2007-04-03, 20:50
Medlem
Playcontrols avatar
Vet inte om jag postar detta riiiktigt rätt nu men har inte sett någon annan klagotråd om det så tänkte att jag skulle lägga en här...

Många av mina inlägg har försvunnit (10-20st) spårlöst, bara försvunnit utan att jag blivit meddelad om det (nej inget problem att dom inte visas) dom har alltså bara försvunnit helt, postcount avdraget etc, har hänt innan med men i början av denna veckan så hade 10-20st försvunnit på en gång.

Sen märkte jag att i tråden Den roliga brat-bilden, vart tog den vägen? så har ungefär ~2sidor av inlägg bara försvunnit!?
Alla svar från ena brat killen etc, allt bara borta?
Såg då ingen mening med att ta bort alla dom inläggen... inte mina heller skriver inte så väldigt ofta så håller ganska bra koll på vad jag skriver.

Ursäktar om detta skulle ha legat någon annanstans, men ganska förvirrad just nu, kan inte läsa någonstans om detta heller på forumet..
Citera
2007-04-03, 21:11
Medlem
jrosens avatar
Om trådar flyttas till vissa forum så försvinner dom i postcounten, tex laidback.
Citera
2007-04-03, 21:39
Medlem
skinner5000s avatar
Jag är en av humormodsen...

Humorforumet genomgångår en jätteupprustning. Alla onliners, trams och offtopic raderas direkt utan att vi meddelar det. Vi meddelar bara om många inlägg raderas samtidigt och då menar jag många.
Nu går vi dessutom i nästa fas. Om man producerar mycket onliners och trams får man tillsägelser.

Dina och andras inlägg för den delen också försvinner helt enkelt för att de är onliners, trams eller OT. Skriv lite bättre inlägg och jag lovar att de får vara kvar.

Edit: I vissa trådar har mer en hälften av inläggen raderats och därför blir trådarna kala.
Citera
2007-04-03, 21:42
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Ursäktar om detta skulle ha legat någon annanstans, men ganska förvirrad just nu, kan inte läsa någonstans om detta heller på forumet..
Jo det kan du... det finns både en klistrad tråd i Humor och ett Allmänt Meddelande som tar upp frågan. Det Allmänna Meddelandet lades upp samma dag som rensningen i Humor startade.
Citera
2007-04-03, 21:55
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Jo det kan du... det finns både en klistrad tråd i Humor och ett Allmänt Meddelande som tar upp frågan. Det Allmänna Meddelandet lades upp samma dag som rensningen i Humor startade.
I det allmänna meddelandet (skrivet av dig) anges att oneliners typ 'hahaha så sjukt kul!' inte godtas längre.
Hur är det tänkt att man framöver skall kunna visa uppskattning över humor (som passar i forumet) och meddela att man finner saker roligt, utan att falla inom den nya hållningen?

Krävs det en halv roman om ens skrattanfall? Ska man beskriva varför något är roligt? Kan man dela upp skrattsalvorna över flera rader?
Humor är ett av få ställen där oneliners av uppskattnings- och känslotyp bör få förekomma, efter det är sådant som tillhör ämnet. Om ni finner att sådana inlägg inte gagnar seriositeten, ta hellre bort postcounten i Humor än att förbjuda känslouttryck.

Det skall givetvis även diskuteras i Humor eftersom huvudsaken är att ta upp tabubelagd och allmänt känslig humor, men känslor måste kunna uttryckas på ett enkelt sätt.
Citera
2007-04-03, 22:00
Medlem
skinner5000s avatar
"hahaha så jävla kul" tillför inte ett skit, om man däremot skriver såhär så tillför man något:
"Hahaha väldigt roligt. Jag tycker delen där arne faller ner från stugan är väldigt skojig" eller "Bra serie, jag gillar speciellt kalles svordommar".

Dessa inlägg ger faktiskt något och bidrar till diskutionen det gör inte onliners. Självklart ska ni inte skriva något debattartikel, men se till att håll borta onlinersarna.
Citera
2007-04-03, 22:07
Medlem
Playcontrols avatar
Trodde humor skulle vara något roligt .
Så som den tråden "urartade" så blev ju hela tråden hysteriskt kul med hans svar och så, riktigt rolig läsning.
Kan inte uttala mig om några andra trådar, la speciellt märke till denna, och har aldrig skrivit i humorforumet tror jag, såvida inte någon tråd flyttats dit.

Tycker det är lite meningslöst att vara sååå hårda?
I ditt exempel så bidrar ju inte något av dom där två alternativen till särskillt mycket, lika mycket ungefär.
Inte för att jag tycker om att skriva sånna inlägg, men det är ändå en del av tråden så att säga... lite jobbigt/meningslöst att sitta och läsa trådar när man är medveten om att kanske halva tråden rensats av någon?

*edit, såvida det inte är ren off-topic dvs..
Citera
2007-04-03, 22:11
Medlem
skinner5000s avatar
Nivån i humor var lägre än lägst. Det var sandlådeklass på många av inläggen och trådarna. Dessutom var det mycket länkar till någon youtube-film som man skrev en massa onliners till.

Admin tog beslutet och nu verkstället vi mods det. För att få ändringar i folks postande måste man vara hård. Börjar användarna sköta sig kan man höja tolleransnivån längre fram, men för att höja kvalitén måste vi vara hårda i början.
Citera
2007-04-03, 22:20
Medlem
Playcontrols avatar
Kanske jag som har sån humor då .

Nu har ju onliners inte så mycket med den tråden jag länkade till att göra, eftersom det inte bara var onliners som togs bort, utan tråden i princip, förutom det som fanns från början.
Vilket är lite tråkigt tycker jag iaf.
Citera
2007-04-03, 22:21
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Kanske jag som har sån humor då .

Nu har ju onliners inte så mycket med den tråden jag länkade till att göra, eftersom det inte bara var onliners som togs bort, utan tråden i princip, förutom det som fanns från början.
Vilket är lite tråkigt tycker jag iaf.
Hade tråden postats i länktips hade den nog fått vara kvar, posta en ny där vet jag. Länktrådar i humor kastas i papprtskorgen direkt även om de bumpas.
Citera
2007-04-04, 02:00
Medlem
skinner5000, kan tyvärr inte hålla med om att inte positiva kommentarer ger något.

Det finns trådar där FB-medlemar står för humorn genom att bland annat busringa, för att inte tala om "kalle tar knark"-tråden., där det behövs att övriga medlemar visar vad de tycker om deras jobb. Om inga, "haha, den va humor"-kommentarer faller in så tror jag knappast att lusten för att göra nya mästerverk kommer va så långvarig. De kan inte heller få bra insyn i vad övriga medlemar tycker är roligt och inte rolig.
Citera
2007-04-04, 03:51
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimo
skinner5000, kan tyvärr inte hålla med om att inte positiva kommentarer ger något.

Det finns trådar där FB-medlemar står för humorn genom att bland annat busringa, för att inte tala om "kalle tar knark"-tråden., där det behövs att övriga medlemar visar vad de tycker om deras jobb. Om inga, "haha, den va humor"-kommentarer faller in så tror jag knappast att lusten för att göra nya mästerverk kommer va så långvarig. De kan inte heller få bra insyn i vad övriga medlemar tycker är roligt och inte rolig.

Visst går det att visa uppskattning och uttrycka att något är roligt utan att använda de helt ointetsägande fraserna:

"Hö hö kul" eller

"Ha ha vad roligt"

De kan få mycket bättre uppskattning och insyn om medlemmarna som uppskattar deras verk faktisk uttrycker riktig uppskattning och ger positv feedback.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in