• 3
  • 4
2007-04-25, 17:37
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Vilket alla andra just kom fram till att det inte fungerar...
Klart det gör, vore svinolagligt för svenska spel att tricksa med oddsen på demolotterna.
Citera
2010-06-12, 00:04
Medlem
Hittade den här gamla tråden efter att jag nyligen köpte en trisslott när jag var o handlade som jag vann på 25kr, som blev en ny lott och så har det fortsatt ett bra tag nu, men det tar väl slut "eny day now".

Hursom, det jag ville bidra med var det som någon tidigare var inne på om lottserier, och det här är intressant.
När du köper en trisslott i affären ingår den i en serie av lotter, säg 6miljoner lotter med ca 2,99miljoner vinslotter (mest 25kr) Serien heter 825 eller nått. Dessa skeppas ut till kiosker och butiker över landet och börjar säljas. Innan alla lotter i serie 825 är slutsålda kommer serie 826 till butikerna och ersätter 825rna som då skickas tillbaka till svenska spel, så i realiteten gäller inte vinstplanen alls, dem 8 miljonvisterna eller vad det nu är kanske inte ens säljs och vinns av någon.

Det här fick jag höra av en klasskamrat för många år sedan, vars pappa jobbade på Svenska Spel. Så jag kan knappast hävda att det verkligen ligger till så här. Jag minns också att han sa att den största chansen att få en storvinst i teorin är runt högtider (jul, morsdag osv) då försäljningen av trisslotter nästan alltid gick igenom hela serien.

Men men, ta det med en rejäl nypa salt, frågan är väl om detta är tillåtet, vinstplanen på lottens baksida säger ju inget om att alla lotter måste säljas eller så.
Citera
2012-06-27, 14:15
Medlem
Det ska gå att vinna stora vinster även genom att skrapa lotten på nätet. Iaf enligt den här artikeln. (Sista meningen) https://svenskaspel.se/artiklar/lott...midsommardagen

Så jag antar att oddsen är desamma som i butik
Citera
2012-06-27, 14:53
Medlem
Jag har skrapat massor av triss både på nätet och fysiska. Kan garantera att det är precis lika omöjligt att vinna på båda sätten. Liten fördel med nätet är väl att det finns en knapp man kan skrapa hela skiten direkt med så man kan korta ner lidandet.
Citera
2012-06-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Jag har skrapat massor av triss både på nätet och fysiska. Kan garantera att det är precis lika omöjligt att vinna på båda sätten. Liten fördel med nätet är väl att det finns en knapp man kan skrapa hela skiten direkt med så man kan korta ner lidandet.

det är bättre köpa på nätet för där går pengarna fortare åt men samtidigt kan du bli rik fortare.

jag vann 10k och sen spela bort dom på poker
Citera
2012-06-27, 18:53
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexivitet
Ja, rent statistiskt sett så måste någon någon gång vinna mer än 25:- Det hade varit lika stor chans för honom att få en blixt i huvudet.

Jag vann 20 000 på en dubelltriss från sp.
Det lär väl dock aldrig hända igen.

De har väl som med lotterna i verkligheten en vinstplan.
Dock skulle jag säga att genom att köpa lotterna på nätet som har man chans på alla belopp även ifall chansen är liten.
Butiker har bara en del av vinstplanen, så då kan det vara så att storvinsterna inte finnes i just den bunten.
Senast redigerad av Neroxx 2012-06-27 kl. 18:56.
Citera
2012-06-27, 19:01
Bannlyst
Helt ärligt jag har köpt kanske 100 stycken triss senaste 3 åren på SvenskaSpel.se
Det jag MAX vunnit är 2x25 kronor.. Jag har bestämt att ALDRIG med köpa en lott därifrån.

Dock har jag IRL vunnit 11500 på en tian lott.
Citera
2012-06-29, 03:00
Medlem
köpte 120 triss en gång inför en resa för kul skull... vart ingen storvinst! typ 2000 sammanlagd vinst, nätet har jag inte vunnit ett skit på.. har inte köpt triss eller andra skraplotter på flera år..
kommer inte att göra det heller..
Citera
2018-09-29, 11:34
Medlem
jag har vunnit 60 kr på virtuell triss, det var verkligen en upplevelse
Citera
2018-10-02, 10:58
Medlem
Vad är återbetalningsprocenten på trisslotter?

Jag menar, satsar man 100 får man tillbaka ex.vis 80 eller? Satsar man 1000 får man tillbaka 800 osv. För att hålla på med spel måste man ju vara nån sorts loser antar jag. Man skänker bort pengar i det långa loppet. Men visst, det kan ju vara spännande också.
Citera
2018-10-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonofFlashback
Vad är återbetalningsprocenten på trisslotter?

Jag menar, satsar man 100 får man tillbaka ex.vis 80 eller? Satsar man 1000 får man tillbaka 800 osv. För att hålla på med spel måste man ju vara nån sorts loser antar jag. Man skänker bort pengar i det långa loppet. Men visst, det kan ju vara spännande också.

På 2 000 000 lotter är totala vinstsumman 29 400 000kr, så återbetalningsprocenten är precis under 50%.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in