2007-04-03, 15:43
  #1
Medlem
lajjjbans avatar
Jag blev lite nojjig idag. Behöver lite tips och råd.

Bad en postkran skicka en liten mängd cb till min postbox för 2,5v sen. Inget kom fram. En ännu mindre mängd skickades en vecka senare. Kom inte fram. Nu, 2,5 efter första försändelsen, så dimper båda försändelserna ner i boxen. Jag ringde och frågade om det fanns nått i boxen idag så jag har inte hämtat dem.

2,5 för inrikes post att ta sig fram. Är inte det lite konstigt? Är jag bara oehört nojjig nu eller kan breven vara satta med sändare eller nått nu?

Hur skulle ni gjort?

/lajjjban
Citera
2007-04-03, 15:49
  #2
Medlem
Fontanells avatar
Tja... Om boxarna befinner sig vid ett post-ställe, gå och köp ett frimärke eller två och kolla om det står nån/några och håller litet extra koll på postboxarna i närheten. Själv hade jag nog bara gått och tömt lådan och tagit risken. Men det låter onekligen litet skumt.
Citera
2007-04-03, 16:06
  #3
Medlem
cannabe²s avatar
Ställ dig redo med en stor trä-klobba.

Sen klobba ner en postgubbe, ta hans kläder, upp på den gula cykeln och sen vidare mot din box.

Glöm inte den snygga post kepsen.
Citera
2007-04-03, 16:10
  #4
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabe²
Ställ dig redo med en stor trä-klobba.

Sen klobba ner en postgubbe, ta hans kläder, upp på den gula cykeln och sen vidare mot din box.

Glöm inte den snygga post kepsen.

Jag uppskattar den annorlunda infallsvinkeln men hoppas nog på några fler åsikter om huruvida jag är för nojjig eller om det faktiskt är nått skumt med alltihopa?

/lajjjban
Citera
2007-04-03, 16:15
  #5
Medlem
cannabe²s avatar
Skämt å sido.

Det låter faktiskt skumt. Men vad som är ännu skummare är att inte hämta post när man fått post.

Snacka med killen som skickat dina grejjer, fråga han om vad som fanns i paketet. Har han skrivit något personligt till dig så är det inte bra.'


Skulle snuten storma dig med paketet i handen så bara vänligt lämna över det och säg:

Jag har då inte beställt något olagligt inte, här öppna du bara. Sen måste du ha övat in ett bra nylle och säga, VA!? ligger det knark i min post!? Var är världen på väg?!?!
Citera
2007-04-03, 16:20
  #6
Medlem
Nemesis1s avatar
Min gissning är att postkranen är lat och segat i ett par veckor med att skicka ditt brev, trots att han sagt att han gjorde det tidigare...
Citera
2007-04-03, 16:23
  #7
Bannlyst
Nojja..

mvh
Citera
2007-04-03, 16:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Min gissning är att postkranen är lat och segat i ett par veckor med att skicka ditt brev, trots att han sagt att han gjorde det tidigare...

så sant så sant.
han köpte säkert röka till dig men sen kom han på hur sugen han själv var så han rökte upp det och väntade med att skicka nytt till dig innan han varit hos kranen med sina egna behov...
Citera
2007-04-03, 17:07
  #9
Medlem
lajjjbans avatar
njae...
Citera
2007-04-03, 17:09
  #10
Medlem
.filantrops avatar
Prekär och jag tror att du är paranoid helt i onödan.
Citera
2007-04-03, 17:12
  #11
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .filantrop
Prekär och jag tror att du är paranoid helt i onödan.

kanske det.

Googlade faktiskt "prikär" pga osäkerhet och fann det användas i en pressrelease, men du har rätt....cheers
Citera
2007-04-03, 20:17
  #12
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Jag blev lite nojjig idag. Behöver lite tips och råd.

Bad en postkran skicka en liten mängd cb till min postbox för 2,5v sen. Inget kom fram. En ännu mindre mängd skickades en vecka senare. Kom inte fram. Nu, 2,5 efter första försändelsen, så dimper båda försändelserna ner i boxen. Jag ringde och frågade om det fanns nått i boxen idag så jag har inte hämtat dem.

2,5 för inrikes post att ta sig fram. Är inte det lite konstigt? Är jag bara oehört nojjig nu eller kan breven vara satta med sändare eller nått nu?

Hur skulle ni gjort?

/lajjjban


det var falskt alarm=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in