2007-04-04, 08:38
Medlem
Aftonbladet har ju tjatat om klimathotet och låt oss göra något åt det genom att sluta köpa Aftonbladets tidningar och istället ladda ner det för att rädda träd!

NU GÖR VI NÅGOT!

Om vi alla PLUS medlemmar hjälps åt att uppdatera varjedag för att hålla tråden vid liv.
Datum: 2007 04 04

--------------------------
För att kunna läsa PDF tidningen behöver du Acrobat Reader som du kan ladda ner här.
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
2007-04-04, 12:25
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Underbart initiativ! Men du, pdf nr 1 strular! Jag kan inte visa den, jag har försökt ladda ner den flera gånger. Påskguiden funkar utmärkt däremot!
2007-04-04, 17:26
Avstängd
Kafirs avatar
Jag har en grekisk polare som läser grekiska tidningar på nätet. Dessa är scannade/fotade dock.
2007-04-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Jag har en grekisk polare som läser grekiska tidningar på nätet. Dessa är scannade/fotade dock.

Okej
2007-04-04, 19:30
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Jaha? Jag själv läser tidningen på papper. De är GP dock.
2007-04-04, 19:39
Avstängd
DrMaZzs avatar
PressDisplay och eventuellt Swebits

Aftonbladet, Sportbladet, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter brukar/brukade i pdf-format kontinuerligt komma upp i e-bokskategorin på torrenttracken Swebits (bittorrentteknik; titta in i forumet Fildelning). Eftersom endast s.k. scenmaterial laddas upp på Swebits betyder det att det finns en liten svensk e-boksscen som antagligen släpper dessa tidningar dagligen.

Därutöver vill jag varmt rekommendera PressDisplay, ett program med vilket man kan läsa flera svenska och många utländska tidningar. Tyvärr är det en smula rörigt och inte heller gratis (det finns dock en provperioid, och man kan registrera sig på nytt när denna är slut), men när man fått pejl på det flyter det på bra. Här är två trådar som förklarar det hela bättre:

Kompletta tidningar online - Tips
http://www.flashback.org/showthread.php?t=343240

Tidningar i pdf format?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=211167
2007-04-04, 19:51
Medlem
Darsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Okej
Lyft på fötterna, intressesmurfarna stormar av

grymt initiativ! har gått å funderat på det här länge, nån borde ju prenumerera på skiten
2007-04-04, 20:22
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Jag tror fan jag ska stödja aftonhoran med 19 spänn i månaden, så jag kan minska deras vinst på allt annat...

Men man får bara 2 kompletta pdf-tidningar i månaden, så vi behöver vara flera!
2007-04-04, 20:25
Medlem
Jag får ladda upp igen "Aftonbladet 20070404" troligtvis så strular servern.

http://files.to/get/415213/53440/Aft...t_20070404.pdf
2007-04-04, 20:45
Avstängd
Kafirs avatar
Gör som grekerna, fota av hela sidorna och lägg upp på en hemsida.
Det blir mer lättläst än PDFen också. Med klickbara ikoner.

Skulle vara kul o veta hur många träd Aftonbladet hugger ner dagligen och hur mycket bränsle det går varje dag till distrubitionen.
2007-04-04, 21:02
Medlem
Citat:
Gör som grekerna, fota av hela sidorna och lägg upp på en hemsida.
Det blir mer lättläst än PDFen också. Med klickbara ikoner.

Skulle vara kul o veta hur många träd Aftonbladet hugger ner dagligen och hur mycket bränsle det går varje dag till distrubitionen.

Det kan gå.. Men frågan är vem skulle orka göra så varjedag?
PDF-filen finns framme på silverfatet. bättre än så blir det inte.

Lättläst än PDFen? provat zomma?
2007-04-05, 00:21
Medlem
RoscoTanners avatar
Det enda som skulle kunna locka mig att köpa denna skit vore om de började att ge ut den tryckt på toapapper. Gärna mjukt kräppat med dubbla ark.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback