. Hur många drag av dig har han lånat?

– Inga, nästan. Möjligen är jag en generationsbetingad sexist. Många män i min ålder är inte den typen som tillbringade dagarna med att följa ungarna till dagis. Pappaledighet fanns inte.

Finns det många Evert inom polisen?

– Evert är mycket vanligare än en sådan där som Wallander. Jag är så trött på de där ädla poliserna.

Du hyr en villa invid Elghammar slott i Sörmland sedan ett år.
Vad är det med lantlivet som lockar?

– Jag får vara ifred. Om jag vill bada mitt i natten så stör jag ingen. Jag hyr huset på långtidskontrakt på tio år. Den är k-märkt av riksantikvarien. Huset höll på att falla ihop och jag erbjöd mig att flytta in mot att jag fick ta över jakten på arrendet.

Hur stort är det?

– Ungefär 1 000 hektar.

Vad får du ut av jakten?

– Jag får vara ifred. Jag jagar mer än förut, på helgerna. Det är tyst och lugnt, jag får tid att tänka. Jag jagar mest ensam, smyger omkring med min bössa. Lusten att skjuta djur har minskat väsentligt, jag tror det beror på åldern. Den värsta mordlusten har lagt sig. Men jag tycker om att titta på djuren. Det är som naturprogrammet på Discovery, fast i verkligheten.

Hur är det med hälsan?

– Det är åt helvete, faktiskt. Jag har fel på hjärtat och pillade just i mig ett piller för jag känner att jag håller på att få hjärtrusning. Ett par gånger per år hamnar jag på akuten. Nu senast på hjärtintensiven. Jag får hjärtrusning plus att blodtrycket skenar. Jag håller på att dö helt enkelt.

Vänta här nu.
Håller du rent objektivt på att dö när du får de här anfallen eller känns det som att du håller på att dö?

– Jag håller rent objektivt på att dö. Då smäller de i mig en jävla massa blodtrycksmedicin och sådant. Jag har ingen tanke på att delta i ”Let’s dance” om man säger så.

Det här låter inte kul.

– Nej, det är inte det minsta roligt. Jag har en hjärtförstoring, hjärtat är ungefär dubbelt så stort som det ska vara. Jag har en aortaförstoring, hjärtflimmer och högt blodtryck. I princip är det så att om jag hostar för mycket så kan jag falla död ner.

Hur blev det så?

– Jag har dragits med det här hjärtfelet jag har utan att jag tänkt på det. Det upptäcktes i samband med att jag fick en infarkt för kanske tio år sedan. Det är kort sagt inte bra. Sedan har det inte blivit bättre av min misskötsamhet. Och det blir naturligtvis inte heller bättre av att jag går omkring med 30 kilos övervikt igen.

– Men jag kan inte gå omkring och bekymra mig om min hälsa hela tiden. Jag får fan ingenting gjort då. Jag har intagit en fatalistisk inställning, det går så länge det går. Vissa dagar är värre än andra och det här är en dålig dag. De här jävla punkteringarna.

Det finns ju historier om hur du och Jan Stenbeck frossade i mat.

– Vi var båda matmissbrukare. Jan hade ett mer neurotiskt förhållningssätt till mat än jag. Vi träffades ganska regelbundet för att käka och prata. Han skulle ha en klar soppa på nån jävla buljong och ett glas torr champagne.

– Jag tog snittar med extra mycket rysk kaviar och brännvin och pilsner. Jan blev alldeles vindögd av att se mig äta. Han brukade börja ta från min tallrik och utbrast ”jag kan ta en gammeldansk”. Då var det igång. Vi kunde sitta och äta i tre, fyra timmar. Sen övergick det i vickning.

Hur är det med spriten?

– Jag dricker för mycket. Där har jag utvecklat en speciell taktik. Varje nyårsafton klockan 24.00 upphör jag att dricka. Sen dricker jag inte en droppe fram till första maj eller till midsommar, beroende på vilken trim jag är i.

– Ett år, jag tror det var 2001, körde jag ett och ett halvt år helt utan alkohol. Det var då jag gick ner så in i helvete i vikt, för jag får ett jävla verksamhetsbehov.

Är det under de vita perioderna du skriver dina böcker?

– Nu får du det att låta som att när jag inte är vit, så är det svart. Så är det inte. Jag krökar kanske två, tre dagar i veckan. Men det går inte att skriva en roman om du håller på att festa flera dagar i veckan. En roman kräver 30 eller 60 eller 90 dagars oavbrutet arbete.

– Jag såg i tidningen att Jan Guillou brukade dra i sig 20 centiliter whiskey om dagen, någon slags medicinsk jävla variant för att kunna släppa loss sin gestaltningsförmåga. Det var som fan, tänkte jag. För mig är det tvärtom. Jag krökar för att jag vill ha tyst i huvudet, inte för att få bra idéer.

Är du en missbrukarnatur?

– I en social bemärkelse är jag ganska framgångsrik. Så jag är inte den där enklaste typen av missbrukare som sover på härbärgen. Men jag är inte något hälsofreak.

Jag har hört att du hånglade med Amelia Adamo på 70-talet.

– Haha, hånglade. Jag hade ihop det med henne. På den tiden hade man ihop det med folk till och från. Det var andra seder då. Hon var skitsöt och trevlig och begåvad. Men det var 35 år sedan och en viss preskriptionstid gäller väl även där.

Stämmer det att du trodde din son var full och la på luren då han sent en kväll ringde och sa att Olof Palme blivit skjuten?

– Nej, jag sov nämligen. Patrick, min son, pratade med min dåvarande fru Margaretha. Jag bodde i Göteborg på den tiden. Den där kvällen var det så jävla dåligt på tv, någon konstig film med Ingrid Thulin. Jag var trött som fan och la mig tidigt. Då ringde telefonen. Jag hörde halvsovande Margaretha säga ”vill du jag ska väcka honom”. Hon lät förbannad och kom sedan till mig och sa att ”det påstås att Palme har blivit skjuten”. ”Är han det då”, undrade jag. ”Äh, det lät som att de hade fest i bakgrunden”. Jag somnade om.

Vad betyder din fru Kim för dig?

– Mycket. Hon har räddat livet på mig. Jag fick nån jävla flärp för tre, fyra år sedan. Stillestånd, det var lite oklart vad det var. Hon kom in i sovrummet och upptäckte att jag inte andades och började sparka på mig. Sen kom ambulansen och fick igång mig. Jag fattade inte ett nickel. Sen låg jag på hjärtintensiven. Hade jag varit ensam hade jag ganska säkert dött.

– Sen är hon en trevlig människa också.

Det här är jag

Namn: Leif GW Persson.

Ålder: 63.

Yrke: Professor vid Rikspolisstyrelsen och författare.

Familj: Hustrun Kim Persson. Fyra egna barn och Kims två.

Bor: Lägenhet i Solna och hus i Sörmland.

Inkomst: Jag brukar taxera för fem miljoner om året. Sålde nästan alla aktier ett år innan finanskrisen.
2008-12-20, 16:01
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Skulle vilja ha ”Du får ingen ny chans – du måste ta den” med Liam Norberg.

Tack på förhand.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4036964.ab?teaser=true

"Du får ingen ny chans – du måste ta den"

Liam Norberg om felaktiga beslut, sin gudstro och nya filmen "Memo"
Liam Norberg är mest känd för rollen som Jocke i filmen ”Sökarna”.

I samband med filmpremiären åkte han fast för det största värdetransportrånet i svensk historia och satt bakom lås i 6 år.

Nu har Liam blivit frälst och gör regidebut med psykologiska thrillern “Memo”, en film om kvinnovåld.

– Utan min gudstro hade det inte blivit någon film, säger han.

Liam Norberg växte upp i stockholmsförorten Hagsätra. Han debuterade som 16-åring med tonårsfilmen ”Stockholmsnatt”. 22 år senare och med värdetransportrån, avtjänat fängelsestraff, en bok och ett antal filmer i bagaget är Liam nu den som har kommandot över filmarbetet.

– Jag har aldrig jobbat så hårt i hela mitt liv som sista månaden, säger Liam om inspelningsarbetet med filmen ”Memo”.

Psykisk terror

Psykologiska thrillern ”Memo” kretsar kring ”Mia” som utsätts för psykiskt våld av kontrollerande ”Percy”. När mannens Pappa går bort och relationen tar slut, övergår mannens kontrollbeteende i besatthet. Percy” lever kvar i minnen och löften som getts honom tidigare. Han vägrar släppa taget och vill ha tillbaka henne vad som än krävs.

– Det är en film om utsatthet och det svåra att komma åt psykiskt våld i det svenska samhället, säger Liam Norberg.

Varför blev det en film om kvinnovåld?

– Jag tycker att ämnet är viktigt att lyfta fram i vårt mansdominerande samhälle. Vissa tror att kontroll och besatthet av en person är det samma som kärlek. Men det är två helt skilda saker. Många kvinnor vågar inte lämna dessa män, men det vågar kvinnan i filmen.

Vad vill du förmedla?

– Två frågor: Hur långt får man gå för att försvara sig och sin familj när myndigheterna inte räcker till?

Och har Sverige blivit ett otryggare land?

Jag läste någonstans att endast 6 procent av alla våldsbrott leder till åtal och fällande dom. Det ska inte behöva vara så otryggt i samhället, och det känns som det blir otryggare för varje dag, säger Liam och blickar ut i rummet.

"Tog fel beslut"

Liam beskriver sin uppväxt som ”vanlig” och kärleksfull. Men ”felaktiga och snabba beslut” förändrade hans liv till det sämre.

– Jag trodde att pengar skulle lösa allt, och ge mig ett lyckligt liv. Men pengar är inte allt, och det vet jag idag.

1990 deltog han vid den så kallade 880-miljonerskuppen, det största värdetransportrånet i svensk historia. Tre år senare häktades han, vid samma tidpunkt som han slog igenom som i filmen Sökarna.

Vilken är din roligaste filmroll?

– Den här, lätt. (Liam spelar psykolog i ”Memo”). Det känns som en annan dimension.

Var det självklart för dig att fortsätta med film efter att du hamnade i fängelse?

– Ja det var det, men jag har fått kämpa på. Det är ju inte så att förfrågningarna har haglat direkt. Men med konstnärliga yrken så måste man få utlopp för det man vill förmedla, annars mår man inte bra. Och det spelar ingen roll om en eller tusen personer ser filmen eller om du tjänar pengar på det.

Ställer ut konst

Liam får även utflöde för sin kreativitet genom konsten. Det hela började i 13-årsåldern då Liam gick loss med sprayburkarna – han tillhörde den första generationens graffitimålare i Sverige. Nu är det oljemålningar som gäller och för ett par månader sedan hade han konstutställning.

Du blev troende under tiden i fängelset… kan du berätta om det?

– Jag fick uppleva en stark känsla av kärlek som inte kom från människor. Jag visste att vad som än händer kommer det att ordna sig. Och hade jag inte trott hade jag aldrig kunnat göra den här filmen. Det är så mycket som ”gått i lås” och som bara ”ordnat sig” . Det måste helt enkelt finnas en mening med allting.

Hur reagerar folk på att du blivit frälst? Har du blivit negativt bemött?

– De flesta har reagerat positivt. Det är viktigt i livet att försöka göra det man tror är rätt, inte vad andra förväntar sig av en. Det kommer alltid att finnas en misstänksamhet mot troende människor, den misstänksamheten bygger ofta på rädsla och okunskap skulle jag tro.

Du skriver på din blogg att personer med ett kriminellt förflutet aldrig blir insläppta eller förlåtna av samhället… och att det inte finns tillräckligt mycket kärlek i samhället för den som en gång stått utanför systemet … Känner du dig utanför i dag?

– Ja, men det är så det är. Man får en stämpel, även om du lever ett helt annat liv än då. Du får ingen ny chans – du måste ta den själv!

Du har även skrivit att polisen bevakar din blogg och pratat med personer som varit på din vernissage… Vad tycker du om det?

– Det är helt absurt! Det är ju en slags förföljelse. Jag menar, det var över 18 år sedan jag begick brott nu. Och jag menar, jag kan inte bli misstänkt för att jag ställt ut oljemålningar!

Är du trött på att bli dömd av personer? Att de drar upp din bakgrund?

– Nej inte nu, men för 5 – 10 år sedan tyckte jag att det var jobbigt. När du känner att du lever på ett helt annat sätt än då. Men jag hade inte blivit den jag är i dag utan det jag varit med om.

”Så mycket som 80 procent av alla kriminella återfaller i våldsbrott och kriminalitet”, skriver du på din blogg…

… har du själv varit rädd att falla tillbaka i kriminaliteten?

– Nej jag har valt att inte gå tillbaka. Och det är inte som med droger då du inte kan stå emot. Min gudstro har varit en stor del i min utveckling och i min väg tillbaka till samhället.

Liam Norberg

Ålder: 39
Bor: Stockholm
Familj: Förlovad
Aktuell: Regidebuterar med den psykologiska thrillern “Memo”. I februari 2009 släpps även boken "Insidan” (Norstedts förlag) Boken handlar om Liams kriminella ungdomsår i Stockholm, "Örnligan" och åren i fängelse.
2008-12-20, 16:12
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Här har du:
Intressant läsning. Jag visste inte att hans hälsa var så dålig, hoppas han hänger i så han får uppleva friandet av Quick och hängandet av åklagare Kvast.
2008-12-20, 16:16
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siggot
'50 hårda klappar under 500 kronor'
http://www.aftonbladet.se/pryl/article4029131.ab?teaser=true

Någon som kan fixa?

Tack på förhand.

50 hårda klappar under 500 kronor

Från dvd-spelare och telefoner till brödrostar och strykjärn
Julen står för dörren men är alla gåvor klappade och klara?

För dig som behöver inspiration i sista minuten listar vi 50 hårda och prisvärda julklappstips.

Från dvd-spelare och telefoner till brödrostar och strykjärn.

Mycket pekar på att årets julhandel för första gången på mycket länge inte slår ännu ett rekord. Påverkade av dystra rubriker tenderar vi att hålla extra hårt i plånboken även om inkomsterna är oförändrade.

Som tur är får man mycket för pengarna idag. En budget på 500 kronor räcker gott till en dvd-spelare, fotoram, färgskrivare, rakapparat, datorhögtalare, mp3-spelare eller någon annan trevlig pryl.

Prylportalen har finkammat alla de stora kedjornas aktuella erbjudaden och listar hela 50 överkomliga produkter som garanterat blir ett uppskattat inslag i tomtens säck.

01
Philips DVP3120
Typ: DVD-spelare
Pris: 379 kr
Finns: Elgiganten
Beskrivning: Enkel men prisvärd dvd-spelare som spelar upp de vanligaste formaten.

02
Sony Ericsson MPS-70
Typ: Mobilhögtalare
Pris: 399 kr
Finns: The Phone House
Beskrivning: Minimala högtalare som kopplas in direkt i en Sony Ericsson mobil.

03
Logitech E3500
Typ: Webbkamera
Pris: 300 kr
Finns: Teknikmagasinet
Beskrivning: Webbkamera med 0,3 megapixlar upplösning. Enkel att använda.

04
Dmtech DPZ710
Typ: Fotoram
Pris: 499 kr
Finns: Siba
Beskrivning: Ljusstark fotoram med 16 megabyte internminne som även klarar minneskort.

05
Doro TH50
Typ: Trådlös telefon
Finns: Onoff
Beskrivning: Snygg julröd DECT-telefon med telefonbok för 200 kontakter.

06
Logitech Harmony 525
Typ: Universalfjärr
Pris: 449 kr
Finns: Mediamarkt
Beskrivning: Styr upp till 10 av dina prylar med en enda fjärrkontroll.

07
Samsung YP-S2
Typ: MP3-spelare
Pris: 444 kr
Beskrivning: Liten spelare på bara 17 gram men med hela 2 gigabyte internminne.

08
Sony MDR-XD200
Typ: Hörlurar
Pris: 299 kr
Beskrivning: Bra lurar med film- respektive musikläge för bästa ljudbild.

09
Sony CFD-S01
Typ: CD-radio
Beskrivning: Kompakt ljudmaskin med digital kanalväljare och kassettdäck.

10
Creative T10
Typ: Datorhögtalare
Beskrivning: Kompakta högtalare för skrivbordet med separata diskantenheter. 10 Watts effekt.

11
Logitech V470
Typ: Trådlös mus
Finns: PC City
Beskrivning: Liten mus som kopplar trådlöst via bluetooth till datorn.

12
HP A526
Typ: Fotoskrivare
Finns: Computer City
Beskrivning: Sätt in minneskortet, välj bild på skärmen och skriv ut.

13
Doro WT86
Typ: Walkie-talkie
Pris: 349 kr
Finns: Expert
Beskrivning: Räckvidd på 3 kilometer och kommer med batterier och laddare.

14
Samsung WEP200
Typ: Headset
Beskrivning: Blutooth-headset med taltid på 6 timmar och räckvidd på 10 meter.

15
Philips SCM7880
Typ: USB-laddare
Beskrivning: Laddar dina USB-prylar, även när det inte finns ett uttag tillhands.

16
Sony DVP-SR100
Typ: DVD-spelare
Pris: 499
Beskrivning: Spelar även MP3 och fotoskivor. Tunn och slimmad design.

17
Topcom 1010
Typ: Barnvakt
Beskrivning: Elektronisk barnpassning med lång räckvidd. Batteriladdare ingår.

18
Logitech X-210
Typ: Datorhögtalare
Beskrivning: Två satelliter och bashögtalare för datorn. Fjärrkontroll på sladd.

19
Telia Kobra
Typ: Telefon
Beskrivning: Klassiskt designad sladdtelefon med telefonbok för 60 kontakter.

20
Sandisk Sansa Clip
Beskrivning: Har FM-radio och 2 gigabyte minne. Kommer även i svart.

21
Netgear WGR614
Typ: Router
Beskrivning: Surfa trådlöst hemma, upp till 54 megabit per sekund.

22
Grundig 560
Typ: Klockradio
Beskrivning: Stor display och två olika larm. Sleepfunktion och snooze.

23
Microsoft Intellimouse 3.0
Typ: Mus
Beskrivning: Trådbunden snabb ergonomisk mus utvecklad för spelfantaster.

24
Jobo PDJL007
Beskrivning: 7 tum stor fotoram med USB-ingång och plats för minneskort.

25
Kingston Datatraveler
Typ: USB-minne
Pris: 199 kr
Beskrivning: På ett 8 gigabyte stort USB-minne får du plats med riktigt mycket data.

26
Zap USB DVB-T
Typ: TV-mottagare
Pris: 250 kr
Beskrivning: Se på tv på datorn och spela in program på hårddisken.

27
Spore
Typ: PC-spel
Beskrivning: Utveckla encelliga organismer till avancerade varelser.

28
Doro ARC3
Typ: Trådlös telefon
Beskrivning: Enkel DECT-telefon med 50 meters räckvidd inomhus.

29
Melissa 631
Typ: Personvåg
Pris: 149 kr
Beskrivning: Kolla julvikten på den här elektroniska vågen i svart glas.

30
Koss Porta Pro
Beskrivning: Vikbara lurar med bra ljud som i 18 år vunnit test efter test.

31
Samsung B300
Typ: Mobiltelefon
Beskrivning: Mycket enkel telefon av vikmodell med FM-radio. Med Comviq Kontant.

32
Sony Ericsson CLA-60
Typ: Laddkabel
Pris: 249 kr
Beskrivning: Ladda upp mobilen i bilen. Ciggkabel med inbyggd lampa.

33
Logitech Rumblepad 2
Typ: Spelkontroll
Beskrivning: Ta kontrollen över dina PC-spel. Kommer med dubbla vibratorer.

34
Sangean RCR-5
Typ: Klockradio
Beskrivning: Klockradio med två separata väcktider, digital tuner och 10 snabbval.

35
HP DeskJet D2560
Typ: Färgskrivare
Beskrivning: Liten och lättplacerad skrivare som skriver ut allt från dokument till bilder.

36
Nexa
Typ: Fjärrströmbrytare
Pris: 149 kr
Finns: Kjell & Company
Beskrivning: Tänd lamporna med fjärrkontroll från soffan. Tre mottagare ingår.

37
ZAP KM-42
Typ: Karaokemixer
Beskrivning: Alla kan sjunga. Kopplas mellan dvd-spelaren och teven. En mikrofon ingår.

38
Philips HQ6940
Typ: Rakapparat
Beskrivning: Nätdriven apparat som gör pappa glad till jul. Med trimsax.

39
Left 4 Dead
Typ: PC-spel
Pris: 449 kr
Beskrivning: Rysligt bra spel med zombies och mutanter. Rekommenderas från 18 år.

40
Grundig MPAXX920
Beskrivning: Pytteliten mp3-spelare utan skärm med smidigt clips. 2 gigabyte minne.

41
Braun D10 Kids
Typ: Eltandborste
Beskrivning: Borsta med Disney. När melodin tar slut är tänderna rena.

42
OBH Nordica Big Popper
Typ: Popcornmaskin
Beskrivning: Gör snabbt och enkelt upp till 4,5 liter popcorn. Filmen kan börja.

43
Philips GC3113
Typ: Strykjärn
Beskrivning: Ångstrykjärn med hög effekt. Nu blir gardinerna fina till jul.

44
Mini
Beskrivning: Minimal fotoram med magnet för kylskåpet. Minnet rymmer ca 66 bilder.

45
JBL On Tour
Typ: Portabel högtalare
Beskrivning: Koppla in mp3-spelaren och låt alla lyssna på musiken. Batteridriven.

46
Golla
Typ: Datorväska
Beskrivning: Ursnygg väska för datorer upp till 15 tum plus tillbehör.

47
Exido 243-047
Typ: Brödrost
Beskrivning: Snygg rostare i glas och krom. Kommer med löstagbar bullvärmare.

48
Sony MDR-AS30
Beskrivning: Bra komfortlurar för den som tränar mycket. Djup bas.

49
Philips SCH540
Typ: Babytermometrar
Beskrivning: Termometrar för de minsta. Den smartaste är inbyggd i nappen

50
iZound CR-25
Typ: iPod-docka
Pris: 379 kr
Beskrivning: Klockradio med docka för iPod. Vakna till favoritmusiken.

(det fanns små bilder på prylarna på sidan, men det blir lite svårt att få med, så.. du får bildgoogla prylens namn i stället, för att se hur prylen ser ut).

EDIT:
Kommer kika in här lite nu och då för att möjligen kunna ge er lite PLUS-artiklar. Eventuellt en hel tidning också som småningom ^^ (om den förmånen finns kvar.. har inte kollat).

Jag är ju då kolportör (kringgående tidningsförsäljare) för Aftonbladet, vilket jag får PLUS graaatis..
Senast redigerad av bowlingjocke 2008-12-20 kl. 16:22.
2008-12-20, 19:28
Medlem
Zippis avatar
Skulle vilja se listan på de som tjänar mest i Falkenberg och Ekerö, om någon orkar fixa
2008-12-21, 09:38
Medlem
Jigglys avatar
Ingen som kan fixa Linda Rosing-underklädes artikeln?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in